Pz.Kpfw. II Ausf. L (V29)

     
Název:
Name:
Kampfwagenfahrgestell Luchs (Nr. V29) Kampfwagenfahrgestell Luchs (Nr. V29)
Originální název:
Original Name:
Kampfwagenfahrgestell Luchs (Nr. V29)
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
DD.03.1944-DD.03.1944 Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Nürnberg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.03.1944
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
? kg ? lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
? mm ?
Délka korby:
Hull Length:
? mm ?
Celková šířka:
Overall Width:
? mm ?
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Šířka pásu:
Track Width:
360 mm 1 ft 2 ⅛ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa ? psi
Pancéřování:
Armour:
? ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra, pravdepodobne Tatra T-103 1) (vznetový vzduchom chladený 12-valec objemu 14.825 cm3) Tatra, most likely Tatra T-103 1) (12 cyl., diesel, air cooled, 14.825 ccm)
Výkon:
Power:
164,1 1) kW při 2250 ot/min 220.1 1) bhp at 2250 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h ? mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
2 cm KwK 38 L/65
(prototyp bol pravdepodobne bez kanóna)
2 cm KwK 38 L/65
(prototype was probably without cannon)
Vedlejší:
Secondary:
guľomet MG 34 ráže 7,92 mm (prototyp bol pravdepodobne bez guľometu) machine gun MG 34 cal.7,92 mm (prototype was probably no machine gun)
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Pásy:
Kgs 63/360/90 (96 článkov v jednom páse)
Tracks:
Kgs 63/360/90 (96 links per side)
Zdroje:
Sources:
Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzerkampfwagen II Ausf.G, H, J, L and M development and production from 1938 to 1943, Panzer tracts No.2-2, rok vydania 2007, ISBN: 0-9771643-8-1
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-II-Ausf-L-V29-t143604#463637 Verze : 0
22.3.1944 WaPrüf 6 objednalo k testom v testovacom stredisku v Kummersdorfe otestovanie prototypu Pz.Kpfw.II Luchs, ktorý bol vybavený vzduchom chladeným vznetovým motorom Tatra. Platforma bola dodaná koncom 3/1944 a prešla terénnymi jazdnými testami na polygóne Berka. 8.5.1944 bol prototyp V29 vyslaný z Prahy do Eisenachu na otestovanie spotreby paliva. Cestou sa však pokazil a pre nedostatok náhradných dielov bol naložený na vlakový transport a odoslaný do Kummersdorfu, kde následne pokračoval v testovaní. Konštrukcia korby tohoto prototypu však bola od klasického tanku Pz.Kpfw.II Ausf.L dosť odlišná. Jednalo sa o moderne tvarovanú korbu vytvorenú z pancierových plechov zvarených pod ostrými uhlami. Pripomínal zmenšeninu stredného tanku Panther. Prototyp mal namiesto klasickej veže namontovanú vežu z VK 9.01.

Poznámka:
Osobne mám dojem, že korba prototypu je skôr akousi plechovou maketou na pôvodnej korbe Luchsa.

Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzerkampfwagen II Ausf.G, H, J, L and M development and production from 1938 to 1943, Panzer tracts No.2-2, rok vydania 2007, ISBN: 0-9771643-8-1

Pz.Kpfw. II Ausf. L (V29) -


Pz.Kpfw. II Ausf. L (V29) -


Pz.Kpfw. II Ausf. L (V29) -


Pz.Kpfw. II Ausf. L (V29) -


URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-II-Ausf-L-V29-t143604#463640 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více