Polikarpov I-5

Поликарпов И-5
     
Název:
Name:
Polikarpov I-5 Polikarpov I-5
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1930-DD.MM.1931 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského, Moskva /
DD.MM.1931-DD.MM.1932 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
DD.MM.1932-DD.MM.1934 Gorkovský letecký závod č. 21, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1930-DD.09.1930 vyrobeny všechny prototypy
DD.12.1932-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 prototypů
798 sériových letadel
První vzlet:
Maiden Flight:
29.04.1930 prototyp VT-11
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
934 kg 2059 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1355 kg 2987 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1395 kg 3075 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,240 m 33ft 7,15in
Délka:
Length:
6,780 m 22ft 3in
Výška:
Height:
3,000 m 9ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,25 m2 228.73 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
63,765 kg/m2 13.06 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-22 (licenční stavba Bristolu Jupiter), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 419 kW (570 k) a 353 kW v h= 0 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu o průměru 2 700 mm.
Shvetsov M-22 (a licence-built version of the Bristol Jupiter) nine-cylinder air-cooled single-row radial engine, rated 562 hp for take-off and 473.5 hp at sea level,
driving a two-blade duralalumin fixed-pitch propeller of 8ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
205 l 45.1 UK gallons (54 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
278 km/h v 0 m 172.7 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
225 km/h v ? m 139.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,92 m/s 1755.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
1,6 min do 1000 m 1,6 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7500 m 24606 ft
Dolet:
Range:
560 km 348 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
660 km 410.1 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm (po 600 nábojích), později byla tato výzbroj doplněna o další dva kulomety a celková zásoba střeliva byly 4 000 nábojů.
Pumový náklad: 2x 20 kg
Two later four fixed forward-firing 0.3 inch PV-1 machine-guns, 600 to 1,000 rpg.
Bomb load: Two 41 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Koncem dvacátých let došlo k zatčení mnoho konstruktérů a techniků, mezi zatčenými byl také N. N. Polikarpov, byl obviněn z průmyslové sabotáže a následně odsouzen k smrti. Tento trest mu byl později změněn na 10 let nucených prací. V roce 1929 byla z leteckých konstruktérů a inženýrů vytvořena ve věznici Butyrka konstrukční kancelář označené KBVT (Konstruktorskoje Bjuro Vnutrenaja Ťurma). Tuto skupinu vedl nejstarší letecký konstruktér D. P. Grigorovič, krátce po schválení projektu I-5, jej na pozici hlavního konstruktéra nahradil N. N. Polikarpov. Následovala stavba makety ve skutečné velikosti a následně se začal stavět první prototyp označený VT-11 (Vnutrenaja Ťurma), stavba prototypu trvala jeden měsíc! Nikolai Polikarpov was arrested in September 1929 for the crime of industrial sabotage for these failures and sentenced to death, although this was commuted to ten years imprisonment in a labor camp. In December 1929 was founded at Butyrka prison the Internal Prison Design Bureau (Konstruktorskoye Byuro Vnutrenniya Tyurma KBVT) under the leadership of D. P. Grigorovich. In 1930 N. N. Polikarpov replaced Grigorovich as the head designer when his concept for the I-5 was approved. The full-scale mock-up was approved on 28 March 1930 and the first prototype, designated VT-11 (Vnutrenniya Tyurma "Internal Prison"), was completed a month later.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, New York, Smithmark Publishers, 1994, ISBN 0-8317-3939-8.
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 1., Aircraft in Action No 157., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1995, ISBN 0-89747-343-4
L+K č. 22/1982, Letadla 39-45, Polikarpov I-5, Václav Němeček
http://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-5.php
http://www.airwar.ru/enc_e/fww1/i5.html
http://www.cofe.ru/avia/P/P-128.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-5-t14001#251067 Verze : 0
Fotografie
Zdroj je uveden výše
Polikarpov I-5 -


Polikarpov I-5 -


Polikarpov I-5 - První série

První série
Polikarpov I-5 - První série z boku

První série z boku
Polikarpov I-5 - Vzlet z TB-3

Vzlet z TB-3
Polikarpov I-5 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-5-t14001#251070 Verze : 0
Trojpohledový náčrt znázorňuje I-5 pozdějších serií s prstencem typu Townend
zdroj uveden výše
Polikarpov I-5 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-5-t14001#251069 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více