Název: Name: | Škoda ŠOT | |
Originální název: Original Name: | Škoda ŠOT | |
Kategorie: Category: | lehký tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 Škoda Werke AG, Plzeň / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1939 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 8900 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 5250 mm | |
Délka korby: Hull Length: | ? mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2500 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2360 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 300 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 270 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | ? MPa | |
Pancéřování: Armour: | 6-16 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Avia TR-12a (zážihový vzduchom chladený 7-valec objemu 12078 cm3) | |
Výkon: Power: | 114 kW při 2200 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | 7 vpred + 7 vzad | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 41,5 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,15 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,8 m | |
Brodivost: Fording Depth: | plávajúci tank m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 2x ZB vz.37 ráže 7,92 mm (4000 nábojov) | |
Vedlejší: Secondary: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2 Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3 |
URL : https://www.valka.cz/CZK-DEU-Skoda-SOT-TO-t143009#462168Verze : 0
brano
MOD
24.10.1936 poverilo Vojenský technický a letecký útvar (VTLÚ) firmu Škoda, aby vypracovala projekt obojživelného tanku. Podľa zadaných špecifikácií malo ísť o vozidlo s maximálnou hmotnosťou 6500 kg, s pancierovaním 12-15 mm. Dvojčlenná alebo trojčlenná posádka mala mať k dispozícii dvojicu ťažkých guľometov. Požadovalo sa dosahovanie vysokých maximálnych rýchlostí, ktoré mali byť v teréne 45 km/hod a pri plavbe 16 km/hod.
Konštruktéri pôvodne zvažovali použiť ako základ konštrukcie obojživelného tanku odľahčenú verziu Š-IIa (LT vz.35). Voľba však nakoniec padla na rozvinutie skoršieho návrhu projektu ŠO (Škoda obojživelný), ktorý firma riešila ešte v roku 1933 (projekt ale v tom čase nenašiel podporu). Pôvodná dvojica navrhovaných motorov (z Veľkej Británie a USA) nevyhovovala, preto sa rozhodlo o použití upraveného leteckého hviezdicového 7-valcového motora Avia TR-12.
Návrh bol zástupcami VTLÚ schválený a bol objednaný prototyp, ktorý mala firma dodať do polovice 8/1938. Výroba prototypu sa komplikovala pretože sa predlžovali dodacie termíny francúzskej elektromagnetickej prevodovky Maag-Cotal. Dodanie prototypu bolo posunuté na koniec roka 1938. Ani tento termín však nebol reálny. Dvojica prevodoviek dorazila až 3/1939. Následne prišla nemecká okupácia a prototyp už nebol dokončený a prevzatý československou armádou. Okupačné orgány povolili dokončenie prototypu a jeho otestovanie. V 5/1939 bol projekt preznačený na TO (Tank Obojživelný). Testy prebehli v 6-7/1939 v okolí Plzne a na rieke Labe. Výsledky, hlavne plavebných testov boli veľkým sklamaním. Práce na projekte boli 12.2.1940 zastavené a prototyp následne poslúžil pri stavbe prototypu ŠET (Škoda Elektrický Tank).
Škoda ŠOT (monografie jednoho vozu)
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2
Konštruktéri pôvodne zvažovali použiť ako základ konštrukcie obojživelného tanku odľahčenú verziu Š-IIa (LT vz.35). Voľba však nakoniec padla na rozvinutie skoršieho návrhu projektu ŠO (Škoda obojživelný), ktorý firma riešila ešte v roku 1933 (projekt ale v tom čase nenašiel podporu). Pôvodná dvojica navrhovaných motorov (z Veľkej Británie a USA) nevyhovovala, preto sa rozhodlo o použití upraveného leteckého hviezdicového 7-valcového motora Avia TR-12.
Návrh bol zástupcami VTLÚ schválený a bol objednaný prototyp, ktorý mala firma dodať do polovice 8/1938. Výroba prototypu sa komplikovala pretože sa predlžovali dodacie termíny francúzskej elektromagnetickej prevodovky Maag-Cotal. Dodanie prototypu bolo posunuté na koniec roka 1938. Ani tento termín však nebol reálny. Dvojica prevodoviek dorazila až 3/1939. Následne prišla nemecká okupácia a prototyp už nebol dokončený a prevzatý československou armádou. Okupačné orgány povolili dokončenie prototypu a jeho otestovanie. V 5/1939 bol projekt preznačený na TO (Tank Obojživelný). Testy prebehli v 6-7/1939 v okolí Plzne a na rieke Labe. Výsledky, hlavne plavebných testov boli veľkým sklamaním. Práce na projekte boli 12.2.1940 zastavené a prototyp následne poslúžil pri stavbe prototypu ŠET (Škoda Elektrický Tank).
Škoda ŠOT (monografie jednoho vozu)
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
URL : https://www.valka.cz/CZK-DEU-Skoda-SOT-TO-t143009#514092Verze : 1
brano
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.