Název: Name: | Polikarpov I-180-3 | Polikarpov I-180-3 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-180-3 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.02.1940 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.02.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (3rd prototype) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.02.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2020 kg | 4453 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2429 kg | 5355 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2640 kg | 5820 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,090 m | 33ft 1,25in |
Délka: Length: | 6,880 m | 22ft 6,85in |
Výška: Height: | 3,305 m | 10ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,11 m2 | 173.41 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 151,459 kg/m2 | 31.02 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Tumanskij M-88R, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec přeplňovaný dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) a nominální výkon 809 kW (1 100 k). Vrtule trojlistá kovová VIŠ-23E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm. | Tumansky M-88R fourten-cylinder air-cooled twin-row radial engine, a two speed geared centrifugal supercharger, rated at 986.3 hp for take-off and nominal power output 1,085 hp, driving a VISh-23E three-bladed variable-pitch metal propeller, of 10ft 6in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 270 l | 59.4 UK gallons (71,3 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 575 km/h v 7150 m | 357.3 mph in 23458 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15,0 m/s | 2952.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,6 min do 5000 m | 5,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11050 m | 36253 ft |
Dolet: Range: | 900 km | 560 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet synchronizovanýUBS ráže 12,7 mm a 2x pevný kulomet synchronizovaný ŠKAS ráže 7,62 mm, všechny zbraně byly instalovány v baterii nad motorem. Pumový náklad: 40 - 200 kg pum. | Two fixed forward-firing 0.5 inch UBS synchronized machine-guns and two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS synchronized machine-guns, all weapons were stored above the engine in an easily removable battery. Bomb load: 88 lb to 441 lg of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Třetí prototyp I-180-3 měl být etalonem pro sériově vyrobené letouny. Na letounu bylo provedeno několik zásadních úprav, křídlo bylo celokovové, pro pohon byl vybrán motor Tumanskij M-88R, byl to motor s reduktorem, pilotní kabina byla uzavřená a výzbroj byla instalována do baterie kulometů, která byla snadno vyjimatelná. Zálet letounu provedl zkušební pilot E. G. Uljachin. Letoun byl dne 6. 7. 1940 zničen v průběhu státních zkoušek chybou pilota, který se zachránil na padáku. Barva byla červená (spíše světlejší) a hvězdy byly stříbrné | The third prototype was powered by a 1,000hp M-88R engine. This prototype was armed with two 0.3in ShKAS and two 0.5in UBS machine-guns, all weapons were mounted in easily removable battery above the engine, had a modified undercarriage and a new oil cooler. Flight tests ran from February to May 1940. Top speed rose to 357mph at 22,600ft and the service ceiling and rate of climb also improved. The third prototype survived its factory trials and was sent for its State Acceptance Tests, but on 6 July 1940the aircraft's control froze while it was upside down. The test pilot was able to escape safely but the aircraft was lost. |
Zdroje: Sources: | Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1975-1995, London, Osprey, 1995. ISBN 1-85532-405-9. L+K 1/1989, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Polikarpov I-180 www.wunderwaffe.narod.ru http://www.airwar.ru/enc/fww2/i180.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-180-3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-180-3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-180-3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |