Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Tatra 148 VNM
Originální název:
Original Name:
Tatra 148 VNM
Kategorie:
Category:
valník
Výrobce:
Producer:
Tatra n.p., Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1972-14.12.1982 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
113 647 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1969 (oveřovací série / initial batch)
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2 (+ 40 na korbě / + 40 on the platform)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
10500 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
130001) kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
230002) kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
200003) kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
430004) kg
Celková délka:
Overall Length:
8595 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm
Celková výška:
Overall Height:
32505) mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
290 mm
Rozvor:
Wheelbase:
4260 mm - 1320 mm
Rozchod:
Track:
1966 mm - přední náprava
1770 mm - zadní nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, dvouokruhová
nouzová - ruční, mechanická
parkovací - ruční, mechanická
odlehčovací - motorová brzda
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 175 Ah
alternátor: 24 V / 30 A
Pneumatiky:
Tyres:
11,00-20eHD 14 PR
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T2-928-17
- vznětový (vícepalivový), vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 8
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 813,9 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 148,6 kW při 2000 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod
Spojka:
Clutch:
dvoulamelová s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
260 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
806) km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
32,57) l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
1000 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
250-450 km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
40 ° / 25 °
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
0,88) m
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) na silnici, 8000 kg v terénu
2) na silnici, 18500 kg v terénu
3) na silnici, 10000 kg v terénu
4) na silnici, 28500 kg v terénu
5) plachta v horní poloze
6) maximální dovolená rychlost
7) při 23500 kg a rychlosti 50 km/h
8) bez přípravy, s přípravou 1,4 m
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#60539Verze : 0
MOD
Nákladný terénny automobil TATRA 148 VNM je určený pre prepravu nákladov do hmotnosti 13000 kg, alebo pre prepravu max. 40 osôb. Automobil je prispôsobený pre prepravu 18 nosidiel s ranenými. Pri celkovej hmotnosti ťažného vozidla utiahne na pevných vozovkách jeden alebo dva prívesy o celkovej hmotnosti do 20000 kg, v únosnom teréne jeden alebo dva prívesy, do celkovej hmotnosti 10000 kg.

Vozidlo je vybavené navijakom, ktorý slúži pre vyslobodzovanie a približovanie bremien.

Búdka pre obsluhu

Je celokovová, dvojdverová. Je pružne uložená na silentblokoch. Predné okno je delené, panoramatické. V búdke vodiča je sedadlo pre vodiča a sedadlo pre obsluhu ( ďalšie dve osoby ). Búdka je vykurované naftovým kúrením 12 BON 3

Valník

Má oceľovú plošinu s oceľovým rámom, výstuhami kovaním. Plošina je upevnená na zvláštnom ráme spojenom s podvozkom. Predné čelo je pevné, obe bočnice i zadné čelo je možné po rozpojení rohových závesov sklopiť. Bočnice i zadné čelo je možné zvýšiť nástavkami. Do objímok na bočniciach je možné zasunúť 6 plachtových oblúkov, ktorých výšku je možné nastavovať.

Navijak

Pohon navijaku :kĺbovou hriadeľou z prídavnej prevodovky
Dĺžka lana : 60 m
Priemer lana. 17,5 mm

Pneumatiky : 11,00-20 eHD 14 PR


Zdroj : Aut-24-18 Terénny nákladný automobil TATRA 148 VNM. Popis, prevádzka - predpis ČSĽA, Praha 1975
CZK - Tatra 148 VNM -


CZK - Tatra 148 VNM -


CZK - Tatra 148 VNM -


CZK - Tatra 148 VNM -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#390753Verze : 0
Doplnenie údajov :


Podlaha plošiny je drevená, čelo a bočnice sú z oceľových profilových plechov.


Automobil je vybavený navijakom pre účely samovyslobodenia, vyslobodenia iných vozidiel, ako aj pre nakladanie a manipuláciu s prívesmi.


Brodivosť : 1400 mm



Vysvetlenie označenia vozidla TATRA 148 VNM :


V - valník - nákladné vozidlo


N - navijak - nákladné vozidlo vybavené navijakom


M - MORUPA ( MOtor na RUzna PAliva, pozn. autora) - nákladné vozidlo, vybavené navijakom so špeciálne upraveným motorom na použitie rôznych druhov palív.


Pre potreby ČSLA bol vyrobený špeciálny motor na použitie rôznych druhov palív ( alebo ich zmesí) ako :


- automobilový benzín,
- motorová nafta,
- letecký petrolej.


Tento motor bol použitý vo vozidle TATRA 148 VNM. Mal špeciálne upravené vstrekovacie čerpadlo uspôsobené na použitie rôznych druhov palív s možnosťou troch nastavení pre každý druh paliva.



Zdroj :


Propagačný materiál TATRA Kopřivnice
CZK - Tatra 148 VNM - Interiér.

Interiér.
CZK - Tatra 148 VNM - Podvozok.

Podvozok.
CZK - Tatra 148 VNM - Prevodovka.

Prevodovka.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#212151Verze : 0
Nákladný automobil TATRA T 148 VNM (valník) je možné upraviť pre odsun ranených.

T T D vozidla sú plne totožné s vozidlom T 148 VNM.

Povolený počet prepravovaných osôb : 40

Odsunová kapacita :

- s využitím lavičiek : 24 sediacich,
- použitím dvoch súprav DRNA : 12 ležiacich na nosidlách,
- pri improvizovanom spôsobe sa umiestni pozdĺžne 8 nosidiel voľne na podlahu ložnej plochy.


Zdroj : Zdrav-23-3, predpis ČSLA
CZK - Tatra 148 VNM - Odsunová úprava vozidla T 148 VNM

Odsunová úprava vozidla T 148 VNM
CZK - Tatra 148 VNM - T 148 VNM odsunová úprava

T 148 VNM odsunová úprava
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#308097Verze : 0
Vykládání materiálu z korby T-148 VNM (VPZ 19-97-15 ?) z výzbroje ČSLA za pomoci AV-8, zhruba začátek osmdesátých let.
CZK - Tatra 148 VNM - (Týl a zásobování)

(Týl a zásobování)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#496040Verze : 0
MOD
T-148 VNM táhnoucí protitankový kanon vz. 53, Bahna 2013, srpen 2013. Vozidlo je součástí sbírek Vojenského muzea na demarkační linii v Rokycanech.
CZK - Tatra 148 VNM -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#496038Verze : 0
MOD
T-148 VNM syrské armády, odsun syrských vojsk z Libanonu, jaro 2005.
CZK - Tatra 148 VNM - (HAITHAM MUSSAWI/AFP/Getty Images)

(HAITHAM MUSSAWI/AFP/Getty Images)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#103124Verze : 0
MOD
T-148 VNM, Sýria, August 2013.
CZK - Tatra 148 VNM - (užívateľ neidentifikovaný, zdroj: Russia Today)

(užívateľ neidentifikovaný, zdroj: Russia Today)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#496010Verze : 0
MOD
Kořist ISIL/ISIS po dobytí základny 121. pluku u al-Hasakah v Sýrii (36°22'46.00"N 40°45'24.00"E).


Zdroj:
spioenkop.blogspot.nl

CZK - Tatra 148 VNM -


CZK - Tatra 148 VNM -


CZK - Tatra 148 VNM -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#517664Verze : 1
MOD
Na korbu vozidla T-148 VNM východoněmecké armády jsou autojeřábem ADK-125 nakládány trosky MiGu-21PFM z výzbroje stíhacího letecké eskadry JG-1, který v lednu 1975 havaroval v ulicích Chotěbuzi. Letoun narazil do panelového domu, což si vyžádalo 6 mrtvých (včetně pilota, jímž byl mjr. Peter Makowicka) a 16 těžce zraněných.
CZK - Tatra 148 VNM - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#523739Verze : 1
MOD
Tatra 148 VNM (VPZ 27-08-65) 2. roty RTZ 11. praporu radiotechnického zabezpečení, zabezpečovací jednotky Odloučené části 1. leteckého školního pluku (vzniklé z 4. leteckého školního pluku) Vysoké vojenské letecké školy, Piešťany (někdy v letech 1982-83)
V pozadí stojí stroje Praga V3S.
Z archívu J.K.

CZK - Tatra 148 VNM -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#535513Verze : 7
MOD
T-148 VNM ukořistěná syrské armádě ve službách Daeš / ISIL / ISIS (vpravo GAZ-3308), oblast Aleppa, občanská válka v Sýrii, duben 2016.
CZK - Tatra 148 VNM -



Web autora : https://spioenkop.blogspot.cz/2016/04/islamic-state-captures-masses-of.html

URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#550876Verze : 2
MOD
CIAF 2016, vlastní foto
CZK - Tatra 148 VNM -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#559525Verze : 0
MOD
Diskuse
Ano, je to Tatra 148.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-VNM-t16299#596131Verze : 0
MOD