Main Menu
User Menu

Polikarpov SPB

Поликарпов СПБ

     
Název:
Name:
Polikarpov SPB
Originální název:
Original Name:
Поликарпов СПБ
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Fili /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5
První vzlet:
Maiden Flight:
18.02.1940
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4480 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6850 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7550 kg
Rozpětí:
Wingspan:
17,000 m
Délka:
Length:
11,180 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
42,93 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
159,562 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov M-105 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vletovém výkonu 809 kW (1 100 k) a 772 kW (1 050 k) v h= 4 000 m
Vrtule trojlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu VIŠ-22e o průměru 3 300 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 320 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
520 km/h v 4500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11,08 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m
Dolet:
Range:
2200 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přídi,
1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve hřbetním střelišti a
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve spodním střelišti.
Pumový náklad: 1 500 kg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun Polikarpov SPB byl navržen na základě bitevního letounu VIT-2. Zvětšeno bylo rozpětí křídel a tím i nosná plocha. Sovětské letectvo cítilo velkou potřebu, aby mohlo do své výzbroje zařadit střemhlavý bombardér, proto ještě během zkoušek bylo nařízeno postavit druhý prototyp a tři předsériové letouny, tím se měly maximálně urychlit zkoušky a odstraňování problémů.
27. 4. 1940 druhý prototyp havaroval, zkušební pilot zahynul a v červenci havaroval další letoun. Všechny zkoušky byly zastaveny 1. srpna 1940 a již nebyly obnoveny. Upřednostněn byl vývoj Petljakovova VI-100 (Pe-2).
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875–1995, London, Osprey, 1995, ISBN 1-85532-405-9
http://www.airwar.ru/enc/bww2/spb.html
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21014.htm
http://www.airpages.ru/ru/spb.shtml
http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/spb.htm

Polikarpov SPB -


Polikarpov SPB -


Polikarpov SPB -


Polikarpov SPB -


Polikarpov SPB -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-SPB-t143701#463795Verze : 0
MOD