Main Menu
User Menu

Polikarpov I-16 typ 6

Polikarpov I-16 Type 6

Поликарпов И-16 тип 6

     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 6
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 6
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.02.1937-DD.MM.1937 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1937-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
30 (109?)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1937
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1260 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1660 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,000 m
Délka:
Length:
5,990 m
Výška:
Height:
3,250 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
114,168 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-25A vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 537 kW (730 k).
Vrtule V-25 dvoulistá kovová na zemi polohovatelná o průměru 2 900 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
225 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
440 km/h v 3000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,17 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,7 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9100 m
Dolet:
Range:
520 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji a
1x pevný kulomet PV-1 ráže 7,62 nebo ŠKAS ráže 7,62 mm pod motorem se 450 náboji.
Pumový náklad: do 200 kg.
Uživatelské státy:
User States:



?
Poznámka:
Note:
I-16 typ 6 byl první verzí, která reagovala na zkušenosti ze španělských bojů.
Za záda pilota byl instalován pancíř o tloušťce 8 mm a piloti si vynutili návrat k jednodušší otevřené kabině
Dle většiny pramenů byl pod motor nainstalován ještě jeden kulomet PV-1 nebo ŠKAS. Tato verze dostala také mírně výkonnější motor M-25A a byly provedeny úpravy na podvozku.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
L+K 5/1997, Polikarpov I-60 tip 5 - 29, Václav Němeček.
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-6.html
https://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm
https://www.airpages.ru/ru/i16_10.shtml
https://i16fighter.ru/mods/t6/t6.htm
https://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21181.htm
archiv autora

Polikarpov I-16 typ 6 -


Polikarpov I-16 typ 6 -


Polikarpov I-16 typ 6 -


Polikarpov I-16 typ 6 -


Polikarpov I-16 typ 6 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-6-t142261#460492Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Polikarpov-I-16-Type-6-t142261#460492Version : 0
MOD