Main Menu
User Menu

Polikarpov I-17 (CKC-15)

Polikarpov I-17 (TsKB-15)

Поликарпов И-17 (ЦКБ-15)

     
Název:
Name:
Polikarpov I-17 (CKB-15)
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-17 (ЦКБ-15)
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-01.09.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
01.09.1934
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1350 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1823 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m
Délka:
Length:
7,360 m
Výška:
Height:
2,550 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,70 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
102,994 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Ybrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 614 kW (830 k) při 2 400 ot/min a bojový výkon 632,529 kW (860 k) v h= 4 000 m.
Vrtule dvoulistá Ratier o průměru 3 400 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
360 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
455 km/h v 3380 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
360 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,5 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9900 m
Dolet:
Range:
850 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm střílející mimo okruh vrtule.
Pumový náklad: do 50 kg (4x 10 kg nebo 2x 25 kg).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Zkušební lety prováděl V. P. Čkalov, letoun sice nesplnil očekávání - nedosáhl rychlosti 500 km/h, ale byl stabilnější a ovladatelnější než I-16. Při zkouškách bylo zjištěno více nedostatků, jedním z nich byl zasekávající se podvozek, ten se nakonec letounu stal osudným - Čkalov havaroval a po opravě zůstal podvozek již pevný.
Výzbroj byla instalována později, do havárie létal bez výzbroje.
Zdroje:
Sources:
L+K 9/1987, Monografie, Polikarpov I-17, Václav Němeček
https://hobbyport.ru/avia/i_17.htm
https://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20510.htm
school415.narod.ru
https://mig3.sovietwarplanes.com/I-17/index.html
https://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-17.php
https://www.airpages.ru/eng/ru/i17.shtml
www.wunderwaffe.narod.ru
https://aviair.ru/smp2/id/292
archiv autora

Polikarpov I-17 (CKC-15) -


Polikarpov I-17 (CKC-15) -


Polikarpov I-17 (CKC-15) -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-17-CKC-15-t142524#461136Verze : 0
MOD