Jakovlev BB-22 (prototyp)

Yakovlev BB-22 (prototype)
Яковлев ББ-22 (опытный)
     
Název:
Name:
Jakovlev BB-22 (prototyp) Yakovlev BB-22 (prototype)
Originální název:
Original Name:
Яковлев ББ-22 (опытный)
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Moskevský letecký závod č. 115, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-31.12.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (prototyp)
První vzlet:
Maiden Flight:
20.02.1940
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4000 kg 8818 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5315 kg 11718 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m 45ft 11in
Délka:
Length:
9,340 m 30ft 7,75in
Výška:
Height:
3,300 m 10ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,40 m2 316.46 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
180,782 kg/m2 37.03 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov M-103 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), 706 kW (960 k) v h= 4 000 m a 367,75 kW (500 k) v h= 9 400 m.
Vrtule trojlistá dvoupolohová VIŠ-2K o průměru 3 000 mm.
Klimov M-103 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 986 hp for take-off, 946 hp at 13,123 ft and 493 hp at 30,839 ft,
driving a three-blade two-position VISh-2K propeller of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
535 km/h v 5000 m 332.4 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
470 km/h v 2800 m 292 mph in 9186 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11,0 m/s 2165.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,4 min do 5000 m 7,4 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8900 m 29199 ft
Dolet:
Range:
800 km 497.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v zadním střelišti.
Pumový náklad: 350 kg pum.
One flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in dorsal position.
Bomb load: Up to 772 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun létal s červeno-stříbrmým nátěrem, střelec seděl za pilotem, nebyla to ještě střelecká věž.


Článek ZDE.
-
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston and Yefim Gordon, Yakovlev Aircraft since 1924, Brasseys Publications, First Edition edition, 1997, ISBN: 0-85177-872-0
B. L. Simakov, Samolety strany Sovětov, DOSAF SSSR, 1974.
http://base13.glasnet.ru/text/yak2-1.htm
http://www.airpages.ru/ru/yak2.shtml
http://hobbyport.ru/avia/bb_22.htm
www.fido.sakhalin.ru
archiv autora

Jakovlev BB-22 (prototyp) -


Jakovlev BB-22 (prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-BB-22-prototyp-t146717#470898 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více