Název: Name: | Sikorsky CH-53K King Stallion | |
Originální název: Original Name: | Sikorsky CH-53K King Stallion | |
Kategorie: Category: | transportní vrtulník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Sikorsky Aircraft Corp., Stratford, Connecticut | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 předsériové vrtulníky YCH-53K (k 2016) / 4 pre-production YCH-53K helicopters (as of 2016) objednáno pro americkou námořní pěchotu / ordered for the US Marine Corps: 227 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.10.2015 YCH-53K | |
Osádka: Crew: | 4-5 - pilot - druhý pilot / co-pilot - palubní technik/střelec / crew chief/door gunner - 1-2 střelci / 1-2 door gunners | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 19845 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 33793 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 39916 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 30.19 m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 22.35 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 5.59 m | |
Celková výška: Overall Height: | 8.64 m | |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 24.08 m | |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 6.1 m | |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 455.38 m2 | |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 29.25 m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | |
Počet motorů: Number of engines: | 3 | |
Typ: Type: | General Electric T408-GE-400 - výkon jednoho motoru: 5593 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 7085 kg / 8695 l bez nádrží TBFDS | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 315 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ~278 km/h v 0 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ~12.7 m/s | |
Statický dostup: Static Ceiling: | ~2896 m | |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | ~5639 m | |
Dolet: Range: | 2031) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 7522) km | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 30 vojáků / 24 nosítek + 4 zdravotníci 13607 kg nákladu 16330 kg podvěšeného nákladu | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 3 střeliště (levé, pravé a zadní): - GAU-21/A | |
Vybavení: Equipment: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) akční rádius 2) bez doplňování paliva za letu | |
Zdroje: Sources: | firemní materiály Sikorsky Aircraft Corporation www.navair.navy.mil www.sldinfo.com |
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#592960Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
Spoločnosť Sikorsky dodala zástupcom americkej námornej pechoty začiatkom decembra 2012 prvý prototyp CH-53K. Stroj je určený na pozemné dynamické skúšky a merania. Ďalšie 4 exempláre na vykonávanie letových skúšok v rokoch 2014 - 2015 sú vo výrobe. Vrtuľník poháňaný motormi GE38-1B by mal od roku 2019 začať nahradzovať stroje CH-53E.
Zdroj:
Zdroj:
Letectví a kosmonautika 2013 / 01, str. 8
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#490957Verze : 1
Janko PALIGA
MOD
Jeden ze čtveřice předsériových vrtulníků YCH-53K King Stallion.
Fotografie:
Fotografie:
Lockheed Martin
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Sikorsky CH-53K King Stallion |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#592977Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Předsériové vrtulníky YCH-53K King Stallion (EDM-1 až EDM-4, EDM = Engineering Development Model), prosinec 2016.
Fotografie:
Fotografie:
Lockheed Martin
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Sikorsky CH-53K King Stallion |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#592979Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
25.02.2021 informovalo izraelské ministretvo obrany o zámere nahradiť stávajúcu flotilu vrtuľníkov Sikorsky CH-53 Sea Stallion (komerčná verzia S-65C-3, označovaná v Izreali ako Yasur), ktorých prvé kusy obdržal Izrael v roku 1969, nákupom vrtuľníkov Sikorsky CH-53K King Stallion. Náhradu CH-53 (v súčasnej dobe cca 18 ks v modernizovanej verzii Yasur 2000 a 5 ks vo verzii Yasur 2025) riešil Izrael od roku 2009, pričom v užšom výbere bol okrem CH-53K aj Boeing CH-47F Chinook, ktorého export do Izraela ale administratíva USA opakovane odmietla. V prípade že dôjde k realizácii dodávok, tak bude Izrael prvou zahraničnou krajinou mimo USA, ktorá bude vrtuľník CH-53K používať.
Zdroj: www.facebook.com
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#663151Verze : 6
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.