CZE/ITA - LOV 50 B

LOV 50 B
     
Název:
Name:
LOV 50 B LOV 50 B
Originální název:
Original Name:
LOV 50 B
Výrobce:
Producer:
VOP CZ, Nový Jičín [finální montáž / final assembly]
IVECO Defence Vehicles, Bolzano [podvozek / chassis]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2010-DD.MM.2013
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
72
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2010
Osádka:
Crew:
2 + 3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
6200 kg 13669 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
900 kg 1984 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
71001) kg 156531) lb
Celková délka:
Overall Length:
48002) mm 15ft 9in2)
Celková šířka:
Overall Width:
2200 mm 7ft 3in
Celková výška:
Overall Height:
29203) mm 9ft 7in3)
Světlá výška:
Ground Clearance:
3404) mm 1ft 1in4)
Rozvor:
Wheelbase:
3230 mm 127in
Rozchod:
Track:
1710 mm - obě nápravy
67in - both axles
Brzdová soustava:
Braking System:
vzducho-kapalinová
kotoučové brzdy
odpojitelené ABS pro jízdu v terénu
air-over-hydraulic brake system
disc brakes
disengageable ABS for off-road operations
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí: 12 / 24 V
ukostřený záporný pól
akumulátory: 2x 120 Ah, zapojené do série
alternátor: 24 V / 90 A
nominal voltage: 12 / 24 V
ground pole: negative
batteries: 2x 120 Ah, in series
alternator: 24 V / 90 A
Pneumatiky:
Tyres:
325/85 R16 Michelin s / with run-flat
Pancéřování:
Armour:
balistická a protiminová ochrana dle:
- STANAG 4569 Annex A Level 3
- STANAG 4569 Annex B Level 2a a 2b
ballistic and mine protection according to:
- STANAG 4569 Annex A Level 3
- STANAG 4569 Annex B Level 2a and 2b
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
IVECO F1C E0489C DVD
- řadový kapalinou chlazený turbodiesel s mezichladičem stlačeného vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3, vstřikování common rail
- počet válců: 4 (16 ventilů)
- objem válců: 3000 cm3
- maximální točivý moment: 456 Nm při 1800 ot/min
- maximální výkon: 140 kW při 3700 ot/min
IVECO F1C E0489C DVD
- in-line water cooled turbodiesel with intercooler, meets EURO 3 emission standards, common rail
- number of cylinders: 4 (16 valves)
- swept volume: 183 cu in
- maximum torque: 336 lb.ft at 1800 rpm
- maximum power output: 187.7 hp (190.3 PS) at 3700 rpm
Převodovka:
Gearbox:
ZF 6HP260
- automatická
- počet rychlostí: 6+1

rozdělovací převodovka
- dvourychlostní
- trvalý náhon všech kol
ZF 6HP260
- automatic
- number of gears: 6+1

transfer box
- 2-speed
- full-time four-wheel drive
Spojka:
Clutch:
- -
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
130 l 28.6 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
1105) km/h 685) mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
306) l/100 km 9.426) mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
5007) km 3117) mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
54 ° / 48 °
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
17 ° 38 %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,60 m 24in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,35 m 14in
Brodivost:
Fording Depth:
0,858) m 34in8)
Výzbroj:
Armament:
M151A2 Protector
- kulomet M2HB-QCB
-- ráže: 12,7 mm
-- náboje: 280 kusů
M151A2 Protector
- M2HB-QCB machine gun
-- calibre: 0.5
-- ammunition: 280 rounds
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) celková hmotnost soupravy 11300 kg
2) bez příslušenství, s příslušenstvím 5130 mm
3) se zbraňovou stanicí (po zásobník)
4) pod středem nápravy
5) maximální povolená rychlost
6) průměrná spotřeba
7) průměrný dosah
8) bez přípravy, s přípravou 1,5 m
1) gross combination weight 24912 lb
2) without accessories, with accessories 16ft 10in
3) with weapon station (up to magazine)
4) under the axle
5) maximum allowed speed
6) average fuel consumption
7) average range
8) without preparation, with preparation 59in
Zdroje:
Sources:
IVECO v Armádě České republiky
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#499883 Verze : 0
LOV 50 B


Lehké obrněné vozidlo schopné vést bojovou činnost proti živé síle a slabě chráněným cílům účinnou střelbou za klidu i za jízdy. Prostředek je tvořen podvozkem IVECO M65E19WM LMV a norskou zbraňovou stanicí M151A2 Protector. Účelové vybavení vozidla tvoří české vnitřní hovorové zařízení VICM 200 s bezdrátovým modulem VICM 120, který umožňuje komunikaci členů osádky i na určitou vzdálenost mimo vozidlo. Pracoviště velitele je osazeno tabletem s vlastním GPS modulem a datovým rozhraním pro propojení s radiostanicemi. Tablet umožňuje přístup do bojového vozidlového informačního systému BVIS. LOV 50 B je vybaveno dvěma americkými radiostanicemi Harris RF-300M-TV FALCON III a vozidlovým rušičem WBS 2500 (pouze u 32 vozidel dodaných v letech 2010 a 2011) proti rádiem odpalovaným improvizovaným výbušným zařízením. K dispozici je přijímač kódované vojenské navigace GPS DAGR (AN/PSN-13) a Li-On akumulátor, který výrazně prodlužuje provoz zbraňové stanice při vypnutém motoru vozidla. Kapacita tohoto akumulátoru se standardní baterií vozidla umožňuje plnění části bojového úkolu (minimálně po dobu dvou hodin) v režimu pozorování kamerami zbraňové stanice a při provozu radiostanice.


Vozidlo LOV 50 B bylo pořízeno v rámci programu 107 050 - Pořízení lehkých obrněných vozidel, na nějž je vyčleněna částka 4,298 miliardy Kč (včetně DPH) kryjící nákup (a další služby) celkem 120 italských vozidel LMV ve třech variantách v rozmezí let 2009 až 2015. Dodávky 90 vozidel se uskutečnily v letech 2010 až 2013, dalších 30 kusů může být dodáno v letech 2013 až 2015. Smlouva na dodávky strojů LMV včetně logistického zabezpečení mezi Ministerstvem obrany ČR a společností Praga-Export byla podepsána 18. prosince 2009. Předmětem kontraktu je dodání 90 kusů lehkých obrněných vozidel IVECO M65E19WM LMV ve třech modifikacích:


- LOV 50 B (lehké obrněné vozidlo bojové, věž M151A2 Protector) - 72 kusů
- LOV 50 BVR (lehké obrněné vozidlo bojové velitelské, věž M151A2 Protector) - 7 kusů
- LOV 7,62 B (lehké obrněné vozidlo bojové podpory, věž ZSRD 07) - 11 kusů



Průběh dodávek vozidel LOV 50 B

Rok
Počet vozidel
Cena
2010
30

2011
19
684 283 200 Kč (za 18 vozidel; z důvodu poruchy jednoho vozidla se předpokládalo jeho opožděné dodání v závěru roku 2011, a proto bylo zaplaceno až v 1. čtvrtletí 2012 sumou 38 185 200 Kč)
2013
23
912 824 000 Kč

(ceny jsou bez započtení dodatečné montáže radiostanic RF-300M-TV a GPS přijímače DAGR)


Ve smlouvě na 90 LMV, jejíž celková částka činila 3 620 406 534 Kč včetně DPH, bylo zahrnuto i pořízení logistického zabezpečení v podobě nákupu munice, náhradních dílů, dílenských prostředků a kurzů (školení střelců-instruktorů a dílenských specialistů-instruktorů).


Součástí projektu byla i Dohoda o realizaci programu průmyslové spolupráce, jejíž hodnota činila 100 % celkové kupní ceny bez DPH dle smlouvy. Hodnota přímých offsetů měla představovat minimálně 20 % z hodnoty programu průmyslové spolupráce. Její splnění bylo naplánováno do konce roku 2019.


Vojenský opravárenský podnik VOP 026 v Novém Jičíně (dnes VOP CZ) prováděl integraci zbraňové stanice M151A2 Protector a doplňkového příslušenství podle požadavků AČR. Mezi úpravy realizované ve VOP 026, resp. VOP CZ patřila příprava pro instalaci navigačních a spojovacích prostředků, rušícího zařízení, zástavba centrálního napájecího boxu, úchytů zbraní, trvalé vnitřní a vnější úpravy pro uložení povinné a přídavné výbavy, uchycení přístrojů nočního vidění a integrace notebooku velitele vozidla. Zástavbu radiostanic RF-300M-TV a GPS přijímačů DAGR následně realizovala společnost MEDTEC-VOP za částku 28 195 986 Kč.


LOV 50 B se příliš neliší od vůbec prvních dvou vozidel LMV vyzbrojených zbraňovými stanicemi M151A2, která pořizoval Útvar speciálních operací Vojenské policie - bohužel. M151A2 teoreticky umožňuje lafetaci kulometu ráže 12,7 mm (M2HB-QCB), kulometu ráže 7,62 mm (FN MAG, resp. M240; nebo MINIMI, resp. M249), nebo 40mm granátometu (MK 19, GMG). Praxe v AČR vypadá tak, že tyto zbraňové stanice jsou opatřeny pouze kulomety M2HB-QCB. Pro lafetaci kulometů FN MAG byla pořízena zbraňová stanice ZSRD 07 a granátomety (AGS-17) se u 44. a 74. lmopr přepravují na korbách T810-V či v jedné době i na "Kovbojích". Stejně tak M151A2 byly pořízeny bez zadýmovacích granátometů.


Prvních 30 vozidel LOV 50 B bylo dodáno v roce 2010. Úvodních 20 exemplářů bylo opatřeno pouštní kamufláží a rušičkami WBS 2500, protože většina z nich byla určena pro nasazení v rámci 1. jednotky OMLT v afghánské provincii Vardak. Prvním útvarem české armády, který zahájil přezbrojení na LOV 50 B, se stal 74. lehký motorizovaný prapor, protože z dvojice nově vytvořených motorizovaných praporů byl pro nasazení v Afghánistánu (10. jednotka PRT) určen jako první. 74. lehký motorizovaný prapor také obdržel minimálně jedno LOV 50 B (VPZ 317 74-39, toto vozidlo bylo později nasazeno v Mali v misi EU TM) v pouštní kamufláži. IVECa se v řadách tohoto útvaru příliš neohřála, protože byla také využívána pro výcvik vojáků jiných útvarů určených pro nasazení v Afghánistánu (kontingenty PRT a OMLT). Zhruba po roce provozu měl řidič 74. lmopr v průměru na LOV 50 B najeto kolem 1000 km v terénu. Útvar získal zřejmě 36 exemplářů LOV 50 B (pro 3 pěší roty). Dalším přezbrojovaným útvarem se stal 44. lehký motorizovaný prapor, v jehož struktuře budou LOV 50 B tvořit výzbroj dvou pěších rot (24 vozidel; 3. pěší rota je vyzbrojena KBVP Pandur II CZ). 44. lmopr tvořil organizační jádro poslední 11. jednotky PRT.


Na přelomu let 2011 a 2012 začal být na LOV 50 B přezbrojován 102. průzkumný prapor. V řadách jeho Těžké průzkumné roty (resp. 2. průzkumné roty) nahradil bojová vozidla pěchoty BVP-2, jež zde byla dočasně používána po vyřazení průzkumných strojů BPzV Svatava. Dvanáct vozidel bylo 102. pzpr dodáno bez žádného speciálního vybavení. Jejich jediným "průzkumným" senzorem tak zpočátku byly pouze kamery zabudované ve zbraňové stanici. Výcvik na LOV 50 B se zde rozbíhal relativně pomalu ať už proto, že útvar na přelomu let 2011 a 2012 tvořil jádro 8. jednotky PRT, nebo proto, že nebylo palivo. Na konci roku 2016 provedl VOP CZ technické úpravy účelové nástavby a doplnění materiálu pro vedení průzkumu u vozidel LOV 50 B zavedených u 102. průzkumného praporu s důrazem na technické zabezpečení vedení pozemního průzkumu bez nutnosti napájení systémů z alternátoru vozidla při běžícím motoru. Modifikace se týkala těchto prvků:
- zdrojová soustava nástavby vozidla
- prostor nástavbových AKB a úložný prostor pro obaly s výnosnou průzkumnou soupravou
- ergonomicky uložený notebook DOLCH s výsuvem
- souprava zatemnění oken vozidla a světlometů
- sklopná ochrana antény SATCOM - držáky antén radiostanic Harris v šikmé poloze
- stupačka pro snadnější přístup do nákladového prostoru vozidla
- ochrana zpětných zrcátek a předních světel


Trojice LOV 50 B od března 2013 působila v misi EU TM (úkolem Čechů byla ochrana velitelství mise EU TM pro zajištění výcviku maliských vojáků, objekt se nacházel v Bamaku). Další LOV 50 B byla od října 2013 do března 2014 nasazena v sestavě 1. strážní roty BAF (BAF - Bagram Air Field), jejímž úkolem bylo zabezpečit stanovený prostor odpovědnosti s cílem eliminovat nepřátelské aktivity proti letecké základně Bagram. Jednotka byla operačně podřízena americké brigádě označené jako JTF 455 (Joint Task Force 455 - Společné úkolové uskupení 455), jež je zodpovědná za ochranu základny. 1. strážní rota BAF působila v severní části prostoru odpovědnosti JTF 455 (okres Kóhistán). LOV 50 B zde však byla používána pouze pro přesuny po letecké základně. Síla talibanských improvizovaných výbušných náloží v této době již byla taková, že protiminová ochrana LOV 50 B se stala značně neúčinnou. Pro patroly mimo základnu proto bylo využíváno třicet strojů MRAP typu MaxxPro zapůjčených Američany.
URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#499908 Verze : 5
Finální montáž LOV 50 B pro českou armádu ve VOP 025 (později VOP CZ) v Novém Jičíně.


Fotografie: VOP CZ

CZE/ITA - LOV 50 B -


URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#502292 Verze : 1
LOV 50 B opatřené českým multispektrálním kamuflážním systémem určeným k maskování techniky ve viditelné, infračervené a mikrovlnné oblasti.


Zdroj: B.O.I.S.-FILTRY

CZE/ITA - LOV 50 B -


URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#502243 Verze : 0
V úterý 31. května 2011 krátce po deváté hodině afghánského času (krátce před půl sedmou SELČ) najelo vozidlo LOV 50 B ze sestavy 2. jednotky AČR - OMLT u vesnice Salar (provincie Vardak) na zhruba 120kg improvizované výbušné zařízení (IED). Následkem exploze utrpěl rotmistr Robert Vyroubal (*1980, střelec-operátor) smrtelné zranění, další český voják rotný Ivan Vorel (*1968, řidič) a afghánský tlumočník byli zraněni těžce. Vepředu na místě spolujezdce seděl podplukovník Michal Kucharský (*1967, velitel 2. jednotky AČR - OMLT / velitel 73. tankového praporu), který byl zraněn lehce. Po prvotním ošetření na místě incidentu byli všichni transportováni na nejbližší vojenskou základnu Carwile, zranění byli následně přepraveni vrtulníkem k dalšímu ošetření na základnu Shank v provincii Lógar, kde afghánský tlumočník svým zraněním podlehl. Rotný Ivan Vorel byl po stabilizaci transportován vrtulníkem do vojenské nemocnice v Kábulu, odkud byl letounem A319CJ přepraven do České republiky.


2. jednotka AČR - OMLT převzala operační úkol v pátek 1. dubna 2011. Kontingent plnil své úkoly oficiálně do 7. října 2011, kdy byl vystřídán 3. jednotkou AČR - OMLT pod velením pplk. Zdeňka Mikuly. 2. jednotka AČR - OMLT sestávající z 54 mužů byla personálně postavena na bázi 73. tankového praporu z Přáslavic. Během svého půlročního bojového působení v provincii Vardak měla nejtěžší ztráty, které jedna jednotka AČR do té doby nasazená v zahraničí utrpěla (tuto bilanci překonal až sebevražedný útok z 8. července 2014 na příslušníky 2. strážní roty v provincii Bagram, při němž zahynulo 5 vojáků 41. mechanizovaného a 43. výsadkového praporu).



Ztráty 2. jednotky AČR - OMLT

     
DatumUdálostZtráty
31.5.2011
najetí vozidla LMV na IED
1 mrtvý (rotmistr Robert Vyroubal), 1 těžce zraněný (rotný Ivan Vorel), 1 lehce zraněný (podplukovník Michal Kucharský) + mrtvý afghánský tlumočník
30.6.2011
najetí vozidla LMV na IED
2 lehce zranění
6.7.2011
nepřátelský útok na předsunutou základnu Salar
1 těžce zraněný (rotmistr Adrian Werner; *1979, zraněním podlehl 9.10.2011)



Zdroj: www.army.cz

CZE/ITA - LOV 50 B - (via Česká televize)

(via Česká televize)
CZE/ITA - LOV 50 B - (via Česká televize)

(via Česká televize)
CZE/ITA - LOV 50 B - (via Česká televize)

(via Česká televize)
CZE/ITA - LOV 50 B - Těžce zraněný rotný Ivan Vorel na palubě A319CJ při přesunu zpět do ČR (via Česká televize)

Těžce zraněný rotný Ivan Vorel na palubě A319CJ při přesunu zpět do ČR (via Česká televize)
URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#418019 Verze : 1
Ve čtvrtek 30. června 2011 v odpoledních hodinách byli při přesunu v rámci plnění operačního úkolu 2. jednotky OMLT zraněni dva čeští vojáci, když jejich LOV 50 B najelo na improvizované výbušné zařízení. Ve vozidle jeli celkem čtyři příslušníci jednotky, lehká zranění utrpěli desátník P.Z. (*1970) a rotmistr R.N. (*1971). Po prvotním ošetření na místě incidentu byli transportováni na vojenskou základnu Carwile a následně přepraveni vrtulníkem do vojenské nemocnice na základně KAIA v Kábulu.


Zdroj: www.army.cz

CZE/ITA - LOV 50 B - (via Česká televize)

(via Česká televize)
CZE/ITA - LOV 50 B - (via Česká televize)

(via Česká televize)
CZE/ITA - LOV 50 B - (via Česká televize)

(via Česká televize)
CZE/ITA - LOV 50 B - (via Česká televize)

(via Česká televize)
CZE/ITA - LOV 50 B - (via Česká televize)

(via Česká televize)
URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#422922 Verze : 1
LOV 50 B (VPZ 387 78-94) z výzbroje 74. lehkého motorizovaného praporu, Tankový den, Vojenské technické muzeum, Lešany, 1.9.2012. Vozidlo je vybaveno rušičkou WBS 2500.
CZE/ITA - LOV 50 B -


CZE/ITA - LOV 50 B -


URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#455022 Verze : 0
LOV 50 B (VPZ 409 67-55) z výzbroje 2. průzkumné roty 102. průzkumného praporu, červen 2012.
CZE/ITA - LOV 50 B -


URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#455065 Verze : 0
LOV 50 B (VPZ 420 20-36, najeto 938 km), 2. pěší rota, 44. lehký motorizovaný prapor, Bambiriáda, květen 2013. Vozidlo již podstoupilo tzv. technické zhodnocení: zástavbu radiostanic RF-300M-TV FALCON III v interiéru, montáž jejich antén na předním nárazníku, zabudování antény GPS přijímače na kapotě, instalaci navigačního zařízení GPS DAGR a provedení dalších dílčích úprav.
CZE/ITA - LOV 50 B -


CZE/ITA - LOV 50 B -


CZE/ITA - LOV 50 B -


CZE/ITA - LOV 50 B -


CZE/ITA - LOV 50 B -


CZE/ITA - LOV 50 B -


CZE/ITA - LOV 50 B -


CZE/ITA - LOV 50 B -


CZE/ITA - LOV 50 B -


URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#499926 Verze : 0
LOV 50 B (VPZ 317 74-39) z výzbroje 74. lehkého motorizovaného praporu před naložením do letounu An-124 Ruslan, který ho přepraví do Mali, kde se vozidlo bude účastnit mise EU TM, březen 2013. Úvodní rotaci EU TM zajišťovali vojáci 43. výsadkového mechanizovaného praporu.
CZE/ITA - LOV 50 B - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#507971 Verze : 0
LOV 50 B (VPZ 421 48-14)
23.8.2014, akce Cihelna 2014
CZE/ITA - LOV 50 B -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

CZE/ITA - LOV 50 B -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#518338 Verze : 0
LOV 50 B (VPZ 387 78-94), 4. jednotka AČR, Mali - EU TM, Výcviková mise EU v Mali (EU TM Mali) při zajištění ochrany perimetru během ceremoniálu předání a převzetí funkce velitele EU TM mezi generálem Marcem Rudkiewiczem (Francie) a generálem Alfonsem García-Vaquero (Španělsko), který se konal v objektu školy OSN pro mírové operace v Bamaku.
CZE/ITA - LOV 50 B - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#522376 Verze : 0
Za ochranu vnějšího perimetru vybuchlého muničního areálu ve Vrběticích na Zlínsku začala být od pondělí 15. prosince 2014 plně zodpovědná Armáda ČR, přičemž rozhodující podíl na ní měli vojáci 7. mechanizované brigády.
Vláda schválila nasazení vojáků v rámci Úkolového uskupení AČR - Vrbětice pro posílení činnosti Policie ČR do poloviny roku 2015. Vojáci byli rozděleni do dvou hlavních skupin. Jedna zůstala ve Vrběticích a druhá byla rozmístěna v Haluzicích. Střežení vnějšího perimetru bylo zajišťováno jak z pevných stanovišť, tak mobilními hlídkami. Při denní i noční ostraze byly využívány průzkumné a pozorovací systémy několika vozidel LOV 50 B a jednoho KBV-PZLOK Pandur II CZ z výzbroje 74. lehkého motorizovaného praporu. Plnění úkolů ostrahy vnějšího, více než dvacetikilometrového perimetru areálu muničních skladů zahájilo téměř dvě stě příslušníků tohoto útvaru v úterý 23. prosince 2014. Vojáci ze 74. lehkého motorizovaného praporu převzali úkol od příslušníků 73. tankového praporu. LOV 50 B (VPZ 330 85-96) na snímku z výzbroje 74. lehkého motorizovaného praporu má provedenu zástavbu rušiče WBS 2500 proti rádiem odpalovaným improvizovaným výbušným zařízením.
CZE/ITA - LOV 50 B - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/ITA - LOV 50 B - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#524703 Verze : 2
Vozy LOV 50 B z výzbroje 1. pěší roty 44. lehkého motorizovaného praporu, Vojenský újezd Brdy, Bahna 2015, červen 2015.


autor: Josef Holek

CZE/ITA - LOV 50 B -


CZE/ITA - LOV 50 B -


CZE/ITA - LOV 50 B -


CZE/ITA - LOV 50 B -


URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#534666 Verze : 2
LOV 50 B (VPZ 410 19-41), 3. průzkumná rota, 102. průzkumný prapor, Vojenský újezd Brdy, Bahna 2015, červen 2015.


autor: Josef Holek

CZE/ITA - LOV 50 B -


CZE/ITA - LOV 50 B -


URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#534683 Verze : 4
LOV 50 B 3. průzkumné roty, 102. průzkumného praporu.
Dny NATO 2015, Ostrava-Mošnov 20.9.2015
CZE/ITA - LOV 50 B -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

CZE/ITA - LOV 50 B -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#541999 Verze : 2
LOV 50 B (VPZ 331 68-54) přidělené 7. jednotce AČR, Mali - EU TM postavené na bázi 44. lehkého motorizovaného praporu chrání hlavní vstup do areálu velitelství Výcvikové mise Evropské unie EUTM v Mali po neúspěšném útoku ozbrojence, jehož bezvládné tělo leží ve shluku malijských vojáků. V pondělí 21. března 2016 v 18.33 hodin zaútočil muž vyzbrojený útočnou puškou typu AK-47 na hlavní vstup do areálu velitelství Výcvikové mise Evropské unie EU TM v Mali, které střežili příslušníci 7. jednotky AČR. „Čeští vojáci zaujali v souladu se stanovenými postupy obranné postavení a po pozitivní identifikaci útočníka jeho střelbu opětovali. Následně jej na místě ve spolupráci s příslušníky Malijské národní gardy zneškodnili. Naši vojáci úspěšně odrazili útok na velitelství mise EU TM v Bamaku, přičemž útočníkovi se nepodařilo proniknout do areálu,“ uvedl k incidentu náčelník Generálního štábu AČR generálporučík Josef Bečvář. Četař C. H. ze 44. lehkého motorizovaného praporu za svoji činnost v průběhu incidentu následně obdržel Medaili společné bezpečnostní a obranné politiky za mimořádné zásluhy (CSDP Medal for Extraordinary Meritorious Service). „Četař C. H. se jako příslušník jednotky ochrany sil dne 21. března 2016, v okamžiku, kdy došlo k teroristickému útoku na velitelství, nacházel na svém stanovišti v areálu hotelu v malijském Bamaku, který je součástí základny velitelství mise. Četař C. H. připravil kulomet MINIMI 7,62 mm ke střelbě, pozoroval situaci a upřesňoval informace s ostatními přítomnými. Jakmile jeden z útočníků zahájil palbu proti příslušníkům mise, kteří se nacházeli před hotelem, četař C. H. okamžitě zareagoval a zahájil bojovou činnost opětováním palby. Díky jeho rychlé a rozhodné reakci byl útočník neutralizován dříve, než stačil zranit nebo zabít kohokoliv z civilního personálu či vojenských příslušníků mise.“
CZE/ITA - LOV 50 B - (AP)

(AP)
CZE/ITA - LOV 50 B - (AP)

(AP)
URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#549472 Verze : 10
LOV 50 B (VPZ 317 74-39) přidělené 9. jednotce AČR, Mali - EU TM postavené na bázi 71. mechanizovaného praporu vyjíždí směrem k hotelovému komplexu Le Campement Kangaba ležícího východně od Bamaka, odpoledne 18. června 2017. Na základě požadavku byly v neděli 18. června krátce po 16. hodině místního času postupně aktivovány dvě skupiny týmů rychlé reakce ze sestavy 9. jednotky AČR s úkolem zasáhnout proti útočníkům v areálu Le Campement Kangaba. Skupina džihádistů zaútočila na hotelový resort obývaný převážně cizinci a vzala si rukojmí. Uniknout se podařilo více než 30 lidem, čtyři hoteloví hosté však byli při přepadení zabiti. Po příjezdu do areálu se čeští vojáci zapojili do bojového kontaktu s teroristy a ve spolupráci s příslušníky malijských ozbrojených sil a dalšími složkami poté plnili úkoly při evakuaci a záchraně osob z přepadeného areálu, poskytování první pomoci raněným a doprovodu sanitních vozidel. Plnění úkolu na místě poté čeští vojáci předali dalším silám a v průběhu noci se vrátili zpět do areálu velitelství mise EU TM v Bamaku. Během záchranné operace bylo pět teroristů zabito. Zachráněno bylo 36 osob, z toho ve 13 případech se jednalo o francouzské občany.
CZE/ITA - LOV 50 B - (Reuters)

(Reuters)
CZE/ITA - LOV 50 B - (Reuters)

(Reuters)
URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#577050 Verze : 1
Dne 10. října 2022 došlo k havárii jednoho vozu LOV 50 B na 136. kilometru dálnice D1 ve směru jízdy na Brno. Při jízdě vozidla do Vyškova explodovala přední pneumatika. V důsledku defektu se automobil stal neovladatelným a narazil do protihlukové stěny a následně do středových svodidel. Ve vozidle kromě řidiče cestovali dva spolujedoucí, kteří se lehce zranili a na místo byla proto vyslána zdravotnická záchranná služba.


Fotografie:
Policie ČR

CZE/ITA - LOV 50 B -


URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-B-t139940#709479 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více