Název: Name: | Boeing E-6B Mercury | Boeing E-6B Mercury |
Originální název: Original Name: | Boeing E-6B Mercury | |
Kategorie: Category: | letoun včasné výstrahy/velitelské stanoviště | airborne early warning/command aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1987-DD.MM.1992 The Boeing Co., Renton, Washington | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1987-DD.MM.1992 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 16 E-6A | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.02.1987 | |
Osádka: Crew: | 12–22 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 155129 kg | 342000 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 45.82 m | 150ft 4in |
Délka: Length: | 45.21 m | 148ft 4in |
Výška: Height: | 12.93 m | 42ft 5in |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | ? ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | turbofan |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | CFM56-2A-2 o tahu 106,76 kN | CFM56-2A-2, thrust 24000 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 74004 kg | 163152 lb |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 966.7 km/h v ? m | 600.7 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12802 m | 42000 ft |
Dolet: Range: | 12214.9 km | 7590 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | E-6A vychází z civilního Boeingu 707 a jeho exempláře byly posledními stroji konstrukční řady 707, které Boeing vyrobil. E-6A sloužil u 2 letek US Navy (VQ-3 a VQ-4) v celkovém počtu 16 kusů. Tento počet je ve skutečnosti větší, než kolik by bylo po skončení studené války skutečně potřeba. Používá většinu systémů shodných s letouny E-3 Sentry. Používán je často jako koordinační stanice pro americké ponorky. K tomu mu slouží dvě vlečné antény (1 220 a 7 925 m dlouhé). Ve vzduchu vydrží Mercury až 72 hodin (při několika doplňováních paliva za letu). V letech 1997-2003 bylo všech 16 E-6A upraveno zástavbou nového digitalizovaného vybavení kokpitu podle standardu 737 NextGen a nového velitelského prostoru umožňujícího službu jako "Looking Glas", létající velitelské stanoviště pro americké atomové síly. | - |
Zdroje: Sources: | www.navy.mil http://www.boeing.com/defense-space/ic/e6tacamo/ |