Jacenko I-28

Yatsenko I-28
Яценко И-28
     
Název:
Name:
Jacenko I-28 Yatsenko I-28
Originální název:
Original Name:
Яценко И-28
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-30.04.1939 Tušinský letecký závod č. 81 Molotova, Tušino /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-30.04.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2257 kg 4976 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2670 kg 5886 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,600 m 31ft 6in
Délka:
Length:
8,540 m 28ft
Výška:
Height:
2,580 m 8ft 5,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,50 m2 177.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
161,818 kg/m2 33.14 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-87A vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 699 kW (950 k) při 2 250 ot/min a 699 kW (950 k) v h= 4 500 m.
Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu VIŠ-23E o průměru 3 000 mm.
Tumansky M-87A fourteen-cylinder, air-cooled supercharged two-row radial engine rated at 937 hp at 2,250 rpm for take-off and 937 hp at 14,764 ft,
driving a three-blade variable-pitch metal propeller Type VISh-23E of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
370 l 81.4 UK gallons (97.75 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
545 km/h v 6000 m 338.6 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13,67 m/s 2690.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,3 min do 5000 m 6,3 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10400 m 34121 ft
Dolet:
Range:
470 km 292 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
800 km 497.1 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠVAK ráže 12,7 mm, každý se 150 náboji a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, každý s 850 náboji. Všechny kulomety bylyy instalovány okolo motoru.
Pumový náklad: pumy do 100 kg nebo 4x neřízená raketa RS-82.
Two fixed forward-firing 0.5 inch ShVAK machine-guns, 150 rpg and
two fixed forward-firing 0.3 inch ShVAK machine-guns, 850 rpg. All weapons were mounted about the engine.
Bomb load: Up to 220 lb of bombs or four unguided missiles RS-82.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
4. července 1939 byl letoun zničen při havárii. In July 04. 1939 the aircraft was destroyed in a crash..
Zdroje:
Sources:
Gordon Yefim; Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One: Single-Engined Fighters. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-083-2.
Якубович, Николай. Наша авиация в 1941 году: Причины катастрофы. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-81177-9.
L+K č. 24/1973, Latadla 39-45, Václav Němeček, Jacenko I - 28, str. 32/952.
menstream.pl
http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/i-28.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i28.html
alternathistory.org.ua
http://www.luxavia.ru/item/67
archiv autora

Jacenko I-28 -


URL : https://www.valka.cz/Jacenko-I-28-t146470#470184 Verze : 0
Zdroje: L+K č. 23/2002, Latadla 39-45, Miroslav Balous, Jacenko I - 28, str. 43/1567.
URL : https://www.valka.cz/Jacenko-I-28-t146470#534962 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více