Jakovlev Ja-22

Yakovlev Ya-22
Яковлев Я-22
     
Název:
Name:
Jakovlev Ja-22 "letadlo 22" Yakovlev Ya-22 (№ 22)
Originální název:
Original Name:
Яковлев Я-22 "самолет 22"
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.01.1939 Moskevský letecký závod č. 115, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.01.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1939
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3796 kg 8369 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5023 kg 11074 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m 45ft 11in
Délka:
Length:
10,180 m 33ft 5in
Výška:
Height:
3,300 m 10ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,40 m2 208.82 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
170,850 kg/m2 34.99 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov M-103 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), 706 kW (960 k) v h= 4 000 m a 367,75 kW (500 k) v h= 9 400 m.
Vrtule trojlistá dvopolohová VIŠ-2A o průměru 3 000 mm.
Klimov M-103 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 986 hp for take-off, 946 hp at 13,123 ft and 493 hp at 30,839 ft,
driving a three-blade two-position VISh-2A propeller of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
572 km/h v 4900 m 355.4 mph in 16076 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,75 min do 5000 m 5,75 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10800 m 35433 ft
Dolet:
Range:
1050 km 652.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
Neozbrojený prototyp None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Jakovlev Ja-22 (самолет 22) byl experimentálním vysokorychlostním letounem, který měl být původně vyráběn jako průzkoumný R-12 nebo stíhací I-29. Vše zmenil Stalinův příkaz a vzniká nepříliš povedený Jak-2 a Jak-4.

Článek ZDE.
Twin-engined experimental aircraft Ya-22 had a high performance, were proposed as I-29 fighter and R-12 reconnaissance versions. It was insisted that the aircraft would be developed into a light bomber, the BB-22/Yak-2 and later the Yak-4.
Zdroje:
Sources:
B. L. Simakov, Samolety strany Sovětov, DOSAF SSSR, 1974.
L+K č. 23 / 1988, str 28/908, Letadla 39-45, Jakovlev R-12/I-29, Václav Němeček
http://www.airpages.ru/ru/yak2.shtml
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20914.htm
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/ya-22.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Ja-22-t146673#470751 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více