Main Menu
User Menu

Klimov M-106P

Климов М-106П

     
Název:
Name:
Klimov M-106P
Originální název:
Original Name:
Климов М-106П
Kategorie:
Category:
vidlicový motor
Výrobce:
Producer:
Vývoj: OKB-117
Státní letecký průmysl SSSR / , závod č. 26 Rybiňsk
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.05.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~300 (všechny verze)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
27.10.1942 statické zkoušky
DD.MM.1943 letové zkoušky
Použití:
Use:
Jak-1 M-106P, Jak-9 M-106P
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
600 kg
Celková délka:
Overall Length:
2048 mm
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
956 mm
Celková výška:
Overall Height:
780 mm
Vrtání:
Bore:
148 mm
Zdvih:
Stroke:
170 mm
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
35,08 l
Palivo:
Fuel:
minimální nárok 94 oktanů, 95 - 100 oktanový benzín.
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
6x karburátor K-105 (licenční výroba karburátoru Solex-Hispano 56SVC)
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6.5 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
přeplňován jednostupňovým jednorychlostním odstředivým kompresorem V. A. Dolležala
Chlazení:
Cooling:
kapalinové
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
993 kW při 2600 ot/min
Poznámka:
Note:
Rozvod: OHV (1 sací a 1 výfukový ventil - chlazený sodíkem, pro každou hlavu válců).


Výkony:
Vzletový 993 kW (1 350 k) při 2 600 ot/min
Nominální 919 kW (1 250 k) při 2 700 ot/min
Bojový 993 kW (1 350 k) v h= 2 000 m.


Vzdušné boje se na sovětském bojišti odehrávaly ve výškách pod 5 000 m, proto Klimovova konstrukční kancelář navrhovala letecké motory optimalizované pro tuto výšku. Motor VK-105PF byl na svém vrcholu a tak byl připravován jeho nástupce - motor M-106. Nový motor byl celkově zesílen, přeplňován byl kompresorem V. A. Dolležala, díky účinnému přeplňování byl snížen kompresní poměr.
Nový motor M-106 měl výhodu, že mohl být montován do letadel, která měl pohánět motor M-105. Pro sériovou výrobu nebyl doporučen, protože se nepodařilo odstranit problémy s přehříváním.
Verze M-106P později přeznačená na M-106-1sk byla uzpůsobena pro montáž kanónu ŠVAK ráže 20 mm.
Zdroje:
Sources:
ru.wikipedia.org
https://www.airwar.ru/enc/engines/m106.html
https://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
https://omop.su/article/46/119203.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Klimov-M-106P-t145316#467698Verze : 0
MOD