Main Menu
User Menu

Polikarpov I-180-3

Поликарпов И-180-3

     
Název:
Name:
Polikarpov I-180-3
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-180-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.02.1940 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.02.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (3rd prototype)
První vzlet:
Maiden Flight:
10.02.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2020 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2429 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2640 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,090 m
Délka:
Length:
6,880 m
Výška:
Height:
3,305 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16,11 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
151,459 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-88R, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec přeplňovaný dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) a nominální výkon 809 kW (1 100 k).
Vrtule trojlistá kovová VIŠ-23E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
270 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
575 km/h v 7150 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,6 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11050 m
Dolet:
Range:
900 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet synchronizovanýUBS ráže 12,7 mm a
2x pevný kulomet synchronizovaný ŠKAS ráže 7,62 mm, všechny zbraně byly instalovány v baterii nad motorem.
Pumový náklad: 40 - 200 kg pum.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Třetí prototyp I-180-3 měl být etalonem pro sériově vyrobené letouny. Na letounu bylo provedeno několik zásadních úprav, křídlo bylo celokovové, pro pohon byl vybrán motor Tumanskij M-88R, byl to motor s reduktorem, pilotní kabina byla uzavřená a výzbroj byla instalována do baterie kulometů, která byla snadno vyjimatelná. Zálet letounu provedl zkušební pilot E. G. Uljachin. Letoun byl dne 6. 7. 1940 zničen v průběhu státních zkoušek chybou pilota, který se zachránil na padáku.
Barva byla červená (spíše světlejší) a hvězdy byly stříbrné
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1975-1995, London, Osprey, 1995. ISBN 1-85532-405-9.
L+K 1/1989, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Polikarpov I-180
www.wunderwaffe.narod.ru
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i180.html

Polikarpov I-180-3 -


Polikarpov I-180-3 -


Polikarpov I-180-3 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-180-3-t142397#116674Verze : 0
MOD