Název: Name: | Dewoitine D.8 | Dewoitine D.8 |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.8 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.08.1923-DD.09.1923 Constructions Aéronautiques Émile Dewoitine, Toulouse | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1923-DD.09.1923 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 780 kg | 1720 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1100 kg | 2425 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12.800 m | 42ft |
Délka: Length: | 7,500 m | 24ft 7,25in |
Výška: Height: | 2,750 m | 9ft 0,25in |
Plocha křídla: Wing Area: | 25,00 m2 | 269.1 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 44,00 kg/m2 | 9.01 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 8Fe Hispano-Suiza 8Fe kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 265 kW (360 k). Vrtule dvoulistá dřevěná. | Hispano-Suiza 8Fe eight-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 355 hp, driving a two-blade wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 245 km/h v ? m | 152.2 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15,1 min do 5000 m | 15,1 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10500 m | 34449 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Koncem léta roku 1922 byla započata stavba jediného exempláře výškového letounu Dewoitine D.8. Jednalo se vlastně o stíhací D.1, zbavené výzbroje, s větším křídlem dřevěné konstrukce. Pro pohon byl vybrán upravený motor Hispano-Suiza 8Fe s výšeným kompresním poměrem o výkonu 265 kW. Výškový letoun vzlétl v pozdním létě roku 1923, byl předán k provedení výškových letů, ale úspěch se nedostavil a výškové rekordy zůstaly nepřekonány. Z propagačních důvodu byl tento letoun označován jako Dewoitine D.1. Po neúspěchu výškových letů byly s tímto letounem podniknuty rychlostní lety na uzavřené trati s nákladem. Zde se dostavil úspěch. | The Dewoitine D.8 was high-altitude derivative of the D.1, fitted with an larger wing of wooden construction and a high compression Hispano-Suiza 8Fe engine and the prototype was rolled out in the late summer of 1923. Submitted to the CEDANA (Commission dÉxamen des Appareils Nouveaux pour lÁeronautique) for the 1921 C1 fighter competition, the D.8 failed to ataract an order due to the high altitude class specification being withdrawn. For publicity purposes this performance was erroneously attributed contemporaneously to the D 1 fighter. The sole D.8 went on to establish some closed circuit speed records in 1924. |
Zdroje: Sources: | www.aviastar.org www.aviafrance.com archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |