Dewoitine D.8

     
Název:
Name:
Dewoitine D.8 Dewoitine D.8
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.8
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1923-DD.09.1923 Constructions Aéronautiques Émile Dewoitine, Toulouse /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1923-DD.09.1923
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
780 kg 1720 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1100 kg 2425 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.800 m 42ft
Délka:
Length:
7,500 m 24ft 7,25in
Výška:
Height:
2,750 m 9ft 0,25in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,00 m2 269.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
44,00 kg/m2 9.01 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Fe Hispano-Suiza 8Fe kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 265 kW (360 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Hispano-Suiza 8Fe eight-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 355 hp,
driving a two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
245 km/h v ? m 152.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,1 min do 5000 m 15,1 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10500 m 34449 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Koncem léta roku 1922 byla započata stavba jediného exempláře výškového letounu Dewoitine D.8. Jednalo se vlastně o stíhací D.1, zbavené výzbroje, s větším křídlem dřevěné konstrukce. Pro pohon byl vybrán upravený motor Hispano-Suiza 8Fe s výšeným kompresním poměrem o výkonu 265 kW. Výškový letoun vzlétl v pozdním létě roku 1923, byl předán k provedení výškových letů, ale úspěch se nedostavil a výškové rekordy zůstaly nepřekonány. Z propagačních důvodu byl tento letoun označován jako Dewoitine D.1. Po neúspěchu výškových letů byly s tímto letounem podniknuty rychlostní lety na uzavřené trati s nákladem. Zde se dostavil úspěch. The Dewoitine D.8 was high-altitude derivative of the D.1, fitted with an larger wing of wooden construction and a high compression Hispano-Suiza 8Fe engine and the prototype was rolled out in the late summer of 1923. Submitted to the CEDANA (Commission dÉxamen des Appareils Nouveaux pour lÁeronautique) for the 1921 C1 fighter competition, the D.8 failed to ataract an order due to the high altitude class specification being withdrawn. For publicity purposes this performance was erroneously attributed contemporaneously to the D 1 fighter. The sole D.8 went on to establish some closed circuit speed records in 1924.
Zdroje:
Sources:
www.aviastar.org
www.aviafrance.com
archiv autora

Dewoitine D.8 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-8-t164421#497381 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více