Main Menu
User Menu

Jakovlev I-29

Yakovlev I-29

Яковлев И-29

     
Název:
Name:
Jakovlev I-29
Originální název:
Original Name:
Яковлев И-29
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 115, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1940-DD.12.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3796 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5023 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m
Délka:
Length:
10,180 m
Výška:
Height:
3,300 m
Plocha křídla:
Wing Area:
29,40 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
170,850 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov M-105R kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k), nominální výkon 750 kW (1 020 k) a bojový výkon 809 kW (1 110 k) v h= 2 000 m.
Vrtule trojlistá VIŠ-22K s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
567 km/h v 4750 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,75 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10800 m
Dolet:
Range:
1050 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK raže 20 mm, zbraně byly uloženy ve spodní části trupu, pro každý kanón bylo neseno 300 granátů.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Stíhací letoun I-29 navazoval na experimentální dvoumotorový letoun A. S. Jakovleva Ja-22 (самолет 22), který byl následně navržen ve třech variantách
1. stíhací I-29
2. bombardovací BB-22
3. průzkumný R-12
Po přepadení SSSR se Jakovlev soustředil na jednomístný Jak-1, I-29 byl na okraji zájmu zkoušen a upravován až do roku 1942, koncem roku byl celý projekt ukončen, upřednostněn byl těžký stíhač Pe-3.


Článek ZDE.
Zdroje:
Sources:
B. L. Simakov, Samolety strany Sovětov, DOSAF SSSR, 1974.
L+K č. 23 / 1988, str 28/908, Letadla 39-45, Jakovlev R-12/I-29, Václav Němeček.
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i29.html
https://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-29.html
www.topedge.com
https://www.aviastar.org/air/russia/ya-22.php
www.lasegundaguerra.com
www.microavia.ru
archiv autora

Jakovlev I-29 -


Jakovlev I-29 -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-I-29-t146604#470594Verze : 1
MOD