Název: Name: | CANT Z.501 Gabbiano | CANT Z.501 Gabbiano |
Originální název: Original Name: | CANT Z.501 Gabbiano | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.194R Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone DD.MM.193R-DD.03.1943 SA Aeronautica Sicula, Palermo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.03.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 455: 249 CANT 206 Sicula | |
První vzlet: Maiden Flight: | 04.02.1934 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3850 kg | 8488 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5950 kg | 13118 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7050 kg | 15543 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,50 m | 73ft 9,83in |
Délka: Length: | 14,95 m | 49ft 0,58in |
Výška: Height: | 4,43 m | 14ft 6,4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 62,00 m2 | 667.36 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Isotta Fraschini Asso 750R o výkonu 633 kW/860 k, nebo Isotta Fraschini Asso Asso XI RC.15 o výkonu 655 kW/890 k | Isotta Fraschini Asso 750R, power 848 hp, or Isotta Fraschini Asso XI RC.15, power 878 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2800 l 500 l pomocná nádrž | 608 Imp gal 110 Imp gal auxiliary tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 275 km/h v 2500 m | 170.9 mph in 8202 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 240 km/h v 2500 m | 149.1 mph in 8202 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18 min do 4000 m | 18 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | 22966 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2600 km | 1615.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Lewis, ráže 7,7 mm, později Breda-SAFAT, na přídi 1x pohyblivý kulomet Lewis, ráže 7,7 mm, později Breda-SAFAT, na přídi 1x pohyblivý kulomet Lewis, ráže 7,7 mm, později Breda-SAFAT, na motorové gondole 2x 250kg bomba nebo 4x 160kg bomba | 1x flexible .303 in machine gun Lewis, later Breda-SAFAT, in the nose 1x flexible .303 in machine gun Lewis, later Breda-SAFAT, amidships 1x flexible .303 in machine gun Lewis, later Breda-SAFAT, in the engine nacelle 2x 551 lb bomb or 4x 353 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | CRDA Cant Z.501 Gabbiano prvý krát vzlietol v roku 7. februára 1934, prvé sériové stroje boli dodané na konci roku 1936 a do služby v Taliansku bol zaradený v roku 1937. Radový motor Isotta-Fraschini bol uložený v strede krídla. Zároveň bolo v gondole aj miesto palubného inžiniera, ktorý mal aj úlohu strelca. CRDA Cant Z.501 Gabbiano sa vyrábal do roku 1943 a zo služby bol vyradený v roku 1950. | - |
Zdroje: Sources: | Marcon, Tullio. Il CANT Z.501 Gabbiano. Storia Militare Magazione, Parma 1995, Němeček, Václav. CANT Z-501 Gabbiano, L+K 1982/20. Thompson, Jonathan. Italian Civil and Military Aircraft 1930-1945. Aero Publishers, 1963. ISBN 0-8168-6500-0. Taylor, M. J. H. Jane's Fighting Aircraft of World War I. |