Název: Name: | Jacenko I-28 | Yatsenko I-28 |
Originální název: Original Name: | Яценко И-28 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-30.04.1939 Tušinský letecký závod č. 81 Molotova, Tušino | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-30.04.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.06.1939 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2257 kg | 4976 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2670 kg | 5886 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,600 m | 31ft 6in |
Délka: Length: | 8,540 m | 28ft |
Výška: Height: | 2,580 m | 8ft 5,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,50 m2 | 177.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 161,818 kg/m2 | 33.14 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Tumanskij M-87A vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 699 kW (950 k) při 2 250 ot/min a 699 kW (950 k) v h= 4 500 m. Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu VIŠ-23E o průměru 3 000 mm. | Tumansky M-87A fourteen-cylinder, air-cooled supercharged two-row radial engine rated at 937 hp at 2,250 rpm for take-off and 937 hp at 14,764 ft, driving a three-blade variable-pitch metal propeller Type VISh-23E of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 370 l | 81.4 UK gallons (97.75 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 545 km/h v 6000 m | 338.6 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13,67 m/s | 2690.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,3 min do 5000 m | 6,3 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10400 m | 34121 ft |
Dolet: Range: | 470 km | 292 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 800 km | 497.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ŠVAK ráže 12,7 mm, každý se 150 náboji a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, každý s 850 náboji. Všechny kulomety bylyy instalovány okolo motoru. Pumový náklad: pumy do 100 kg nebo 4x neřízená raketa RS-82. | Two fixed forward-firing 0.5 inch ShVAK machine-guns, 150 rpg and two fixed forward-firing 0.3 inch ShVAK machine-guns, 850 rpg. All weapons were mounted about the engine. Bomb load: Up to 220 lb of bombs or four unguided missiles RS-82. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 4. července 1939 byl letoun zničen při havárii. | In July 04. 1939 the aircraft was destroyed in a crash.. |
Zdroje: Sources: | Gordon Yefim; Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One: Single-Engined Fighters. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-083-2. Якубович, Николай. Наша авиация в 1941 году: Причины катастрофы. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-81177-9. L+K č. 24/1973, Latadla 39-45, Václav Němeček, Jacenko I - 28, str. 32/952. menstream.pl http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/i-28.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/i28.html alternathistory.org.ua http://www.luxavia.ru/item/67 archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |