Název: Name: | Polikarpov I-16 typ 6 | Polikarpov I-16 Type 6 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-16 тип 6 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.02.1937-DD.MM.1937 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1937-DD.MM.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30 (109?) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1937 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1260 kg | 2778 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1660 kg | 3660 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,000 m | 29ft 6,33in |
Délka: Length: | 5,990 m | 19ft 7,85in |
Výška: Height: | 3,250 m | 10ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,54 m2 | 156.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 114,168 kg/m2 | 23.38 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-25A vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 537 kW (730 k). Vrtule V-25 dvoulistá kovová na zemi polohovatelná o průměru 2 900 mm. | Shvetzov M-25A nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 720 hp for nominal power, driving a two-blade metal on land positionable propeller V-25 of 9ft 6in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 225 l | 49.5 UK gallons (59,5 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 440 km/h v 3000 m | 273.4 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,17 m/s | 2789.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,7 min do 5000 m | 7,7 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9100 m | 29856 ft |
Dolet: Range: | 520 km | 323.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji a 1x pevný kulomet PV-1 ráže 7,62 nebo ŠKAS ráže 7,62 mm pod motorem se 450 náboji. Pumový náklad: do 200 kg. | Two fixed forward-firing 0.30 inch ShKAS machine-guns in the wings, 650 rpg and one fixed forward-firing 0.30 inch PV-1 or 0.3 inch ShKAS machine-gun under engine, 450 rounds. Bomb load: Up to 441 lb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | I-16 typ 6 byl první verzí, která reagovala na zkušenosti ze španělských bojů. Za záda pilota byl instalován pancíř o tloušťce 8 mm a piloti si vynutili návrat k jednodušší otevřené kabině Dle většiny pramenů byl pod motor nainstalován ještě jeden kulomet PV-1 nebo ŠKAS. Tato verze dostala také mírně výkonnější motor M-25A a byly provedeny úpravy na podvozku. | - |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8 Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8. Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997 L+K 5/1997, Polikarpov I-60 tip 5 - 29, Václav Němeček. http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-6.html http://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm http://www.airpages.ru/ru/i16_10.shtml http://i16fighter.ru/mods/t6/t6.htm http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21181.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 6 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 6 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 6 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 6 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 6 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |