Main Menu
User Menu

CV - USS Enterprise (CV-6)

Název / Name : USS Enterprise
Typ / Type : letadlová loď
Třída / Class : Yorktown
Kódové označení / Pennant number : CV-6
Založení kýlu / Laid down : 16.07.1934
Spuštění na vodu / Launched : 03.10.1936
Uvedení do služby / Commissioned : 12.05.1938
Vyřazení ze služby / End of service : 17.02.1947 (prodána do šrotu 01.07.1958, sešrotována v březnu 1960)
Loděnice / Built by : Newport News Shipbuilding & Drydock Company v Newport News, Virginia v USA
Délka / Length : (m) 251,38
od října 1943: 252,20
Šířka / Beam : (m) 33,38
od října 1943: 34,87
Ponor / Draft : (m) 6,60 (standard)
8,51 (max.)
Výtlak standardní /
Displacement, standard :
(t)
19875
od října 1943: 21000
Výtlak maximální /
Displacement, maximal :
(t)
25484
od října 1943: 32060
Výzbroj / Armament : 8x 127 mm/38 (AA/8xI)


od října 1938:
8x 127 mm/38 (AA/8xI)
16X 28 mm/75 (AA/4xIV)
24x kulomet 12,7 mm (AA/24xI)


od dubna 1942:
8x 127 mm/38 (AA/8xI)
16x 28 mm/75 (AA/4xIV)
32x 20 mm/70 Oerlikon (AA/32xI)
8x kulomet 12,7 mm (AA/8xI)


od července 1942:
8x 127 mm/38 (AA/8xI)
20x 28 mm/75 (AA/5xIV)
40x 20 mm/70 Oerlikon (AA/40xI)


od října 1942:
8x 127 mm/38 (AA/8xI)
16x 40 mm Bofors (AA/4xIV)
4x 28 mm/75 (AA/1xIV)
44x 20 mm/70 Oerlikon (AA/44xI)


od listopadu 1942:
8x 127 mm/38 (AA/8xI)
16x 40 mm Bofors (AA/4xIV)
4x 28 mm/75 (AA/1xIV)
46x 20 mm/70 Oerlikon (AA/46xI)


od října 1943:
8x 127 mm/38 (AA/8xI)
40x 40 mm Bofors (AA/6xIV,8xII)
50x 20 mm/70 Oerlikon (AA/50xI)


od září 1945:
8x 127 mm/38 (AA/8xI)
54x 40 mm Bofors (AA/11xIV,10xII)
32x 20 mm/70 Oerlikon(AA/16xII)
Výstroj a vybavení / Equipment : 3x letový výtah
3x hydraulický katapult H-II


od roku 1941:
3x letový výtah
3x hydraulický katapult H-II
1x radar RCA CXAM-1


od roku 1942:
3x letový výtah
2x hydraulický katapult H-II-1
1x radar RCA CXAM-1
1x radar SC-2
1x radar Mk 4 - dělostřelecký


od října 1943:
3x letový výtah
2x hydraulický katapult H-II-1
1x radar SC-2
1x radar SK
1x radar Mk 12 - dělostřelecký
Pancéřování / Armour : (mm) boky: 63-102
paluby: 37
přepážky: 102
prostory kormidelního zařízení: 102
velitelská věž: 51 - 102
Pohon / Engines : 4x parní turbína Parsons
9x kotel Babcock & Wilcox
Výkon / Power : (SHP) 120000
Šrouby / Propellers : (pcs) 4
Rychlost / Speed : (kts) 32,5
Zásoba paliva / Fuel : (t) 6500
Dojezd/Range : (miles/kts) 10400/15
7900/20
Letadla / Aircraft : až 96
Posádka / Crew : 1889 (mírová)
2217 (začátek války)
2919 (konec války)
Poznámka / Note : velitelé:
Captain Newton H. White (12.05.1938 - 21.12.1938)
Captain Charles A. Pownall (21.12.1938 - 21.03.1941)
Captain George D. Murray (21.03.1941 - 30.06.1942)
Captain Arthur C. Davis (30.06.1942 - 21.10.1942)
Captain Osborne B. Hardison (21.10.1942 - 07.04.1943)
Captain Carlos W. Wieber (07.04.1943 - 16.04.1943)
Captain Samuel P. Ginder (16.04.1943 - 07.11.1943)
Captain Matthias B. Gardner (07.11.1943 - 10.07.1944)
Commander Thomas J. Hamilton (10.07.1944 - 29.07.1944)
Captain Cato D. Glover (29.07.1944 - 14.12.1944)
Captain Grover B.H. Hall (14.12.1944 - 25.09.1945)
Captain William A. Rees (25.09.1945 - 20.02.1946)
Captain Francis E. Bardwell (20.02.1946 - 10.06.1946)
Commander Conrad W. Craven (10.06.1946 - 31.01.1947)
Commander Lewis F. Davis (31.01.1947 - 17.02.1947)


překlad jména: podnikavost, odvaha
Edit Tars



Zdroje:
PEJČOCH, Ivo, NOVÁK, Zdeněk, HÁJEK, Tomáš: Válečné lodě[4]. 1.vydání. Praha: Naše vojsko s.p. 1993. 374s. ISBN 80-206-0357-3
HRBEK, Ivan, HRBEK, Jaroslav: Loďstva států účastnících se druhé světové války. 1.vydání. Praha: Naše vojsko, 1994. 232s. ISBN 80-206-0245-3
ZALEWSKI, Krzysztof: Lotniskowce II.wojny światowej cz.II. 1.vydání. Warszawa: Wydawnictwo Lampart, 1994. 202s. ISBN 83-901273-5-0
https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Enterprise_(CV-6)
en.wikipedia.org
https://cv6.org/default.htm
navalhistory.flixco.info
www.history.navy.mil/photos/sh-usn/usnsh-e/cv6.htm
www.navsource.org/archives/02/06.htm
www.uboat.net
www.ibiblio.org
www.maritimequest.com
www.chinfo.navy.mil
www.hazegray.org/danfs/carriers/cv6.htm
www.angelfire.com/ma/enterprisecv6/
URL : https://www.valka.cz/CV-USS-Enterprise-CV-6-t14662#55418Verze : 0
Ostatní rozměry


Délka trupu / Length of main hull : (m) 246,81
Celková výška / Height overall : (m) 43,59
Letová paluba / Flight deck : (m) 244,45 x 26,21
Hangárová paluba / Hangar deck : (m) 166,42 x 19,20 x 5,26
Letové výtahy / Elevators : (m) 14,63 x 13,41 (nosnost 7711 kg)
Zásoba leteckého paliva / Aviation fuel : (ltr) 673803,3
Edit Tars



Zdroje:
PEJČOCH, Ivo, NOVÁK, Zdeněk, HÁJEK, Tomáš: Válečné lodě[4]. 1.vydání. Praha: Naše vojsko s.p. 1993. 374s. ISBN 80-206-0357-3
ZALEWSKI, Krzysztof: Lotniskowce II.wojny światowej cz.II. 1.vydání. Warszawa: Wydawnictwo Lampart, 1994. 202s. ISBN 83-901273-5-0
https://cv6.org/default.htm
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/CV-USS-Enterprise-CV-6-t14662#55421Verze : 0
Operační historie CV-6 USS Enterprise


Zrod
Šestá letadlová loď námořnictva spojených státu amerických se stala dítětem Washingtonské námořní smlouvy a hospodářské krize. Wahhingtonská námořní smlouva upravující poměry výtlaku válečných lodí mezi USA, Spojeným královstvím, Japonským císařstvím, Francouzskou republikou a Italským královstvím povolovala Spojeným státům stavbu letadlových lodí do výtlaku 135 tisíc tun. První tři letadlové lodi amerického námořnictva byly přestavěny z bitevních křižníků, teprve CV-4 Ranger byla stavěna už od počátku jako letadlová. V roce 1931 zbývalo do využití smluvního limitu ještě 55 tisíc tun. Bylo rozhodnuto postavit další dvě lodě o 19800 tunách v jejichž konstrukci a stavbě vy se zapracovali zkušenosti s dosavadním provozem prvních čtyř letadlových lodí. V létě 1933 president Franklin Roosevelt prosadil balík opatření k podpoře ekonomiky známý jako „New Deal“ z čehož bylo 40 milionů dolarů určeno k výstavbě dvou letadlových lodí. První z nich , CV-5 Yorktown se začala stavět v loděnicím v News Newport. Stavba sesterské CV-6 Enterprise byla zahájena o dva měsíce později 16.7.1934.


Předválečná služba
12.5.1938 byla Enterprise převzata do služby po zkušební plavbě k Riu de Janeiru. Po zařazení do služby se účastnila v lednu 1939 cvičení flotily v Karibském moři. V dubnu 1939 se přesunula na svou novou základnu v San Diegu v sestavě Pacifické flotily. O rok později se Pacifická flotila přesunula na novou základnu Pearl Harbor na Hawaii. Dva mírové roky u Pacifické flotily byly stráveny takřka v nepřetržité službě jen s krátkými přestávkami na doplnění zásob a jedné přestávce pro natáčení filmu „Dive bomber“. Její letecké skupiny neustále cvičily v neúnavném drilu, což se po vypuknutí války dobře zúročilo. V roce 1941 USA začaly podnikat některé preventivní kroky pro případ vstoupení do války. V rámci Pacifické flotily na Enterprise připadl úkol přepravovat armádní stíhačky P-39 a P-40, stejně jako stíhačky námořnictva a námořní pěchoty ze západního pobřeží do Pearl Harboru, na Wake a Guam. Na svou poslední doručovací službu vyplula 28.11.1941, dva dny potom co japonská útočná flotila vyrazila k útoku. Cílem bylo dopravení pilotů námořní pěchoty a jejich stíhaček na ostrov Wake. Stíhačky byly přelétnuty 2. prosince a poté se Enterprise obrátila k návratu zpět k Pearl Harboru. Díky nepříznivému počasí, byla rychlost plavby snížena a Enterprise tak nepřiplula do Hawaii šestého prosince jak bylo plánováno, ale byla vzdálena 150 námořních mil západně když začaly padat japonské bomby znamenající válku mezi USA a Japonskem. Jejím prvním seznámením s touto novou zkušeností přišlo prostřednictvím jejích vlastních pilotů, kteří se dostali do protiletadlové palby při přeletu nad námořní leteckou základnou na Ford Island a byli nuceni rádiem žádat o ukončení palby na své stroje, protože jsou přeci americké.
První okamžiky války a rok 1942
Bezprostředně o útoku dostala Enterprise rozkaz vyhledat a napadnout japonskou flotilu. Nepřesné zpravodajství a odhady vedly k pátrání nad vodami jihozápadně od Havaje, kde nalézala pouze americké lodě.
Za rozbřesku následujícího dne Enterprise a její Task Force byly nuceny klesajícími zásobami paliva k zakotvení v Pearl Harboru vedle ještě hořících zasažených lodí. Druhý den ráno po doplnění zásob vyplula opět do vod Pacifiku, kde měla prostor k manévrování.


Rok 1942
Rok 1942 začal pro Enterprise ve stejném duchu, jako probíhal zbytek roku 1941. Hlídkovým patrolování na západních přístupech k Pearl Harboru s opakovanými návraty k doplnění zásob. Jediným bojovým střetem byla akce letadel proti japonské ponorce.
Na jaře 1942 provedly Enterprise, Yorktown a Hornet sérii nájezdů proti japonským základnám. Moment překvapení hrál ve prospěch útočících američanů a letecké posádky tak získávaly cenné první bojové zkušenosti, které se tak dobře zúročily v počátkem června v bitvě u Midway. Japonský postup Pacifikem na východ byl tak zastaven. V srpnu se Enterprise podílela na krytí vylodění invazních sil na Guadalcanal a následných námořních bitvách v jeho okolí, u Východních Šalamounových ostrovů a říjnové u Santa Cruz. V listopadu odrážela japonský pokud o zvrat na Guadalcanalu. V tvrdých bojích se tak podařilo zastavit japonský postup na jih.
Na konci roku 1942 patřila Enterprise a její posádka mezi nejostřílenější veterány v Pacifické flotile. Zasáhlo jí šest japonských bomb a roční operační ztráty činili více jak 300 mužů, kteří buď padli nebo byli zraněni. Jak byly postupně vyřazována jednotlivé předválečné letadlové lodi, tak se stalo že po 26.říjnu kdy byl zasažena poslední Hornet se Enterprise stala poslední letadlovou lodí Pacifické flotily schopnou operačního nasazení. V důsledku toho se na hangárové palubě objevil nápis: „Enterpeise vs. Japan“. Naštěstí po prosinci 1942 už nemusela Enterprise nikdy bojovat osamoceně. Konec roku strávila loď stejně jako na začátku – hlídkováním na západních přístupech k Pearl Harboru.


Rok 1943
Rok 1943 sice proběhl ve znamení zotavování a sbírání sil na obou stranách a díky tomu byl relativně klidný. Nicméně Enterprise se dostala do akce 29.ledna při poskytování leteckého krytí poškozenému křižníku Chicago, což se později rozvinulo v bitvu u Rennell Island a stíhači Enterprise nárokovali zničení 11 z 12 nepřátelských útočníků. Koncem dubna byl Enterprise konečně dopřán zasloužený odpočinek. Zatímco posádka vybírala zaslouženou dovolenou na loď se vrhli pracovníci Bremertonských loděnic a pustili se do úprav v rámci nichž zejména posílili protiletadlovou výzbroj a prodloužili letovou palubu. 6.11. 1943 se vrátila Enterprise zpět do služby a hned byla vržena do akce u Gilbertových ostrovů.


Rok 1944
Leden roku 1944 byl plný akcí v Marshallových ostrovech, kde udeřila na Taroa a potom na Kwajalein. V únoru zaútočila na japonskou základnu Truk, v březnu následovaly nálety proti dalším ostrovním základnám. V dubnu na jihu kryla MacArthurovu invazi na ostrov Hollandia. Po vylodění opět udeřila na Truk.
Červen byl ve znamení intenzivních bojů v souostroví Marian, počínaje vyloděním na Saipanu, „střílením krocanů“, a první bitvou ve Filipínském moři. Při krátné zastávce na opravy v Pearl Harboru nastoupila svěží letecká skupina Air Group 20. Srpen až říjen byl opět vyplněn sérií přepadů jednotlivých japonských ostrovních základem Bonin, Yap, Ulithi, Peleliu a Palau. Poté udeřila na Filipíny a Formosu a koncem října se Enterprise zapojila do druhé bitvy ve Filipínském moři, známé jako bitva v zálivu Leyete, čímž byl kolotoč nepřetržitých akcí pro tok 1944 uzavřen. Enterprise se na prosinec mohla stáhnout na krátký odpočinek do Pearl Harboru. O vánocích 1944 bylo změněno její označení na CV (N)-6 přičemž písmeno „N“ bylo pro „Night“ noční. Enterprise se stala první letadlovou lodí, která byla schopna nepřetržité bojové služby 24 hodin. V noci měly její letouny létal stíhací hlídky a provádět noční útoky, zatímco ve dne byla její letová paluba k dispozici pro přistávání poškozených letadel, která měla problém dosáhnout svých mateřských lodí a její stíhačky se podíleli na protivzdušné obraně flotily při nepřátelských náletech. První nálety kamikadze na podzim roku 1944 proměnily tvář války v Pacifiku.


Rok 1945
V nové noční roli se její leteckou palubní skupinou stala VT(N)-90. Spolu s CVL-22 Independence a CV-3 Saratoga, které také působily v nočních hodinách se specializovali na noční útoky na japonskou lodní dopravu, noční nálety proti letištím a noční obranu proti náletům kamikadze. Poslední válečný rok Enterprise otevřela podporou invaze na hlavní filipínský ostrov Luzon. V rámci toho opakovaně útočila na japonská letiště na Formose a její letadla likvidovala námořní dopravu v Jihočínském moři. Koncem ledna se připojila k Task Force 58 a v únoru se zapojila na náletů na Tokio. Poté se přesunula k Iwo Jimě aby se zapojila do podpory operací námořní pěchoty. Mezi 23.únorem a 2. březnem stanovila Enterprise 174 hodinami nepřetržitých leteckých operací. K přerušení ji donutilo až zhoršení počasí do neletových podmínek. Další den byly operace obnoveny a pokračovaly až do 9.března kdy na letišti na Iwo Jimě přistály první letadly námořní pěchoty a letadlové lodi mohly být z podpory uvolněny. Desátého se Enterprise stala cílem útoků dvou střemhlavých bombardérů Judy, bombám se sice podařilo vyhnout, ale byla zasažena přátelskou protiletadlovou palbou, jíž padlo za oběť sedm členů posádky a třicet utrpělo zranění. Požáry se podařilo dostat pod kontrolu za 15 minut. Následovaly provizorní opravy a přesun na sever a úder proti letištím na Kjušu, které mohly využívat kamikadze proti chystanému vylodění na Okinawě. 11.dubna ji jen těsně minul útok kamikadze, došlo s poškození trupu a jeden muž padl a osmnáct dalších bylo zraněno. Enterprise se opět stáhla z operací k opravám u atolu Ulithi. O tři týdny později se vrátila zpět do boje u Okinawy. 11. Května po zásahu Bunker Hill přenesl admirál Mitscher svou vlajku na Enterprise. V noci na 12. letadla Enterprise napadla letiště na Kjušu. O dva dny později přiletěla další vlna kamikadze a zásah kamikadze neminul ani Enterprise a připravil ji o 12 mužů a 72 dalších bylo zraněno. To byla poslední akce Enterprise v Druhé světové válce.
16.5.1945 byla Enterprise odvolána k opravám do Spojených států. Opravy a modernizace znovu proběhly v Bremertonu a skončily až s Japonskou kapitulací. V září se přesunula do Pearl Harboru, kde obdržela novu leteckou skupinu Night Air Group 55.


Po válce
17.října se připojila s oslavné flotile v přístavu New York slavící Den námořnictva, kde se stala centrem pozornosti. Royal Navy ji ocenila udělením Admiralty Pennant, jako jedné zahraniční lodi. Prodělala okružní plavbu na jejímž konci zakotvila v Bayonne ve státě New Jersey, odkud už neměla nikdy vyplout vlastními silami. Zůstala sice v aktivní službě, ale 17.2.1947 byla zařazena jako záložní jednotka Atlantické flotily. Její označení bylo změněno na CVA-6 (Attack Carrier) v říjnu 1952 a v prosinci 1953 na CVS-5 (Anti-submarine Carrier). Jelikož už nebylo ekonomicky výhodné ji modernizovat byla roku 1961 vyřazena ze stavu námořnictva.


Nejvíce vyznamenané plavidlo US NAVY
V květnu 1943 se stala Enterprise první letadlovou lodí vyznamenanou „Presidential Unit Citation“, 11.6.1946 byla oceněna „Navy Unit Commendation“ čímž se stala jedinou lodí jenž byla takto oceněna.
Dále obdržela 20 „Battle Star“ z 22 které se udělovaly na pacifickém bojišti, čímž opět zaujímá první místo mezi oceněnými loděmi (na další příčce jsou těžké křižníky New Orleand, Minneapolis a San Francisco se 17 Battle Star), druhá nejlepší letadlová loď byla až CV-9 Essex se 13 Battle Star.
Dále je nositelkou ocenění „Task Force 16 Citation“ za účast na Doolittlově náletu na Japonsko z dubna 1942.


Výčet Battle Star CV-6 Enterprise
včetně výčtu jednotlivých akcí v angličtině


1. Pearl Harbor
Anti-Submarine Action, Class B Assessment (07.-10.12.1941)
2. Pacific Raids
Marshall-Gilbert Islands (01.02.1942)
Wake Island (24.02.1942)
Marcus Island (04.03.1942)
3. Battle of Midway (04.-06.06.1942)
4. Battle of Guadalcanal
Invasion by USMC 1st Division (07.-09.08.1942)
5. Capture and Defense of Guadalcanal (10.-25.08.1942)
6. Battle of the Eastern Solomons (24.08.1942)
7. Battle of Santa Cruz (26.10.1942)
8. Naval Battle of Guadalcanal (13.-15.11.1942)
9. Battle of Rennell Island (29.-30.01.1943)
10. Gilbert Islands Operations
Invasion of Makin Island (19.11.-04.12.1943)
11. Marshall Islands Operations
Invasion of Kwajalein (28.01.-08.02.1944)
Maloelap/Taroa Raid
12. Asiatic-Pacific Raids
Truk Islands (16.-17.02.1944) Palau, Yap, Ulithi, Woleai (30.03.-01.04.1944) Truk Islands (29.04.-01.05.1944)
13. Hollandia (New Guinea) Operations (21.-24.04.1944)
Invasion (22.04.1944)
14. Mariana Islands Operations
Capture and Occupation of Saipan (11.-24.06.1944)
Mariana Turkey Shoot (19.06.1944)
First Battle of the Philippine Sea (20.06.1944)
"The night they turned on the lights" (20.06.1944)
15. Western Pacific Operations
Raids on Bonin Islands, Chichi Jima (31.08.-02.09.1944)
Raid on Caroline Islands, Yap (06.09.1944)
Raid on Palau Islands (10.-16.09.1944)
Invasion and Capture of Peleliu (16.09.1944)
Raid on Okinawa (10.10.1944)
Raid on Formosa (12.10.1944)
Raid on Manila (15.-18.10.1944
16. Invasion of Leyte Island/3rd Fleet OperationsLuzon Attacks (15. a 17.-19.10.1944)
Battle of Leyte Gulf (24.-26.10.1944)
17. Luzon Operations
Invasion of Luzon (06.-07.01.1945)
Formosa Raids (03., 04., 09., 15.01.1945)
South China Sea Attacks (12.-16.01.1945)
18. Night Carrier Group 90/5th Fleet RaidsTokyo and Honshu Raids ( 15.-16.02.1945)
19. Assault and Occupation of Iwo Jima (23.02.-12.03.1945)
20. Okinawa Operations
Pre-Invasion Raids on Kyushu (18.-20.03.1945)
Invasion and Capture of Okinawa (07.04.-15.05.1945)
Kyushu and Shikoku Raids (11.-16.05.1945)





Zdroje:


https://www.cv6.org/
St. John, Philip A. USS Enterprise (CV-6).
USS Enterprise CV-6 Association. Battle Star Chronology, USS Enterprise CV-6.
URL : https://www.valka.cz/CV-USS-Enterprise-CV-6-t14662#307348Verze : 0
MOD
Letecké jednoky USS Enterprise


1941.12.07 - 1942.03.10
CEAG: CDR Howard L."Brigham"Young
VB-6 18 SBD-2 Dauntless
LCDR William Hollingsworth
VS-6 SBD-2 Dauntless
LCDR Hastead Hopping M.I.A 1942.02.01
VF-6 18 F4F-3 Wildcat
LCDR C.Wade McClusky
VT-6 18 TBD Devastator
LCDR Eugene Lindsey


1942.04.08 - 1942.04.26
CEAG:C.Wade McClusky
VB-3 SBD-2/3 Dauntless
LCDR Max Leslie
VF-6 F4F-4 Wildcat
Lt.James Gray
VB-6 SBD-2/3 Dauntless
Lt.Richard H.Best
VT-6 TBD-1 Devastator
LCDR Eugene Lindsey


1942.04.30 - 1942.05.26
CEAG:LCDR C.Wade McClusky
VB-6 SBD-2/3 Dauntless
Lt.Richard H.Best
VS-6 SBD-2/3 Dauntless
Lt Earl Gallaher
VF-6 F4F Wildcat
Lt.James Gray
VT-6 TBD-1 Devastator
LCDR Eugene Lindsey


1942.05.28 - 1942.06.13
CEAG:LCDR C.Wade McClusky
VB-6 18 SBD-2/3 Dauntless
Lt.Richard H.Best
VS-6 18 SBD-2/3 Dauntless
Lt.Earl Gallaher
VF-6 27 F4F-4 Wildcat
Lt.James Gray
VT-6 14 TBD-1 Devastator
LCDR Eugene Lindsay


VB-3 z USS Yorktown
Lt.Dave Shumway
VB-5 z USS Yorktown
Lt.Wallance Short


1942.07.15 - 1942.08.25
CEAG:LCDR Max Leslie
VB-6 18 SBD-3 Dauntless
Lt.Ray Davis
VS-5 18 SBD-3 Dauntless
Lt.Stockton Strong
VF-6 36 F4F-4 Wildcat
Lt.Louis H.Bauer
VT-3 15 TBF-1 Avenger
LCDR C.M.Jett




Zdroj:
https://cv6.org/default.htm
URL : https://www.valka.cz/CV-USS-Enterprise-CV-6-t14662#55569Verze : 0
Letecké jednotky USS Enterprise


Air Group 10


1942.10.16 - 1943.05.10
CAG:LCDR Richard K.Gaines
VB-10 18 Daunteles
LCDR J.A.Thomas
VS-10 18 Daunteles
LCDR James R.Lee
VF-10 36 F4F-4 Wildcat
LCDR James Flatley
LCDR William R."Killer"Kane
VT-10 15 TBF-1 Avenger
LCDR John A.Collett K.I.A. 1942.10.26
Lt.Albert P.Coffin


Air Group 6


1943.11.10 - 1943.12.09
CAG:LCDR Edward"Butch"O′Hare M.I.A. 1943.11.26
LCDR John C.Phillips
VB-6 SBD-3 Daunteles
Lt.William M.Hampton
VT-6 TBF-1 Avengers
LCDR John C.Phillips
VF-2 F6F-3 Hellcat
LCDR William A.Dean


Air Group 10


1944.01.16 - 1944.06.15
CAG:CDR Roscoe L.Newman
CDR William R."Killer"Kane (od 1944.02.23)
VB-10 SBD-3 Daunteles
LCDR Richard L.Poor
LCDR James D."Jig Dog"Ramage
VF(N)-101 4 F4U-2(N)
LCDR Richard E.Harmer
VF-10 F6F-3 Hellcat
LCDR William R."Killer"Kane
LCDR R.W.Schumann Jr.
VT-10 TBF-1 Avenger
LCDR William I.Martin


Air Group 20


1944.08.16 - 1944.11.23
CAG:CDR Daniel"Dog"Smit
VB-20 20 SB2C Helldriver
CDR R.Emmett Riera
VF(N)-78 4 F6F-3(N)
CDR James Gray
VF-20 32 F6F- Hellcat
CDR Fred Bakutis
VT-20 16 TBM-1C Avenger
LCDR Samuel L.Prickett


Night Air Group 90


1944.12.24 - 1945.05.31
CAG:CDR William I.Martin
VF(N)-90 34 F6F-5(N) Hellcat
LCDR Robert J.McCullough
VT(N)-90 21 TBN-3D Avenger
Lt.Russell F.Kippen K.I.A. 1945.01.21
Lt."C" "B" Collins K.I.A. 1945.02.22
Lt.C.E.Henderson



Zdroj:
https://cv6.org/default.htm
URL : https://www.valka.cz/CV-USS-Enterprise-CV-6-t14662#56353Verze : 0
Zdroj:
www.maritimequest.com
CV - USS Enterprise (CV-6) - USS Enterprise 12.04.1939

USS Enterprise 12.04.1939
CV - USS Enterprise (CV-6) - USS Enterprise během cesty do Pearl Harboru, 08.10.1939

USS Enterprise během cesty do Pearl Harboru, 08.10.1939
CV - USS Enterprise (CV-6) - USS Enterprise v Pacifiku v červnu 1941

USS Enterprise v Pacifiku v červnu 1941
CV - USS Enterprise (CV-6) - USS Enterprise během zkušební plavby po opravách, 13.09.1945

USS Enterprise během zkušební plavby po opravách, 13.09.1945
URL : https://www.valka.cz/CV-USS-Enterprise-CV-6-t14662#300378Verze : 0