Main Menu
User Menu

Polikarpov I-17 (CKB-19bis)

Polikarpov I-17 (TsKB-19bis)

Поликарпов И-17 (ЦКБ-19бис)

     
Název:
Name:
Polikarpov I-17 (CKB-19bis)
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-17 (ЦКБ-19бис)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.11.1936 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-12.11.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
12.11.1936
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1465 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1917 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2026 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m
Délka:
Length:
7,425 m
Výška:
Height:
2,560 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,65 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
108,612 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov M-100P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 552 kW (750 k) a bojový výkon 632,5 kW (860 k) v h= 3 300 m.
Vrtule dvoulistá kovová dvoupolohová o průměru 3 400 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
490 km/h v 3300 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
380 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9700 m
Dolet:
Range:
800 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm uložený mezi válce motoru - střílející hřídelí vrtule a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm střílející mimo okruh vrtule.
Pumový náklad: do 100 kg (8x 10 kg nebo 4x 25 kg).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Třetí prototyp TsKB-19bis postaven koncem roku 1936 a po havárii byl opraven a upraven.
Od druhého prototypu se lišil:
- Novým krytem kabiny, nyní odsouvatelný vzad.
- Mezi válce motoru byl nainstalován kanón ŠVAK, střílející osou vrtule.
- Křídelní kulomety ŠKAS byly zredukovány o vnější zbraně.
- Na kuželu vrtule byl ozubec pro startování.
- Chladiče pod křídly byly mírně prodlouženy.
- Pod motor byl namontován menší chladič, byl asymetricky posunut od podélné osy.
- Před havárií byl letoun byl nalakován rudou barvou a příď byla z leštěného hliníku.
- Po havárii byl kryt motoru přelakován černou barvou.
Letoun byl při zkouškách často poškozen, státní zkoušky nebyly dokončeny.
Zdroje:
Sources:
L+K 9/1987, Monografie, Polikarpov I-17, Václav Němeček
https://hobbyport.ru/avia/i_17.htm
https://www.litmir.me/br/?b=175422&p=33
school415.narod.ru
https://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-17.php
https://www.airpages.ru/eng/ru/i17.shtml
www.wunderwaffe.narod.ru
https://aviair.ru/smp2/id/292
www.e-reading.org.ua
https://www.dmitray.narod.ru/i17.htm
archiv autora

Polikarpov I-17 (CKB-19bis) -


Polikarpov I-17 (CKB-19bis) -


Polikarpov I-17 (CKB-19bis) -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-17-CKB-19bis-t142681#461448Verze : 1
MOD