Název: Name: | Dewoitine D.1 C.1 | Dewoitine D.1 C.1 |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.1 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1922-DD.MM.192R Constructions Aéronautiques Émile Dewoitine, Toulouse DD.MM.1925-DD.MM.192R Société d'Emboutissage et de Constructions Mécaniques, Colombes DD.MM.1924-DD.MM.1924 SA Aeronautica Ansaldo, Genova | |
Období výroby: Production Period: | 18.01.1925-DD.MM.192R sériová výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Dewoitine: 4 D.1 3 D.1bis 4 D.1ter SECM: 108 D.1 C.1 (D.1ter) Ansaldo: 1 AC.1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.11.1922 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 820 kg | 1808 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1240 kg | 2734 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,500 m | 37ft 8,75in |
Délka: Length: | 7,500 m | 24ft 7,25in |
Výška: Height: | 2,750 m | 9ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,00 m2 | 215.28 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 62,00 kg/m2 | 12.7 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 8Fb kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 220,6 kW (300 k). Vrtule dvoulistá dřevěná. | Hispano-Suiza 8Fb eight-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 296 hp, driving a two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 250 km/h v 2000 m | 155.3 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 225 km/h v ? m | 139.8 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,6 m/s | 1496.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,5 min do 4000 m | 10,5 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | 26247 ft |
Dolet: Range: | 400 km | 248.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm v trupu | Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns in a nose. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Emile Dewoitine se v roce 1921 zúčastnil soutěže o jednomístný stíhací letoun. Prototyp D.1.01 byl hornoplošník se špatným výhledem vpřed. vylepšená verze D.1bis měla výhled vylepšený díky odlišnému vzpěrovému systému. Tyto letouny zakoupila letectva ČSR, Japonska, Švýcarska a Itálie koupila licenční práva. Dalším modelem byl D.1ter, úpravy byly opět v ukotvení horního křídla, tak aby se ještě více zlepšil výhled. Tyto letouny sloužily v omezeném množství na francouzské letadlové lodi Béarn Počet vyrobených letounů lze obtížně určit, protože některé zdroje sem započítávají také další typy postavené na základě původní D.1 (D.8, D.9, D.12, D.19 a D.21). Celkem bylo vyrobeno asi 540 letadel této řady, navzájem se odlišující použitým motorem nebo křídlem. | The D.1 was the first airplane designed by Emile Dewoitine after he established his own company. Conceived by Emile Dewoitine to participate in the 1921 C.1 (single-seat fighter) programme, the D 1 high-wing monoplane was of advanced structural concept. The first prototype D.1.01 flew in November 1922 the principal criticism being the poor forward visibility for the pilot. A 120mm pylon was therefore inserted between wing and fuselage, the fighter, now referred to as the D 1bis, thus becoming a parasol monoplane. This modification was effected in August 1923, but continuing criticism of forward view led to replacement of the shallow pylon between wing and fuselage by a cabane of inverted-vee struts on the prototype which thus became the D 1ter. Derivatives of the D.1 were fitted with a variety of engines and wing designs. |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of fighters, London, Salamander Books Limited, Gordon ISBN 1-85833-777-1. www.aviastar.org http://fr.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.1 http://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd1.html www.aviafrance.com upload.wikimedia.org |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |