Main Menu
User Menu
Reklama

Continental AVDS-1790-2

Teledyne AVDS-1790-2

     
Název:
Name:
Continental AVDS-1790-2
Originální název:
Original Name:
Continental AVDS-1790-2
Kategorie:
Category:
vidlicový motor
Výrobce:
Producer:
Teledyne Vehicle Systems, ?, ?
L3 Communications, Muskegon, MI
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1960-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR ?
Použití:
Use:
M48A3 Patton
M48A5 Patton
M60
M60A1
M60A2
M60A3
M103A2
Sho't Kal
NagmaSho't
Nagmachon
M88A1
Merkava Mk.1
Magach 3
Magach 5
Magach 6
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
2223 kg
Celková délka:
Overall Length:
1178 mm
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1910 mm
Celková výška:
Overall Height:
1130 mm
Vrtání:
Bore:
146 mm
Zdvih:
Stroke:
146 mm
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
29.33 l
Palivo:
Fuel:
JP-8
DF-A
DF-1
DF-2
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
přímé vstřikování
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
?
Plnění válců:
Mixture Charging:
?
Chlazení:
Cooling:
vzduchem
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
559,3 1) kW při 2640 ot/min
Poznámka:
Note:
1) bez zátěže motoru
plná zátěž motoru: 478,7 kW při 2400 ot/min

AVDS-1790-2A - vylepšená verze
AVDS-1790-2C - 650A alternátor (olejem chlazený)
AVDS-1790-2D - 300A alternátor (vzduchem chlazený)
AVDS-1790-2DR - verze AVDS-1790-2D pro M88A1
Zdroje:
Sources:
http://www.army-guide.com/ ; http://www.kampfpanzer.de/ ; http://www.wikipedia.org/
URL : https://www.valka.cz/Continental-AVDS-1790-2-t160960#489521Verze : 0
MOD
Teledyne AVDS-1790-2



Model AVDS-1790-2 je vznětový přeplňovaný vzduchem chlazený motor a zárovň prvním významným zástupcem vznětových motorů řady V-1790. Vychází z prototypů AVDS-1790-P a AVDS-1790-1, které byly užity k ověření koncepce úpravy zážehového motoru na vznětový, resp. jako pohonná jednotka prototypů tanků řady M48 Patton (T48E2 a M48E1). Motory Teledyne AVDS-1790-2 byly ponejvíce používány v kombinaci s převodovkou Allison CD-850.


Verze AVDS-1790-2 byla poprvé představena v roce 1960 a ihned byla zapojena do testů a následně sériové výroby tehdy nového tanku M60. Motor měl výkon 750 ks a kroutící moment 2.318 Nm.
Už za dva roky byla nahrazena verzí AVDS-1790-2A, kde byl optimalizován proces spalování a díky tomu snížena spotřeba paliva a objem výfukových plynů (resp. kouřivost).
V roce 1975 byla v rámci programu zvýšení spolehlivosti vybraných komponentů, známého jako RISE (Reliability-Improved-Selected-Equipment), vyvinuta nová verze motoru. Program zahrnoval několik změn týkajících se původního motoru (např. úpravy a vylepšení chlazení, vstřikování, vzduchových filtrů) a dále zesílení mechanicky namáhaných částí (hlavy válců a turbokompresory). Dále byl vyměněn původní 300 A alternátor za novější a výkonnější 650 A model. Nově byl motor označen jako verze AVDS-1790-2C.
Ve stejném roce byla vyvinuta i verze AVDS-1790-2D, která se od předešlé lišila pouze použitím staršího 300 A alternátoru.
Pro vyprošťovací vozidla M88A1 byla vyráběna verze AVDS-1790-2DR, která se od verze AVDS-1790-2D lišila výstupem pro hlavní naviják (ale i přesto byla plně kompatibilní s vozidly řady M60). Točivý moment byl snížen na 1.841 Nm a byla použita převodovka XT-1410-4.
O verzích AVDS-1790-2B, AVDS-1790-2CA a AVDS-1790-2DA nejsou známy bližší podrobnosti.



Zdroj: http://www.army-guide.com/ ; http://www2.l-3com.com/ ; http://www.kampfpanzer.de/ ; http://www.wikipedia.org/
URL : https://www.valka.cz/Continental-AVDS-1790-2-t160960#489527Verze : 0
MOD