Main Menu
User Menu

Išikawadžima R-5

Ishikawajima R-5 / 石川R-5

     
Název:
Name:
Išikawadžima R-5
Originální název:
Original Name:
石川R-5
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.1933 Ishikawajima Airplane Manufacturing Co., Ltd., Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1933
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
537 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
777 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,550 m
Délka:
Length:
7,170 m
Výška:
Height:
2,540 m
Plocha křídla:
Wing Area:
19,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
40,895 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Cirrus Hermes Mk.IV vzduchem chlazený řadový invertní čtyřválec o vzletovém výkonu 89,5 kW a 101 kW v h= 0 m.
Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu. První prototyp měl vrtuli dřevěnou a druhý kovovou.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
185 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
148 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
18,3 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m
Dolet:
Range:
483 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 3,5 h
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, ISBN4-7663-3292-X
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Isikawadzima-R-5-t139905#454889Verze : 0
MOD
Išikawadžima R-5


Konstruktér cvičných letounů Išikawadžima R-3 Širo Jošihara se v únoru 1932 vrátil z Velké Británie, kde byl na dvouleté stáži. Po svém návratu se pustil, společně s hlavním konstruktérem společnosti Morijokim Nakagawou, do návrhu a stavby prototypu cvičného letounu Išikawadžima R-5. Letoun byl konstrukčně mnohem modernější než starší R-3 a poháněl jej motor Cirrus Hermes Mk.IV. Tento motor byl jednak výkonnější, ale především se jednalo o invertní motor a tato konstrukce umožnila lepší výhled z kabiny pilota, vrtule byla výše a tak bylo možno snížit podvozek.
Nový letoun byl dokončen v srpnu 1933 a záhy byly zahájeny armádní zkoušky.
Armádní letectvo oba prototypy zkoušelo, vcelku kladně je hodnotilo, ale do své výzbroje je nepřijalo.
Oba letouny byly prodány do civilní letecké školy, kde sloužily při výcviku vyšší akrobacie. Jejich imatrikulace byla J-BAAG a J-BISB. V roce 1936 byly provedeny propagační lety do Mandžuska.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Išikawadžima R-5 -


Išikawadžima R-5 -


URL : https://www.valka.cz/Isikawadzima-R-5-t139905#454892Verze : 0
MOD