Boeing 247D

Boeing C-73
     
Název:
Name:
Boeing Model 247D Boeing Model 247D
Originální název:
Original Name:
Boeing Model 247D
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.193R Boeing Aircraft Division, United Aircraft & Transport Corp., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
13 247D + 59 konverzí 247
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2 + 10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3810 kg 8400 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5738 kg 12650 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22.56 m 74ft
Délka:
Length:
15.72 m 51ft 7in
Výška:
Height:
3.7 m 12ft 1,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
77.68 m2 836.13 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-S1H1-G Wasp o výkonu 410 kW Pratt & Whitney R-1340-S1H1-G Wasp, power 550 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1033 l 273 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
321.9 km/h v ? m 200 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
304.2 km/h v 3658 m 189 mph in 12000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.8 m/s 1150 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7742 m 25400 ft
Dolet:
Range:
1199 km 745 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21891.htm

Boeing 247D - Jediný Boeing 247D v RAF byl původně Boeingem 247, a sloužil k vývoji systému pro automatizované přistání. Jak vidno, ne všechny stroje přestavěné na standard D dostaly i nový čelní štítek.

Jediný Boeing 247D v RAF byl původně Boeingem 247, a sloužil k vývoji systému pro automatizované přistání. Jak vidno, ne všechny stroje přestavěné na standard D dostaly i nový čelní štítek.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-247D-t143770#464023 Verze : 0
Model 247 D
Foto - www.airminded.net/
Boeing 247D -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-247D-t143770#124480 Verze : 0
V roce 1942 převzala 27 Boeingů 247D americká armáda, která jim přidělila označení C-73. Některé z nich později dostaly místo civilních Waspů vojenské motory R-1340-AN-1 v kapotách převzatých z vyřazených Texanů a dvoulistými stavitelnými vrtulemi. V roce 1944 se přeživší stroje vrátily do civilních rukou. Stroj na snímku má také původní čelní štítek Modelu 247 a byl používán jako cvičný. Kryty motorů a příď jsou červené.


http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21891.htm

Boeing 247D -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-247D-t143770#464025 Verze : 0
Dva Boeingy 247D se dostaly do Číny. První z nich od roku 1934 používal jako osobní "mladý maršál" Čang Süe-liang, známý hlavně díky "Si-anskému incidentu", kdy byl iniciátorem zajetí Čankajška, aby ho tak donutil konečně jednat s komunisty a spojit se proti společnému japonskému nepříteli. Čankajškem byl poté sám zajat a až do 90. let zůstal v domácím vězení. Jeho Boeing se stal osobním strojem Čankajškovým, zničen byl japonskými bombami někdy v roce 1937 nebo 1938.
Druhý, snad také objednaný ještě Čangem, byl ještě v Seattlu, jak vidno na fotografiích, dovybaven dvěma půlpalcovými kulomety v přidi, krytým střelištěm na hřbetě a dostal pomocné palivové nádrže, což omezilo jeho kapacitu na šest pasažérů. Tento stroj, označený 247Y, dorazil do Hongkongu v červenci 1938 a aby bylo povoleno jeho sestavení, výzbroj byla odebrána a pravděpodobně nikdy nebyla umístěna zpět. Používán byl také Čankajškem, již koncem roku 1939 byl ale zničen poblíž hranic Indočíny.

www.ww2aircraft.net

Boeing 247D -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-247D-t143770#464029 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více