Main Menu
User Menu

Polikarpov I-185 M-82A

Поликарпов И-185 M-82A

     
Název:
Name:
Polikarpov I-185
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-185
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Moskevský letecký závod č. 51, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-19.07.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2437 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3328 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3755 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m
Délka:
Length:
8,100 m
Výška:
Height:
2,500 m
Plocha křídla:
Wing Area:
15,53 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
214,295 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-82A vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 250 kW (1 700 k), 1 125 kW (1 530 k) v h= 1 550 m a 978 kW (1 330 k) v h= 4 550 m.
Vrtule AV-5-119 trojlistá stavitelná o průměru 3 200 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
650 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
615 km/h v 6450 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,43 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,35 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m
Dolet:
Range:
1050 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1380 km
Výzbroj:
Armament:
3x pevný synchronizovaný kanón ŠVAK ráže 20 mm, kanóny byly uložen okolo motoru, zásoba střeliva: levý 140, prostřední 250 a pravý 170 granátů.
Pumový náklad: do 500 kg pum (2x FAB-250 nebo 4x FAB-100 nebo 8x RS-82)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Koncem roku 1940 začalo Polikarpovo OKB pracovat na dalším prototypu, který byl tentokrát poháněn čtrnáctiválcovým motorem konstruktéra Švecova označeným M-82A. Motor prošel na podzim státními zkouškami a byl nabídnut snad všem konstrukčním kancelářím a dostalo se tak i OKB N. N. Polikarpova, který byl tou dobou v nemilosti. Tento nový motor měl menší průměr než osmnáctiválce M-90 a M-81, díky tomu bylo možno letoun aerodynamicky zjemnit. Výzbroj byla pozměněna a nově byla tvořena třemi kanóny ŠVAK. Práce na I-185 poháněném motorem M-82A byly oficiálně zahájeny v květnu 1941, pro zástavbu motoru byl vybrán čtvrtý prototyp, letoun byl dokončen 19. 07. 1941 a v srpnu byly zahájeny letové zkoušky. Výkony byly slibné. Navíc zde byla možnost nahradit motor M-82A za pozdější, výkonnější verze, AŠ-82F, který měl upravené chlazení motoru a mohl plný výkon podávat delší dobu a ještě později AŠ-82FN se vstřikem paliva.
Zdroje:
Sources:
Michail Maslov, И-180 / И-185, Russian, Moscow, Tekhnika-molodezhi, Vostochnyi gorizont, 2003.
L+K 22/1973, Letadla 39-45, Polikarpov I-185, Václav Němeček
wunderwaffe.narod.ru
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i185.html
http://www.airpages.ru/eng/ru/i-185.shtml
archiv autora

Polikarpov I-185 M-82A -


Polikarpov I-185 M-82A -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-185-M-82A-t142152#460204Verze : 0
MOD