Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič I-220 AM-39

Mikoyan-Gurevich I-220 AM-39

Микоян-Гуревич И-220 АМ-39

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič I-220(A)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич И-220(A)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.01.1944-DD.08.1944 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1944-DD.08.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 + 1 konverze I-220 AM-38F
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3101 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3647 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m
Délka:
Length:
9,603 m
Výška:
Height:
3,160 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,38 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
178,95 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-39 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 324 kW (1 800 k) a 1 103 kW v h= 7 100m.
Vrtule trojlistá kovová AV-5L-126A s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 m.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
455 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
697 km/h v 7200 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
585 km/h v 5600 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18,66 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,5 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m
Dolet:
Range:
660 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
960 km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný synchronizovaný kanón ŠVAK ráže 20 mm instalované nad motorem se zásobou 100 granátů pro každý.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
V dubnu 1943 se na brzdě rozeběhl první motor Mikulin AM-39, pro instalaci motoru bylo nutno upravit chlazení motoru. Bylo nutno nainstalovat nové a především účinnější chladiče. Krátce po prvním letu letoun I-220 havaroval, po opravě byl znovu nouzově instalován motor AM-38F, ale brzy byl nahrazen výškovým motorem AM-39. S tímto motorem byl zkoušen od ledna do srpna 1944. Druhý prototyp vzlétl s motorem AM-39 v září 1944 a od prvního prototypu se odlišoval mohutnější výzbrojí (4x 20 mm kanón)
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i220.html
https://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-220.php
https://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-220.html
www.topedge.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-220-AM-39-t141524#117298Verze : 0
MOD
Fotografie a trojpohledový náčrtek
Mikojan-Gurevič I-220 AM-39 -


Mikojan-Gurevič I-220 AM-39 -


Mikojan-Gurevič I-220 AM-39 -


Mikojan-Gurevič I-220 AM-39 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-I-220-AM-39-t141524#124405Verze : 0
MOD