Main Menu
User Menu

Suchoj Su-2 M-88B

Sukhoi Su-2 M-88B / Сухой Су-2 М-88Б

     
Název:
Name:
Suchoj Su-2 M-88B
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-2 М-88Б
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Charkovský letecký závod č. 135, Charkov /
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Dolgoprudněnský letecký závod č. 207, Dolgoprudnyj /
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Taganrožský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Taganrog /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.09.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
835:
727 Charkov
92 Dolgoprudnyj
16 Taganrog
První vzlet:
Maiden Flight:
25.08.1937 ANT-51
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2970 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4375 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,300 m
Délka:
Length:
10,250 m
Výška:
Height:
3,940 m
Plocha křídla:
Wing Area:
29,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
150,862 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-88B vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k) a 735,5 kW (1 000 k) v h= 6 000 m.
Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-23 o průměru 3 250 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
705 l (425 l v trupové nádrži a 280 l ve dvou křídelních nádržích.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
460 km/h v 4400 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,6 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8400 m
Dolet:
Range:
920 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1190 km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji a
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve střelecké věži TSS-1, náboje byly v pouzdrech po 320 nábojích a
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve výstřelné štěrbině v podlaze kabiny.
Pumový náklad: 400 kg pum v pumovnici a 200 kg na vnějších závěsnících nebo 10x neřízená raketa RS-82.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun je také označován jako Su-2 1. série.
Zdroje:
Sources:
L+K č. 23/1975, Václav Němeček, Monografie Suchoj Su-2
Дмитрий Хазанов и Николай Гордюков, Ближний бомбардировщик Су-2
http://www.airwar.ru/enc/bww2/su2.html
www.airwar.ru
http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/su-2.htm
wunderwaffe.narod.ru
wunderwaffe.narod.ru
http://ru.wikipedia.org
www.militaryfactory.com
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-2-M-88B-t161101#489940Verze : 0
MOD
Historie:


Počátkem roku 1940 byly provedeny na lehkém bombardéru BB-1 nové státní zkoušky, protože motory řady M-87 byly nahrazeny modernějšími motory M-88. Tyto letouny byly vzorem pro sériovou výrobu, ta byla zahájena ještě v roce 1940, ale těsně před zahájením byl do letounu instalován mírně výkonnější motor Tumanskij M-88B. Počátkem roku 1941 došlo v sovětském letectvu ke změně označení, účelové označení BB-1 (Bližnij Bombardovčik) bylo změněno na Su-2, tímto označením se zdůraznil vedoucí konstruktér.


Do přepadení SSSR bylo sovětskému letectvu předáno přibližně 100 letadel, od července byly do Su-2 instalovány výkonnější motory M-82.
V boji se Su-2 příliš neosvědčily, plnily bombardovací, útočné a průzkumné úkoly, německá Luftwaffe však měla naprostou převahu a jediný obraný kulomet puškové ráže nedokázal letoun před německými stíhačkami ubránit. V roce 1942 byla výroba tohoto typu zastavena.


Použité prameny:
L+K č. 23/1975, Václav Němeček, Monografie Suchoj Su-2
http://www.airwar.ru/enc/bww2/su2.html
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-2-M-88B-t161101#489941Verze : 3
MOD
Fotografie Su-2 M-88B


Zdroj:
http://www.airwar.ru/enc/bww2/su2.html

Suchoj Su-2 M-88B -


Suchoj Su-2 M-88B -


Suchoj Su-2 M-88B -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-2-M-88B-t161101#489942Verze : 0
MOD
Suchoj Su-2 M-88B ("žlutá 7"), z výzbroje 135. BBAP, oblast Jaroslavle, léto 1941. Vývoj a výroba tohoto letounu byly drženy v přísné tajnosti, což způsobilo celou řadu nedorozumění - často se stávaly obětí palby vlastních jednotek a dokonce i první sestřel jednoho ze sovětských stíhacích es 2. světové války, A. I. Pokryškina, byl Su-2 hned v úvodním dnu války.
Suchoj Su-2 M-88B -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-2-M-88B-t161101#388962Verze : 0
MOD
Suchoj Su-2 M-88B patriaci do stavu 44. samostatnej pozorovacej letky, koniec roku 1942. Stroj nenesie žiadne číselné označenie, čo bolo typické pre stroje pochádzajúce z 15. samostatného prieskumného záložného leteckého pluku, v ktorom bola 44. samostatná pozorovacia letka sformovaná.


K 1. januáru 1943 boli v stave 44. pozorovacej letky Su-2 s výrobnými číslami: 44066, 49067, 10075, 15075, 07076, 08076.


aircraft-museum.ucoz.ru



Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/591179
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-2-M-88B-t161101#591180Verze : 0
MOD