Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
VW 128
Originální název:
Original Name:
VW 128
Výrobce:
Producer:
Volkswagen, Wolfsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
30
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1940
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
910 kg
Celková délka:
Overall Length:
4200 mm
Celková šířka:
Overall Width:
1610 mm
Celková výška:
Overall Height:
1480 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
VW boxer (1.131 cm3)
Výkon:
Power:
18 kW při ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
-
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
80 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Rychlost plavby:
Water Speed:
10 km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Jízdní dosah ve vodě:
Cruising Range in the Water:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
4
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
?
Zdroje:
Sources:
www.oldtimersweb.be
URL : https://www.valka.cz/VW-128-t14341#329686Verze : 1
Vůz občas nazývaný velký schwimwagen
Obojživelný víceúčelový vůz
Motor : čtyřválcový boxer VW o objemu 1131 cm3 OHV
Výkon : 18 kW (25 k)
Náhon : 4X4 (samosvorné diferenciály) možnost vypnout přední nápravu
Pérování torzními tyčemi
Váha: ? kg
Rozměry : 4200x1480x1615 mm
Rozvor : 2400 mm
Brzdy : mechanické na všechna kola bubnové
Výzbroj : -
Výroba : VW Wolfsburg
Vyrobeno : 30 kusů. (dle jiných zdrojů 100 – 120 kusů)
Rychlost : 80 km/h
Rychlost ve vodě : 10 km/h
vyroben v roce 1940 v malé sérii pro zkoušky německou armádou. Bylo možno přepravovat až 4 osoby včetně řidiče. Ve zkouškách neuspěl pro vysokou cenu a horší vlastnosti v terénu. Bylo doporučeno přepracovat na menší typ (VW 166). Vůz užíval standardní šasi VW 82, s přidaným náhonem na přední kola. Z tohoto šasí vychází později VW 87. Pokud vím nedochoval se ani jediný kus tohoto vozu
URL : https://www.valka.cz/VW-128-t14341#54191Verze : 0
prototyp vozu při zkouškách.
zdroj: panzerkeil.dre.hu
VW 128 -


URL : https://www.valka.cz/VW-128-t14341#54193Verze : 0
MOD
nákres vozidla
zdroj: www.oldtimersweb.be
VW 128 -


URL : https://www.valka.cz/VW-128-t14341#54202Verze : 0
MOD
Tá schéma je schéma 128-ky z 30 kusovej série. Tri prototypy typu 128 sa od malosériovky výrazne líšili. Na prvej fotografii je 1.prototyp testovaný v Stuttgarte. Predná časť je podobná typu 82. Predná časť tretieho (tuším i druhého) prototypu sa už podobala klasickému typu 166. Prototypy sa líšili zadnou skosenou časťou viď. prvá fotka. Zadná časť sériových strojov už mala tvar typu 166 viď. schéma. Inak sa prototypy a sériové stroje líšili detailami rozmiestnenia svetlometov a noteku, blatníkmi, uložením rezervy atď.
V priamych skúškach s konkurenčným Trippelom SG-6 ho typ 128 deklasovala vo vytrvalosti, spotrebe, dojazde, maximálnej rýchlosti pri plavbe atď. Väčšina strojov bola predaná Wehrmachtu, niekoľko strojov si nechal Porsche na ďalšie testovanie.


hmotnosť vozidla: 910 kg


www.ebay.de (3. prototyp 128/3)

VW 128 -


VW 128 -


VW 128 -


VW 128 -


VW 128 -


URL : https://www.valka.cz/VW-128-t14341#58456Verze : 1
MOD