Blackburn Skua Mk.II

     
Název:
Name:
Blackburn Skua Mk.II Blackburn Skua Mk.II
Originální název:
Original Name:
Blackburn Skua Mk.II
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1939 Blackburn Aircraft Co. Ltd., Brough
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-04.05.1938 1st and 2nd prototype
DD.08.1938-DD.MM.1939 serial production
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
190
První vzlet:
Maiden Flight:
09.02.1937
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2493 kg 5496 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3685 kg 8124 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3735 kg 8234 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14.070 m 46ft 2in
Délka:
Length:
10.850 m 35ft 7in
Výška:
Height:
3.810 m 12ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
29.64 m2 319 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
124,325 kg/m2 25.46 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Perseus XII vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 619 kW při 2 650 ot/min a 675 kW při 2 750 ot/min v h= 1 980 m.
Vrtule třílistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu typu de Havilland o průměru 3 510 mm.
Bristol Perseus XII, nine-cylinder air-coled radial engine rated 830 hp at 2,650 rpm for take-off and
905 hp at 2,750 rpm at 6,500 ft,
driving a three-blade de Havilland variable-pitch metal propeller of 11ft 6in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
362.1 km/h v 1981 m 225 mph in 6500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
265.5 km/h v 4572 m 165 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8 m/s 1580 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5822 m 19100 ft
Dolet:
Range:
888.4 1) km 5521) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1219.9 km 758 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v křídlech
1x pohyblivý kulomet Lewis Mk.IIIE ráže 7,7 mm

Pumový náklad:
1x 227 kg puma pod trupem
8x 9 kg cvičná puma pod křídly
Four fixed forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the wings
one flexible rearward-firing 0.303in Lewis Mk.IIIE machine-gun in a dorsal position

Bomb load:
One 500 lb bomb under the fuselage or
eight 20 lb bombs under the wings
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) stíhač, 1334 km bombardér

Vývoj a popis letounu: https://www.valka.cz/13615-Blackburn-Skua-1
1) fighter; 829 mi bomber
Zdroje:
Sources:
Jackson, A. J. Blackburn Aircraft since 1909. Putnam Aeronautical Books, London 1968. ISBN 0-370-00053-6.
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#5289 Verze : 0
Blackburn Skua
Blackburn Skua Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#25257 Verze : 0
Blackburn Skua
http://www.ww2photo.mimerswell.com/air/airfr.htm
Blackburn Skua Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#25258 Verze : 0
Skua Mk.II serial L2942 sloužila u 801. Squadron na HMS Furious. Ztracena byla 22. září 1940 s osádkou Sub.Lt. B.F.Wiggington a N/Air. K.R. King během ofenzivní operace v prostoru Trondheim. Osádka zabloudila a nouzově přistála do řeky Faxalven u švédského Ramsele.
Blackburn Skua Mk.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#388968 Verze : 0
Skua Mk.II v podobě z roku 1941. Horní plochy kryla Dark Slate Grey a Extra Dark Sea Grey. Spodní plochy měly barvy Sky s výjimkou černého nátěru aplikovaného na spodní plochu pravé poloviny křídla. Že stroj nesl serial L3028 není jisté. Podle některých pramenů byla Skua s tímto serialem ztracena již 13. června 1940 při nešťastném náletu na Tirpitz kotvící v Trondheimu.
Blackburn Skua Mk.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Blackburn Skua Mk.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Blackburn Skua Mk.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#388970 Verze : 0
Blackburn Skua Mk.II (L2940) z výzbroje 800. Naval Air Squadron z letadlové lodi HMS Ark Royal. Za řízením tohoto stroje absolvoval 27. dubna 1940 Capt. R. T. Partridge boj s bombardérem He 111 H ze III./KG 26.
Blackburn Skua Mk.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#420095 Verze : 0
.
Blackburn Skua Mk.II - Jiná interpretace zbarvení stroje Blackburn Skua Mk.II se sériovým číslem L2940. 800. squadrona, nosič Ark Royal. Pilot Capt. R. T. Partridge na tomto stroji 27. 4. 1940 sestřelil nad norským pobřežím He 111 z 9./KG 26, avšak Skua byla ztracena ještě během téhož letu, po nouzovém přistání na zamrzlém jezeře Breidal u Grotli. Na kýlovce se původně nacházel kód A6A.

Jiná interpretace zbarvení stroje Blackburn Skua Mk.II se sériovým číslem L2940. 800. squadrona, nosič Ark Royal. Pilot Capt. R. T. Partridge na tomto stroji 27. 4. 1940 sestřelil nad norským pobřežím He 111 z 9./KG 26, avšak Skua byla ztracena ještě během téhož letu, po nouzovém přistání na zamrzlém jezeře Breidal u Grotli. Na kýlovce se původně nacházel kód A6A.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#433345 Verze : 0
Letoun z nosiče Ark Royal
Blackburn Skua Mk.II - Blackburn Skua Mk.II (L2887) z výzbroje 803. Naval Air Squadron, léto 1939. Celý letoun natřen hliníkovým nátěrem (Cellon CX Aluminium), lomené modro-červené pruhy na trupu značily příslušnost k letadlové lodi HMS Ark Royal. Kódové označení A7F bylo v této podobě používáno od května 1939. Modro-bílo-modré pruhy na kýlovce jsou označením velitelského letounu, koncové oblouky křídel červené.

Blackburn Skua Mk.II (L2887) z výzbroje 803. Naval Air Squadron, léto 1939. Celý letoun natřen hliníkovým nátěrem (Cellon "CX" Aluminium), lomené modro-červené pruhy na trupu značily příslušnost k letadlové lodi HMS Ark Royal. Kódové označení A7F bylo v této podobě používáno od května 1939. Modro-bílo-modré pruhy na kýlovce jsou označením velitelského letounu, koncové oblouky křídel červené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Blackburn Skua Mk.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#433119 Verze : 0
.
Blackburn Skua Mk.II - Blackburn Skua Mk.II L3007 v podobě ze srpna 1939. Stroj byl dokončen s nátěrem obvyklým u letounů určených k vlekání střeleckých terčů a předán do No. 20 Maintenance Unit v Aston Downu. Sériové číslo se nacházelo na zadní části trupu a také na spodní ploše křídla.

Blackburn Skua Mk.II L3007 v podobě ze srpna 1939. Stroj byl dokončen s nátěrem obvyklým u letounů určených k vlekání střeleckých terčů a předán do No. 20 Maintenance Unit v Aston Downu. Sériové číslo se nacházelo na zadní části trupu a také na spodní ploše křídla.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Blackburn Skua Mk.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Skua-Mk-II-t1359#433347 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více