Dornier Do 17

přehled verzí
Dornier Do 17 - přehled verzí

Do 17 V1 - první prototyp, neozbrojený "rychlý poštovní letoun", motory BMW VI 6,0
Do 17 V2 - druhý prototyp, dopravní letoun pro 10 cestujících, motory BMW VI 6,0
Do 17 V3 - prototyp bombardovací verze
Do 17 V4 - prototyp bombardovací verze, dvojité ocasní plochy
Do 17 V5 - rychlý dopravní letoun, motory Hispano-Suiza 12 Krs
Do 17 V6 - rychlý dopravní letoun, motory BMW VI 7,3
Do 17 V7 - prototyp bombardovací verze Do 17 E
Do 17 V8 - jinak Do 17 MV1, testován s motory DB 600 A-1
Do 17 V9 - obdoba V6
Do 17 V10 - vzorový stroj Do 17 E
Do 17 V11 - jinak Do 17 LV1, vzorový stroj pro Do 17 F
Do 17 V12 - jinak Do 17 LV2, motory DB 600 C
Do 17 V13 - jinak Do 17 MV2, motory Bramo 323 A-1, testován s automatickým pilotem K4Ü
Do 17 V14 - jinak Do 17 MV3, vzorový stroj pro Do 17 M, motory Bramo 323 D
Do 17 V15 - vzorový stroj Do 17 E
Do 17 V16 - vzorový stroj Do 17 E
Do 17 V17 - vzorový stroj Do 17 E
Do 17 V18 - Do 17 J
Do 17 V19 - Do 17 J
Do 17 V20/21 - ?

Do 17 E-0 - předsérie, rychlý bombardér, motory BMW VI 7,3
Do 17 E-1 - první sériová varianta, upravená výzbroj, 500 kg pum
Do 17 E-2 - upravené elektrické rozvody, pouze tři stroje sloužící u DVL
Do 17 E-3 - sériová varianta odpovídající E-2
Do 17 F-1 - průzkumná varianta odpovídající E-1, tři kamery, osvětlovací pumy
Do 17 F-2 - jeden prototyp, mírně odlišný od F-1
Do 17 J - dva prototypy používané pro testy motorů BMW 132 F
Do 17 Ka-1 - exportní bombardovací varianta podobná Do 17 E pro Jugoslávii, motory Gnome & Rhone 14K
Do 17 Ka-2 - exportní průzkumná varianta pro Jugoslávii
Do 17 Ka-3 - exportní průzkumná varianta pro Jugoslávii, potah křídel plechem a další úpravy odpovídající verzi M-1
Do 17 L - dva prototypy varianty pro navádění bombardéru na cíl vycházející z Do 17 E, motory Bramo 323 A
Do 17 M-1 - náhrada za Do 17 E, motory Bramo 323 A-1, upravený podvozek, 1000 kg pum a další změny
Do 17 P-1 - průzkumná obdoba M-1, motory BMW 123 N-1, tři kamery, vytápěná kabina
Do 17 P-2 - návrh obdoby P-1, 4 osvětlovací pumy, dvě kamery
Do 17 RV1 - konverze E-1 s motory DB 600 G, 1 ks
Do 17 RV2 - stroj použitý k testům různých motorů
Do 17 R - průzkumná varianta vycházející z M-1, ale s motory DB 601 B
Do 17 S-0 - průzkumná varianta vycházející z Do 17 Z, ale s motory DB 600 G
Do 17 U-0 - varianty pro navádění bombardéru na cíl vycházející z Do 17 Z,
Do 17 Z-0 - bombardovací varianta, přepracovaná příď, výzbroj třemi kulomety; motory DB 600 A, 3ks předsérie
Do 17 Z-1 - sériová varianta, motory Bramo 323 A-1, 12 ks
Do 17 Z-1 - sériová varianta, výzbroj čtyřmi kulomety
Do 17 Z-2 - motory Bramo 323 P-1, výzbroj šesti kulomety
Do 17 Z-3 - obdobná průzkumná a bombardovací varianta, kamera Rb 20/30 a Rb 30/50
do 17 Z-4 - cvičná varianta s dvojím řízením, polní konverze
Do 17 Z-5 - varianta určená proti Anglii, rozšířená nouzová výbava, 40? ks
Do 17 Z-6 - verze pro meteorologický průzkum, 1 ks
Do 17 Z-7 Kauz - pokusná noční stíhací varianta
Do 17 Z-8 - projekt bitevní verze
Do 17 Z-9 - výšková bombardovací varianta
Do 17 Z-10 Kauz II - noční stíhací varianta, radar Liechtenstein

Pramen:
Murawski M.: Letadla Luftwaffe, část 1, Intermodel, Hostomice 1997
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-t13681#202445 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více