Název: Name: | BREM-1 | |
Originální název: Original Name: | БРЭМ-1 | |
Kategorie: Category: | dílna technické pomoci-vyprošťovací tank | |
Výrobce: Producer: | Uralský tankový závod 183, Nižnyj Tagiľ / (od roku 1984 Uralský vagónový závod) | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1982-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1978 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 41000 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 7980 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3460 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2430 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 470 mm | |
Pancéřování: Armour: | ? | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 12-válcový kapalinou chlazený vznětový motor V-46-6 | |
Výkon: Power: | 574 kW při 2000 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | mechanická převodovka se 7 rychlostními stupni pro jízdu vpřed a 1 pro jízdu vzad. | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 60 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 700 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 500 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 14 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,8 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,85 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,2 m | |
Nástavba: Superstructure: | Jeřábový výložník - nosnost 19000 kg, - délka vyložení 4 400 mm Dozerová radlice - výkon 200 m3/h, - šířka 3 100 mm, - výška 900 mm Hlavní naviják - tažná síla 250 kN (25000 kg), lze navýšit pomocí kladek na 1000 kN (100000 kg), - délka lana 220 m, - rychlost odvíjení 20 m/min., - rychlost navíjení 13 m/min. Pomocný naviják - tažná síla 5,3 kN (530 kg), - délka lana 400 m - souprava pro svařování elektrickým obloukem, - souprava ženijního nářadí, - souprava kladek k navijáku, - souprava přípravků a pomůcek k vyprošťování, - tažné tyče | |
Výzbroj: Armament: | 12,7 mm kulomet NSVT, - palebný průměr 840 ks nábojů | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Při tažení vozidla se dojezd snižuje na 220 km. Brodivost: - s přípravou 5,0 m Měrný výkon: 14,00 kW/t | |
Zdroje: Sources: | Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military System Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6. www.armyrecognition.com www.janes.com www.primeportal.net http://www.expomash.ru/enginemach/brem1/ |
URL : https://www.valka.cz/SOV-BREM-1-dilna-technicke-pomoci-vyprostovaci-tank-t13729#405085Verze : 0
BREM-1
(Bronirovannaja Remontno Evakuacionnaja Mašina)
(dílna technické pomoci-vyprošťovací tank)
Vývoj
Vývoj vyprošťovacího tanku BREM-1 byl zahájen na základě nařízení Ministerstva obrany SSSR ze dne 13. června 1975. První prototyp byl vyroben v roce 1978. Sériová výroba byla zahájena v roce 1982. Do výzbroje sovětské armády byl zaveden v roce 1983. Je nejrozšířenějším ženijně-technickým prostředkem typové řady T-72. Oproti starším typům na strojovém spodku T-54/T-55 má jeřáb s vyšší nosností a výkonnější a kompaktnější pracovní zařízení a speciální vybavení. Výroba může být podle potřeby obnovena.
Určení
Hlavními úkoly tanku BREM-1 je rychlá technická pomoc v polních podmínkách, vyprošťování a odsun poškozené (uvázlé) techniky v sestavách tankových útvarů ruské armády, vyzbrojených tanky T-64A, T-72, T-80 a jejich modifikacemi, zajišťování technické podpory ženijních jednotek, provádění lehkých terénních úprav, odklízení překážek z cest a údržba cest v prostoru působnosti jednotek.
Popis
BREM-1 využívá strojový spodek tanku T-72. Podvozek má šest pojezdových kol na obou stranách korby. První dvě a poslední pojezdové kolo na každé straně podvozku jsou vybaveny hydraulickými tlumiči. Hnací kolo je vzadu a napínací vepředu. Tři nosné kladky jsou na každé straně korby.
Korba je svařena z ocelových plátů a poskytuje osádce ochranu proti pěchotním zbraním a střepinám z dělostřeleckých granátů. V přední části korby je nainstalována hydraulicky ovládaná dozerová radlice, určená k ukotvení vozidla při vyprošťování uvázlé techniky, případně k provádění lehkých zemních prací.
Věžový komplet T-72 byl odstraněn a strop korby byl upraven pro rozmístění vybavení, souprav nářadí a pomocné plošiny.
Provedenými úpravami a zvýšením stropu vznikl přepravní prostor, který pojme tříčlennou osádku (velitele, řidiče, strojníka). Řidičský prostor je ve středu přední části korby pod šikmým čelním pancířem, za řidičem je stanoviště velitele a mechanika. Velitelská věžička má lafetovaný 12,7mm kulomet NSVT s účinným dostřelem 1 500 m, určený k vlastní ochraně vozidla před živou silou protivníka a nízko letícími cíli. Vezený palebný průměr je 840 kusů nábojů 12,7 mm.
V levé přední části korby vedle řidičského prostoru je namontována otočná základna pro jeřábový výložník o nosnosti 19 tun. Složené rameno výložníku je uloženo na levé straně korby vedle speciální plošiny. Speciální plošina o nosnosti 1 500 kg a rozměrech 1,7 × 1,4 m je umístěna na střední části stropu korby. Je na ní uložena souprava ženijního nářadí, náhradní díly a souprava pro svařování a řezání elektrickým obloukem. Napravo od plošiny podél pravé strany korby je uložen nástavec pro hluboké brodění (šnorchl). Tank je dále vybaven hlavním a pomocným navijákem k vyprošťování uvázlé nebo poškozené techniky. Navijáky jsou umístěny ve střední části korby mezi prostorem osádky a motorovým prostorem.
Motorový prostor je v zadní části korby, přístupný přes příklop ve stropu korby. Tank pohání 12válcový kapalinou chlazený vznětový motor V-46-6 o výkonu 574 kW. Přenos kroutícího momentu z motoru na podvozek zabezpečuje mechanická převodovka se 7 rychlostními stupni pro jízdu vřed a 1 pro jízdu vzad.
Vozidlo je schopno bez přípravy brodit do hloubky 1,2 m. Po přípravě se šnorchlem může brodit vodní překážky do hloubky až 5 m na vzdálenost až 1 000 m.
Každý člen osádky má k dispozici přístroje nočního vidění. Prostor osádky je vybaven filtroventilačním zařízením proti zbraním hromadného ničení a protipožárním systémem.
Speciální vybavení
Jeřábový výložník - při vyložení ramene výložníku do 2 m je nosnost 19 tun, nad 2 m se nosnost výložníku snižuje, při dosažení maximálního vyložení 4,4 m je nosnost snížena na 3 tuny. Pokud je výložník vysunut do výšky 3 m a nižší, je pracovní rozsah celého zařízení plných 360 stupňů. Pokud výška vysunutí výložníku přesáhne 3 m, dojde k automatické blokaci a snížení pracovního rozsahu na 270 stupňů. Pohon jeřábového výložníku je zabezpečen přes převodovku motorem vozidla. Pokud je motor vozidla vypnut nebo mimo provoz, je výložník poháněn vlastní pohonnou jednotkou napájenou z akumulátorů vozidla.
Hlavní naviják o tažné síle 250 kN (25 t), v případě využití soustavy kladek až 1000 kN (100 t), s délkou lana 220 m, rychlost odvíjení 20 m/min, rychlost navíjení 13 m/min. Může být využit, kromě vyprošťování uvázlé techniky, také k vlastnímu samovyproštění.
Pomocný naviják o tažné síle 5,3 kN (530 kg) s délkou lana 400 m. Slouží jako doplněk navijáku hlavního, lze jej využít k vyprošťování lehkých kusů automobilové techniky, odtahování překážek z cest apod.
Hydraulicky ovládaná dozerová radlice, šířka 3 100 mm a výška 900 mm, pracovní výkon 200 m3/h, hloubka záběru 0,45 m. Může být využita, kromě již výše popsaných úkolů, také k hloubení okopů pro tanky a BVP. V těžce kopném terénu dobře vycvičený strojník zvládne vyhloubit okop pro tank do 20 min, ve středně a lehce kopném terénu do 12 minut. Radlice je ovládána z řidičského prostoru.
Souprava pro svařování a řezání elektrickým obloukem s generátorem o výkonu 360 A je uložena v plechových schránkách na speciální plošině za věžičkou velitele.
Dále je vozidlo vybaveno soupravou ženijního nářadí, soupravou kladek k navijáku, tažnými tyčemi a soupravou přípravků a pomůcek k vyprošťování.
Zdroje:
Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military System Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6.
www.armyrecognition.com
www.janes.com
www.primeportal.net
http://www.expomash.ru/enginemach/brem1/
URL : https://www.valka.cz/SOV-BREM-1-dilna-technicke-pomoci-vyprostovaci-tank-t13729#307389Verze : 4
Reklama
BREM-1 na moskevské vojenské přehlídce, květen 2008.
Zdroj
Zdroj
Období | - |
Typ stroje | SOV - BREM-1 (dílna technické pomoci-vyprošťovací tank) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-BREM-1-dilna-technicke-pomoci-vyprostovaci-tank-t13729#160835Verze : 0
Panzer
MOD
BREM-1
Zdroj:
http://photofile.ru/users/coast70/150152867/
http://photofile.ru/users/coast70/150458676/
Zdroj:
http://photofile.ru/users/coast70/150152867/
http://photofile.ru/users/coast70/150458676/
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-BREM-1-dilna-technicke-pomoci-vyprostovaci-tank-t13729#374058Verze : 0
Fotografie mají vzadu popisku BREM-3. Nedatováno.
Archiv vlastní
Archiv vlastní
Období | - |
Typ stroje | SOV - BREM-1 (dílna technické pomoci-vyprošťovací tank) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | SOV - BREM-1 (dílna technické pomoci-vyprošťovací tank) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-BREM-1-dilna-technicke-pomoci-vyprostovaci-tank-t13729#717945Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.