Polikarpov I-17 (CKB-19)

Polikarpov I-17 (TsKB-19)
Поликарпов И-17 (ЦКБ-19)
     
Název:
Name:
Polikarpov I-17 (CKB-19) Polikarpov I-17 (TsKB-19)
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-17 (ЦКБ-19)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.09.1935 Gorkovský letecký závod č. 21 Enukidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.09.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
15.09.1935
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1560 kg 3439 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1917 kg 4226 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m 32ft 9,66in
Délka:
Length:
7,365 m 24ft 2in
Výška:
Height:
2,550 m 8ft 4,33in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,65 m2 189.98 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
108,612 kg/m2 22.25 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov M-100A kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 552 kW (750 k)
Vrtule dvoulistá kovová dvoupolohová o prúměru 3 000 mm
Klimov M-100A twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 740 hp,
driving a two-blade metal two-position propeller of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
485 km/h v 3300 m 301.4 mph in 10827 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
380 km/h v ? m 236.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 5000 m 7,2 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9700 m 31824 ft
Dolet:
Range:
800 km 497.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm střílející mimo okruh vrtule.
Pumový náklad: do 100 kg (8x 10 kg nebo 4x 25 kg).
Four fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in the wings mounted firing outside the propeller disk.
Bomb load: Up to 220 lb of bombs (eight 22 lb or four 55 lb).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Druhý prototyp I-17 byl stavěn v roce 1935, původní označení bylo CKB-19.
- Hlavní změnou oproti prvnímu prototypu byl zcela přepracovaný podvozek s větším rozchodem, který se zatahoval pneumaticky směrem k trupu a měl menší sklon.
- Změněny byly také u chladiče oleje a kapaliny, chladiče se podle potřeby vysouvaly a zasouvaly.
- Letoun byl předveden na prvomájové přehlídce nad Rudým náměstím v roce 1936.
V. P. Čkalov se potom připravoval na dálkové lety s ANT-25 a I-17 byl předveden na výstavách v Paříži a v Miláně
The second prototype, named TsKB-19, was flown in the spring of 1935.
It differed from the TsKB-15 for:
- having a stronger, wide-track inward retracting undercarriage, pneumatically actuated.
- having a more curved profile of engine cowling.
- underwing retractable coolers.
- shorter ailerons and the presence of flaps.
The TsKB-19 reached a horizontal maximum speed of 301.4 mph.
On 1 May 1936 the aircraft participated in the May Day festivities on the Red Square with an air display fly-by.
It was exposed in Paris Air Show in 1936 and Milan Air Show in 1937.
Zdroje:
Sources:
L+K 9/1987, Monografie, Polikarpov I-17, Václav Němeček
http://hobbyport.ru/avia/i_17.htm
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20510.htm
school415.narod.ru
http://mig3.sovietwarplanes.com/I-17/index.html
http://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-17.php
http://www.airpages.ru/eng/ru/i17.shtml
www.wunderwaffe.narod.ru
http://aviair.ru/smp2/id/292
www.e-reading.org.ua
http://www.dmitray.narod.ru/i17.htm
archiv autora

Polikarpov I-17 (CKB-19) -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-17-CKB-19-t142602#461279 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více