Main Menu
User Menu

Polikarpov I-180 (projekt)

Polikarpov I-180 (project)

Поликарпов И-180 (проект)

     
Název:
Name:
Polikarpov I-180 (projekt)
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-180 (проект)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
OKB N. N. Polikarpova, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.04.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
pouze projekt
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,000 m
Délka:
Length:
6,540 m
Výška:
Height:
2,450 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,68 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-88 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) a nominální výkon 809 kW (1 100 k) v h= 4 800 m.
Vrtule trojlistá kovová VIŠ-23E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
270 l (200 kg)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
572 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,7 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m
Dolet:
Range:
800 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořenech křídel.
Pumový náklad: 40 kg pum, s přetížením až 200 kg.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Projekt vznikal na základě zkušeností ze španělského bojiště. Konstruktéři se velmi drželi předlohy I-16. Pro pohon měl být použit výkonný motor Tumanskij M-88, který však tehdy nebyl ani v prototypu,


Všechny výkony jsou pouze vypočtené.
Zdroje:
Sources:
Michail Maslov. I-180/I-185. Moskva, Těchnika Moloděži, Vostočnyj gorizont, 2003
Ukrainian aviation Magazie: Аэрохобби 1'94, Роковой И-180, Юрий А. Гугля - Киев и Владимир П. - ИвановСанкт-Петербург.
L+K 1/1989, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Polikarpov I-180
wunderwaffe.narod.ru
www.base13.glasnet.ru
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-180-projekt-t142461#461010Verze : 0
MOD