Název: Name: | Continental AVDS-1790-2 | |
Originální název: Original Name: | Continental AVDS-1790-2 | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | |
Výrobce: Producer: | Teledyne Vehicle Systems, ?, ? L3 Communications, Muskegon, MI | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1960-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR ? | |
Použití: Use: | M48A3 Patton M48A5 Patton M60 M60A1 M60A2 M60A3 M103A2 Sho't Kal NagmaSho't Nagmachon M88A1 Merkava Mk.1 Magach 3 Magach 5 Magach 6 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 2223 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 1178 mm | |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1910 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 1130 mm | |
Vrtání: Bore: | 146 mm | |
Zdvih: Stroke: | 146 mm | |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 29.33 l | |
Palivo: Fuel: | JP-8 DF-A DF-1 DF-2 | |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | přímé vstřikování | |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | ? | |
Plnění válců: Mixture Charging: | ? | |
Chlazení: Cooling: | vzduchem | |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 559,3 1) kW při 2640 ot/min | |
Poznámka: Note: | 1) bez zátěže motoru plná zátěž motoru: 478,7 kW při 2400 ot/min AVDS-1790-2A - vylepšená verze AVDS-1790-2C - 650A alternátor (olejem chlazený) AVDS-1790-2D - 300A alternátor (vzduchem chlazený) AVDS-1790-2DR - verze AVDS-1790-2D pro M88A1 | |
Zdroje: Sources: | http://www.army-guide.com/ ; http://www.kampfpanzer.de/ ; http://www.wikipedia.org/ |
URL : https://www.valka.cz/Continental-AVDS-1790-2-t160960#489521Verze : 0
FiBe
MOD
Teledyne AVDS-1790-2
Model AVDS-1790-2 je vznětový přeplňovaný vzduchem chlazený motor a zárovň prvním významným zástupcem vznětových motorů řady V-1790. Vychází z prototypů AVDS-1790-P a AVDS-1790-1, které byly užity k ověření koncepce úpravy zážehového motoru na vznětový, resp. jako pohonná jednotka prototypů tanků řady M48 Patton (T48E2 a M48E1). Motory Teledyne AVDS-1790-2 byly ponejvíce používány v kombinaci s převodovkou Allison CD-850.
Verze AVDS-1790-2 byla poprvé představena v roce 1960 a ihned byla zapojena do testů a následně sériové výroby tehdy nového tanku M60. Motor měl výkon 750 ks a kroutící moment 2.318 Nm.
Už za dva roky byla nahrazena verzí AVDS-1790-2A, kde byl optimalizován proces spalování a díky tomu snížena spotřeba paliva a objem výfukových plynů (resp. kouřivost).
V roce 1975 byla v rámci programu zvýšení spolehlivosti vybraných komponentů, známého jako RISE (Reliability-Improved-Selected-Equipment), vyvinuta nová verze motoru. Program zahrnoval několik změn týkajících se původního motoru (např. úpravy a vylepšení chlazení, vstřikování, vzduchových filtrů) a dále zesílení mechanicky namáhaných částí (hlavy válců a turbokompresory). Dále byl vyměněn původní 300 A alternátor za novější a výkonnější 650 A model. Nově byl motor označen jako verze AVDS-1790-2C.
Ve stejném roce byla vyvinuta i verze AVDS-1790-2D, která se od předešlé lišila pouze použitím staršího 300 A alternátoru.
Pro vyprošťovací vozidla M88A1 byla vyráběna verze AVDS-1790-2DR, která se od verze AVDS-1790-2D lišila výstupem pro hlavní naviják (ale i přesto byla plně kompatibilní s vozidly řady M60). Točivý moment byl snížen na 1.841 Nm a byla použita převodovka XT-1410-4.
O verzích AVDS-1790-2B, AVDS-1790-2CA a AVDS-1790-2DA nejsou známy bližší podrobnosti.
Zdroj: http://www.army-guide.com/ ; http://www2.l-3com.com/ ; http://www.kampfpanzer.de/ ; http://www.wikipedia.org/
Model AVDS-1790-2 je vznětový přeplňovaný vzduchem chlazený motor a zárovň prvním významným zástupcem vznětových motorů řady V-1790. Vychází z prototypů AVDS-1790-P a AVDS-1790-1, které byly užity k ověření koncepce úpravy zážehového motoru na vznětový, resp. jako pohonná jednotka prototypů tanků řady M48 Patton (T48E2 a M48E1). Motory Teledyne AVDS-1790-2 byly ponejvíce používány v kombinaci s převodovkou Allison CD-850.
Verze AVDS-1790-2 byla poprvé představena v roce 1960 a ihned byla zapojena do testů a následně sériové výroby tehdy nového tanku M60. Motor měl výkon 750 ks a kroutící moment 2.318 Nm.
Už za dva roky byla nahrazena verzí AVDS-1790-2A, kde byl optimalizován proces spalování a díky tomu snížena spotřeba paliva a objem výfukových plynů (resp. kouřivost).
V roce 1975 byla v rámci programu zvýšení spolehlivosti vybraných komponentů, známého jako RISE (Reliability-Improved-Selected-Equipment), vyvinuta nová verze motoru. Program zahrnoval několik změn týkajících se původního motoru (např. úpravy a vylepšení chlazení, vstřikování, vzduchových filtrů) a dále zesílení mechanicky namáhaných částí (hlavy válců a turbokompresory). Dále byl vyměněn původní 300 A alternátor za novější a výkonnější 650 A model. Nově byl motor označen jako verze AVDS-1790-2C.
Ve stejném roce byla vyvinuta i verze AVDS-1790-2D, která se od předešlé lišila pouze použitím staršího 300 A alternátoru.
Pro vyprošťovací vozidla M88A1 byla vyráběna verze AVDS-1790-2DR, která se od verze AVDS-1790-2D lišila výstupem pro hlavní naviják (ale i přesto byla plně kompatibilní s vozidly řady M60). Točivý moment byl snížen na 1.841 Nm a byla použita převodovka XT-1410-4.
O verzích AVDS-1790-2B, AVDS-1790-2CA a AVDS-1790-2DA nejsou známy bližší podrobnosti.
Zdroj: http://www.army-guide.com/ ; http://www2.l-3com.com/ ; http://www.kampfpanzer.de/ ; http://www.wikipedia.org/
URL : https://www.valka.cz/Continental-AVDS-1790-2-t160960#489527Verze : 0
FiBe
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.