Název: Name: | Bell X-1 | |
Originální název: Original Name: | Bell X-1 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.12.1945-DD.04.1951 Bell Aircraft Corp., Wheatfield, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1945-DD.04.1951 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 (46-062/94) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.01.1946 klouzavý let / glide flight 09.12.1946 motorový let / powered flight | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | jiné | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3175 1) kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5557 2) kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8.53 m | |
Délka: Length: | 9.42 m | |
Výška: Height: | 3.3 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 12.08 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | raketový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Reaction Motors XLR-11-RM-3 o tahu 26,70kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1177 l kapalného dusíku 1109 l etanolu | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1540.1 3) km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 21336 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 3) Mach 1,45 Vytrvalost motorového letu: 5 min 46-064: 1) 3106 kg 1) 6691 kg 3) 2594,3 km/h / Mach 2,44 | |
Zdroje: Sources: | Guenther, Ben; Miller, Jay. Bell X-1 Variants, Aerofax Datagraph 3. Aerofax, Arlington 1988. ISBN 0-942548-40-X. Pelletier, A. J. Bell Aircraft Since 1935, Putnam, London 1992. ISBN 1-55750-056-8. Týc, Pavel. Bell X-1, L+K 1986/08-09. Němeček, Václav. Bell X-1, L+K 1993/18. www.nationalmuseum.af.mil |
Období | - |
Výrobce | Bell |
Typ letounu | Bell X-1 |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Yeager, Charles Elwood |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 46-062 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | Glamorous Glennis |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bell-X-1-t142998#462138Verze : 0
Aubi
MOD
Bell X-1 "Glamorous Glennis" zobrazený na fotografii se stal prvním letounem, který letěl rychlostí vyšší než je rychlost zvuku. K této události došlo 14. října 1947, za kniplem letounu tehdy seděl Capt. Charles E. "Chuck" Yeager. "Glamorous Glennis" je dnes součástí expozice Smithsonian National Air and Space Museum ve Washingtonu DC.

URL : https://www.valka.cz/Bell-X-1-t142998#178286Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.