Main Menu
User Menu

Polikarpov I-17 (CKB-19)

Polikarpov I-17 (TsKB-19)

Поликарпов И-17 (ЦКБ-19)

     
Název:
Name:
Polikarpov I-17 (CKB-19)
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-17 (ЦКБ-19)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.09.1935 Gorkovský letecký závod č. 21 Enukidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.09.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
15.09.1935
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1560 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1917 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m
Délka:
Length:
7,365 m
Výška:
Height:
2,550 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,65 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
108,612 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov M-100A kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 552 kW (750 k)
Vrtule dvoulistá kovová dvoupolohová o prúměru 3 000 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
485 km/h v 3300 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
380 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9700 m
Dolet:
Range:
800 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm střílející mimo okruh vrtule.
Pumový náklad: do 100 kg (8x 10 kg nebo 4x 25 kg).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Druhý prototyp I-17 byl stavěn v roce 1935, původní označení bylo CKB-19.
- Hlavní změnou oproti prvnímu prototypu byl zcela přepracovaný podvozek s větším rozchodem, který se zatahoval pneumaticky směrem k trupu a měl menší sklon.
- Změněny byly také u chladiče oleje a kapaliny, chladiče se podle potřeby vysouvaly a zasouvaly.
- Letoun byl předveden na prvomájové přehlídce nad Rudým náměstím v roce 1936.
V. P. Čkalov se potom připravoval na dálkové lety s ANT-25 a I-17 byl předveden na výstavách v Paříži a v Miláně
Zdroje:
Sources:
L+K 9/1987, Monografie, Polikarpov I-17, Václav Němeček
https://hobbyport.ru/avia/i_17.htm
https://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20510.htm
school415.narod.ru
https://mig3.sovietwarplanes.com/I-17/index.html
https://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-17.php
https://www.airpages.ru/eng/ru/i17.shtml
www.wunderwaffe.narod.ru
https://aviair.ru/smp2/id/292
www.e-reading.org.ua
https://www.dmitray.narod.ru/i17.htm
archiv autora

Polikarpov I-17 (CKB-19) -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-17-CKB-19-t142602#461279Verze : 0
MOD