Název: Name: | Lavočkin La-11 | |
Originální název: Original Name: | Лавочкин Ла-11 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1947-DD.MM.1951 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1947-DD.05.1947 1st prototype DD.08.1947-DD.MM.1951 serial production | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy La-134 a La-134D 1182 sériově vyrobených | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.04.1947 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2770 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3730 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3996 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,800 m | |
Délka: Length: | 8,620 m | |
Výška: Height: | 3,470 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,59 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 212,052 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m. Vrtule trojlistá nastavitelná typ VIŠ-105V-4 o průměru 3 100 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1100 l (846 kg) | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 674 km/h v 6200 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 380 km/h v 4600 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,63 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,6 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10300 m | |
Dolet: Range: | 2835 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 3x pevný kanón NS-23 ráže 23 mm, uložená nad motorem, každý se zásobou 75 granátů. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Kódové jméno v NATO Fang. Lavočkin La-11 byl doprovodným stíhačem s dlouhým doletem. Doprovázet měl sovětské strategické bombardéry Tupolev Tu-4. V roce 1948 bojoval nad Koreou. Výkony nad 7 000 m byly slabé, pilotům bylo doporučeno, aby se vyhýbali bojům ve větších výškách. | |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon, Lavochkin's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 10, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2003, ISBN 1-85780-151-2. https://www.aviation.ru/La/la9-11.html https://www.wio.ru/tacftr/lag.htm www.airliners.net https://great-victory.ru/?m=6773 https://www.aviastar.org/air/russia/la-11.php https://www.airpages.ru/ru/la11.shtml archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Lavočkin La-11 [kód NATO: Fang] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Lavočkin La-11 [kód NATO: Fang] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-11-kod-NATO-Fang-t13951#483919Verze : 0
Vláďa
MOD
Odlišnosti dálkového stíhače La-11 od frontového stíhače La-9:
1.) palivový systém - v souvislosti se změnou určení nového letounu byla zvýšena zásoba paliva na 1 100 litrů (La-11 nepřevzal od druhého prototypu možnost nést přídavné kapkovité nádrže na koncích křídel).
2.) pohonná jednotka – prodloužila se letová vytrvalost letounu (až na 7 hod.), proto byla zvětšena zásoba motorového oleje, dále se konstruktéři snažili odstranit problém praskajících šroubů na hlavách válců, k tomu docházelo při zatížení podchlazeného motoru. Do hlav byly umístěny snímače teploty.
3.) chlazení – chladič oleje byl přemístěn pod motor a jeho nasávací otvor byl dole pod kapotou motoru (La-9 měl chladič oleje vzadu pod centroplánem.
4.) pilotní prostor - byla nesena větší zásoba kyslíku pro pilota a pilotní sedadlo bylo pohodlnější a umožňovalo, aby pilot mohl za letu vykonat svou potřebu.
5.) podvozek – v důsledku větší hmotnosti letounu byla zesílena konstrukce a podvozková kola byla větší.
6.) výzbroj - rostoucí hmotnost letounu se konstruktéři snažili snížit demontáží jednoho kanónu NS-23S a to včetně jeho zásoby granátů.
7.) výstroj – instalace fotokulometu typu S-13 vlastní výroby, radiokompasu ARK-5, přijímače signálu pozemních navigačních radiomajáků typ MRP a posledních 150 vyrobených strojů neslo radiovýškoměr RV-2 popř. gyroskopický kompas EGDM-3. Dále byly prováděny zkoušky s přístrojem USP-48 pro přistání s nulovou viditelností Některé letouny nesly fotoaparát typu AFA-1M.
8.) ostatní - letoun byl vybaven odmrazovacím zařízením.
Použité prameny:
Yefim Gordon, Lavochkin's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 10, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2003, ISBN 1-85780-151-2.
https://www.airwar.ru/enc/fww2/la11.html
https://www.airpages.ru/ru/la11.shtml
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-11-kod-NATO-Fang-t13951#484011Verze : 0
Vláďa
MOD
archiv autora
La-11 ... bokorys a kamufláže ( není v měřítku )
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
La-11 ... bokorys a kamufláže ( není v měřítku )
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-11-kod-NATO-Fang-t13951#250902Verze : 0
https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20345.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Lavočkin La-11 [kód NATO: Fang] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-11-kod-NATO-Fang-t13951#558814Verze : 0
Aubi
MOD
Další informace v příspěvku Chronologický přehled konstrukcí S.A. Lavočkina.
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-11-kod-NATO-Fang-t13951#78931Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.