Jacenko I-28-II

Yatsenko I-28-II
Яценко И-28-II
     
Název:
Name:
Jacenko I-28-II Yatsenko I-28-II
Originální název:
Original Name:
Яценко И-28-II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.04.1940 Tušinský letecký závod č. 81 Molotova, Tušino /
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Saratovský letecký závod č. 292, Saratov /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Tušino:
1 prototyp


Saratov:
5 sériových letadel
15 rozestavěných
První vzlet:
Maiden Flight:
20.04.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2262 kg 4987 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2730 kg 6019 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,600 m 31ft 6in
Délka:
Length:
8,540 m 28ft
Výška:
Height:
2,580 m 8ft 5,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,50 m2 177.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
165,454 kg/m2 33.89 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-88 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW/1100 k při 2 250 ot/min a 735 kW/1000 k v 6000 m
Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu VIŠ-23E o průměru 3 000 mm.
Tumansky M-88 fourteen-cylinder, air-cooled supercharged two-row radial engine rated at 1085 hp and 986 hp at 19685 ft,
driving a three-blade variable-pitch metal propeller Type VISh-23E of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
370 l 81.4 UK gallons (97.75 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
566 km/h v 7000 m 351.7 mph in 22966 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,1 m/s 2775.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,1 min do 5000 m 6,1 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10800 m 35433 ft
Dolet:
Range:
450 km 279.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠVAK ráže 12,7 mm, každý se 150 náboji a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, každý s 850 náboji. Všechny kulomety bylyy instalovány okolo motoru.
Pumový náklad: pumy do 100 kg nebo 4x neřízená raketa RS-82.
Two fixed forward-firing 0.5 inch ShVAK machine-guns, 150 rpg and
two fixed forward-firing 0.3 inch ShVAK machine-guns, 850 rpg. All weapons were mounted about the engine.
Bomb load: Up to 220 lb of bombs or four unguided missiles RS-82.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- prototyp nejprve testován s motorem Tumanskij M-87B - prototype initially tested with Tumansky M-87B
Zdroje:
Sources:
Gordon Yefim; Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One: Single-Engined Fighters. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-083-2.
Якубович, Николай. Наша авиация в 1941 году: Причины катастрофы. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-81177-9.
L+K č. 24/1973, Latadla 39-45, Václav Němeček, Jacenko I - 28, str. 32/952.
menstream.pl
http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/i-28.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i28.html
alternathistory.org.ua
http://www.luxavia.ru/item/67
archiv autora

Jacenko I-28-II -


Jacenko I-28-II -


URL : https://www.valka.cz/Jacenko-I-28-II-t146471#470185 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více