Mikojan-Gurevič I-220 AM-39

Mikoyan-Gurevich I-220 AM-39
Микоян-Гуревич И-220 АМ-39
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-220(A) Mikoyan-Gurevich I-220(A)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-220(A)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.01.1944-DD.08.1944 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1944-DD.08.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 + 1 konverze I-220 AM-38F
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3101 kg 6837 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3647 kg 8040 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1in
Délka:
Length:
9,603 m 31ft 6in
Výška:
Height:
3,160 m 10ft 4,4in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,38 m2 219.37 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
178,95 kg/m2 36.65 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-39 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 324 kW (1 800 k) a 1 103 kW v h= 7 100m.
Vrtule trojlistá kovová AV-5L-126A s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 m.
Mikulin AM-39 twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine rated at 1,775 hp for take-off and 1,480 hp at 23,294 ft,
driving a three-blade AV-5L-126A metal variable-pitch propeller for high amplitude of the diameter 10ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
455 l 100 UK gallons (120.2 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
697 km/h v 7200 m 433.1 mph in 23622 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
585 km/h v 5600 m 363.5 mph in 18373 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18,66 m/s 3673.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,5 min do 5000 m 4,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
660 km 410.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
960 km 596.5 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný synchronizovaný kanón ŠVAK ráže 20 mm instalované nad motorem se zásobou 100 granátů pro každý. Four fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons mounted above the engine, 100 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
V dubnu 1943 se na brzdě rozeběhl první motor Mikulin AM-39, pro instalaci motoru bylo nutno upravit chlazení motoru. Bylo nutno nainstalovat nové a především účinnější chladiče. Krátce po prvním letu letoun I-220 havaroval, po opravě byl znovu nouzově instalován motor AM-38F, ale brzy byl nahrazen výškovým motorem AM-39. S tímto motorem byl zkoušen od ledna do srpna 1944. Druhý prototyp vzlétl s motorem AM-39 v září 1944 a od prvního prototypu se odlišoval mohutnější výzbrojí (4x 20 mm kanón) The prototype I-220 was re-engined with AM-39 rated at 1,775 hp for take-off and flown in January 1944, flight testing continuing until the following August. A second prototype also powered by the AM-39 flew in September 1944, but differed in weapons, being the first Soviet fighter to carry four 0.79in ShVAK cannon. The data relate to the second prototype.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i220.html
http://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-220.php
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-220.html
www.topedge.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-220-AM-39-t141524#117298 Verze : 0
Fotografie a trojpohledový náčrtek
Mikojan-Gurevič I-220 AM-39 -


Mikojan-Gurevič I-220 AM-39 -


Mikojan-Gurevič I-220 AM-39 -


Mikojan-Gurevič I-220 AM-39 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-220-AM-39-t141524#124405 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více