Název: Name: | 2K15 Šmeľ | |
Originální název: Original Name: | 2К15 Шмель | |
Kategorie: Category: | protitankový raketový komplet | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1961-DD.MM.1966 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1958 | |
Složení: Composition: | ||
Střela / Munice: Missile / Ammunition: | 3M6 (4 ks / pcs) | |
Odpalovací / Palebné prostředky: Launch / Firing Means: | 2P26 | |
Prostředky velení, řízení a průzkumu: Command, Control and Surveillance Means: | ? | |
Prostředky technického zabezpečení: Technical Support Means: | 2V39 (2В39) (kontrolno-skúšobná stanica) | |
Výcvikové prostředky: Training Means: | 9F61A (9Ф61А) - trenažér 9F63 (9Ф63) - trenažér (?) | |
Mobilita: Mobility: | samohybný | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Kód NATO: AT-1 Sapper Komplet je primárne určený pre výsadkové vojská a útvary v zálohe hlavného velenia | |
Zdroje: Sources: | www.russianarms.ru https://sk.wikipedia.org/wiki/3M6_%C5%A0mel |
URL : https://www.valka.cz/SOV-2K15-Smel-kod-NATO-AT-1-Snapper-t15009#626742Verze : 0
buko1
MOD
2K15 / AT-1 Snapper
Protitankový raketový systém postavený na bázi lehkého terénního automobilu GAZ-69. Změny oproti původnímu GAZu-69 doznala kabina dvoučlenné osádky a především ložný prostor. Kabina byla od ložného prostoru oddělena ocelovou přepážkou opatřenou ovládacím pultem a zaskleným otvorem, který operátorovi umožňoval sledovat let střely 3M6 Šmel. Na ložné ploše bylo umístěno odpalovací zařízení pro čtveřici PTŘS.
Zaveden ve výzbroji: Československo (pouze zkoušky), SSSR, NDR, MLR, Jugoslávie (další státy ?)
TTD PTŘS 3M6 Šmel
Průměr těla rakety: 136 mm
Rozpětí stabilizačních ploch: 750 mm
Délka: 1 150 mm
Hmotnost: 24 kg
Maximální rychlost: 100 m/s
Doba letu: max. 24 s
Minimální a maximální dostřel: 500 a 2 200 m
TTD 2P26
Osádka: 2 (řidič, operátor)
Bojová hmotnost: cca 1 900 kg
Rozměry:
- rozvor náprav: 2 300 mm
- rozchod kol přední nápravy: 1 440 mm
- rozchod kol zadní nápravy: 1 440 mm
- délka (pochodová poloha): 3 850 mm
- šířka: 1 850 mm
- výška: cca 2 100 mm
- světlá výška: 210 mm
Protitankový raketový systém postavený na bázi lehkého terénního automobilu GAZ-69. Změny oproti původnímu GAZu-69 doznala kabina dvoučlenné osádky a především ložný prostor. Kabina byla od ložného prostoru oddělena ocelovou přepážkou opatřenou ovládacím pultem a zaskleným otvorem, který operátorovi umožňoval sledovat let střely 3M6 Šmel. Na ložné ploše bylo umístěno odpalovací zařízení pro čtveřici PTŘS.
Zaveden ve výzbroji: Československo (pouze zkoušky), SSSR, NDR, MLR, Jugoslávie (další státy ?)
TTD PTŘS 3M6 Šmel
Průměr těla rakety: 136 mm
Rozpětí stabilizačních ploch: 750 mm
Délka: 1 150 mm
Hmotnost: 24 kg
Maximální rychlost: 100 m/s
Doba letu: max. 24 s
Minimální a maximální dostřel: 500 a 2 200 m
TTD 2P26
Osádka: 2 (řidič, operátor)
Bojová hmotnost: cca 1 900 kg
Rozměry:
- rozvor náprav: 2 300 mm
- rozchod kol přední nápravy: 1 440 mm
- rozchod kol zadní nápravy: 1 440 mm
- délka (pochodová poloha): 3 850 mm
- šířka: 1 850 mm
- výška: cca 2 100 mm
- světlá výška: 210 mm
URL : https://www.valka.cz/SOV-2K15-Smel-kod-NATO-AT-1-Snapper-t15009#56326Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
14.10.1961 bola podpísaná medzivládna čs. sov. dohoda o odovzdaní licencie a technickej dokumentácie PTRS 3M6 ŠMEL. Podľa prílohy č.2. uvedenej dohody malo byť v rokoch 1962 až 1963 do ČSSR dovezené jedno vozidlo 2P26 ( automobil GAZ-69 s mechanicky ovládanou lafetáciou pre 4 ks PTRS a jedno vozidlo 2P27 ( obrnený transportér BRDM s elektrohydraulickým odpaľovacím zariadením pre 3 ks PTRS ), vrátane 18 striel 3M6, spoločne s jedným trenažérom 9F61A na automobile ZIL-157 a jedna kontrolná skúšobná stanica 2V39.
Výroba PTRS ŠMEL mala byť v Československu zahájená v roku 1964, zatiaľ čo vozidlá BRDM sa predpokladalo dovážať z Maďarska.
Nakoniec však dostala prednosť výroba PTRS MALJUTKA.
Zdroj : http://www.vojenstvi.cz/vasedotazy.htm, odpoveď č. 692 – Pavel MINAŘÍK
Výroba PTRS ŠMEL mala byť v Československu zahájená v roku 1964, zatiaľ čo vozidlá BRDM sa predpokladalo dovážať z Maďarska.
Nakoniec však dostala prednosť výroba PTRS MALJUTKA.
Zdroj : http://www.vojenstvi.cz/vasedotazy.htm, odpoveď č. 692 – Pavel MINAŘÍK
URL : https://www.valka.cz/SOV-2K15-Smel-kod-NATO-AT-1-Snapper-t15009#406020Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.