Název: Name: | Praga RN1) | |
Originální název: Original Name: | Praga RN | |
Kategorie: Category: | valník | |
Výrobce: Producer: | Českomoravská-Kolben-Daněk a.s., automobilní oddělení Praga, Praha-Libeň / Českomoravské strojírny a.s. (Böhmisch-Mährische Maschinenfabrik AG), Praha-Libeň [do března 1945 / until March 1945] / Praha-Vysočany [od září 1945 / from September 1945] / Letecké závody n.p, Praha-Vysočany / Auto-Praga n.p., Praha-Vysočany / Automobilové závody Klementa Gottwalda n.p., Praha-Vysočany / Industrije motora - akcionarsko družtvo, Rakovica / [jako Praga RN-TP / as Praga RN-TP] Tovarna avtomobilov Maribor, Maribor / [jako TAM Pionir / as TAM Pionir] | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1953 Praga RN, z toho / Praga RN, from that: DD.MM.1933-DD.MM.1940 Českomoravská-Kolben-Daněk a.s., automobilní oddělení Praga DD.MM.1940-31.12.1945 Českomoravské strojírny a.s. (Böhmisch-Mährische Maschinenfabrik AG) 01.01.1946-01.09.1948 Letecké závody n.p. 02.09.1948-DD.MM.1953 Auto-Praga n.p. DD.MM.1937-DD.MM.1955 Praga RND, z toho / Praga RND, from that: DD.MM.1937-DD.MM.1940 Českomoravská-Kolben-Daněk a.s., automobilní oddělení Praga DD.MM.1940-31.12.1945 Českomoravské strojírny a.s. (Böhmisch-Mährische Maschinenfabrik AG) 01.01.1946-01.09.1948 Letecké závody n.p. 02.09.1948-DD.06.1953 Auto-Praga n.p. DD.06.1953-DD.MM.1955 Automobilové závody Klementa Gottwalda n.p. DD.MM.1938-DD.MM.1959 Praga RN-TP + TAM Pionir, z toho / Praga RN-TP + TAM Pionir, from that: DD.MM.1938-DD.04.1941 Industrije motora - akcionarsko družtvo DD.MM.1946-DD.MM.1950 Industrije motora - akcionarsko družtvo DD.MM.1948-DD.MM.1959 Tovarna avtomobilov Maribor | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Praga RN: 23 747 ve 48 sériích / in 48 series (všechny verze, včetně civilní výroby a cca 2100 autobusů / all versions, including civil production und ca 2100 buses) Praga RND: 16 288 ve 38 sériích / in 38 series (všechny verze, včetně civilní výroby a 1630 autobusů / all versions, including civil production und 1630 buses) Praga RN-TP + TAM Pionir: 17 146 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1933 Praga RN, Praga RND: 1934 a 1935 - první 4 prototypy, 1936 - 15 zkušebních vozidel / 1934 a 1935 - first 4 prototypes, 1936 - 15 testing vehicles | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 1 + 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x2 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 27902) kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | 3000 kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 61503) kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 1500 kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | 76504) kg | |
Celková délka: Overall Length: | 6780 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2200 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 21855) mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 250 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 4200 mm | |
Rozchod: Track: | 1580 mm - přední náprava 1575 mm - zadní náprava | |
Brzdová soustava: Braking System: | provozní - hydraulická, bubnová parkovací - mechanická | |
Elektrický systém: Electrical System: | Praga RN: napětí elektrické sítě: 12 V startér: 12 V, 1,8 HP akumulátor: 12 V / 60 Ah dynamo: 12 V / 150 W Praga RND: napětí elektrické sítě: 24 V startér: 24 V, 4 HP dva akumulátory: 12 V / 105 Ah dynamo: 12 V / 300 W | |
Pneumatiky: Tyres: | 7,50-20 - dušové (tube) | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Praga RN: - zážehový, řadový, čtyřtaktní, kapalinou chlazený, SV - počet válců: 6 - vrtání: 80 mm - zdvih: 115 mm - objem válců: 3 468 cm3 - maximální točivý moment: 186 Nm při 2000 ot/min - maximální výkon: 51,5 kW (70 k) při 3000 ot/min Praga RND: - vznětový, řadový, kapalinou chlazený, OHV - počet válců: 6 - vrtání: 105 mm - zdvih: 130 mm - objem válců: 4 500 cm3 - maximální točivý moment: 226 Nm při 1600 ot/min - maximální výkon: 44 kW (60 k) při 2000 ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | mechanická, 4+1 | |
Spojka: Clutch: | Praga RN: suchá, jednokotoučová Praga RND: suchá, dvoukotoučová | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1026) l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 807) km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 35 km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 268) l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 400 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | 119) ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,44 m | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) pokud není uvedeno jinak, data platí i pro Praga RND; údaje platí pro vozidla z výroby po 2. světové válce 2) Praga RN, Praga RND: 3100 kg 3) Praga RN, Praga RND: 6300 kg 4) Praga RN, Praga RND: 7800 kg 5) po kabinu, s plachtou 2650 mm 6) Praga RN, Praga RND: 60 l 7) Praga RN, Praga RND: 61 km/h 8) Praga RN, Praga RND: 17,5 l (obojí při 50 km/h) 9) Praga RN, Praga RND: 8° (obojí při celkové hmotnosti) | |
Zdroje: Sources: | Dílenská příručka Praga RN a RND, Auto-Praga, Praha, 1950 |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-RN-t13545#537913Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
Nákladné vozidlo PRAGA RN je určené pre rýchlu dopravu nákladov po cestách. Nie je konštruované na ťahanie prívesov - núdzovo do hmotnosti 1500 kg. Rovnako nie je vhodné na jazdu v náročnom teréne.
Karoséria vozidla sa skladá z kabíny vodiča a valníkovej plošiny.
Kabína vodiča má drevenú kostru, na ktorej je upevnený nerozoberateľný celok z oceľového plechu hrúbky 0,8 - 1 mm. Nebola vykurovaná.
Valníková plošina drevenej konštrukcie je určená pre užitočné zaťaženie do 3000 kg.
Rozmery plošiny :
Dĺžka : 4000 mm
Šírka : 2100 mm
Výška bočníc : 500 mm
Čistá ložná plocha : do 42. série 3900 x 2000 mm, od 43. série 3940 x 2040 mm
Kolesá : diskové s 8 otvormi na skrutky
Zdroj : Nákladní automobil 3 tuny PRAGA RN SNTL PRAHA 1954
Karoséria vozidla sa skladá z kabíny vodiča a valníkovej plošiny.
Kabína vodiča má drevenú kostru, na ktorej je upevnený nerozoberateľný celok z oceľového plechu hrúbky 0,8 - 1 mm. Nebola vykurovaná.
Valníková plošina drevenej konštrukcie je určená pre užitočné zaťaženie do 3000 kg.
Rozmery plošiny :
Dĺžka : 4000 mm
Šírka : 2100 mm
Výška bočníc : 500 mm
Čistá ložná plocha : do 42. série 3900 x 2000 mm, od 43. série 3940 x 2040 mm
Kolesá : diskové s 8 otvormi na skrutky
Zdroj : Nákladní automobil 3 tuny PRAGA RN SNTL PRAHA 1954
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-RN-t13545#200764Verze : 4
Reklama
Rozdíly mezi předválečnými a poválečnými stroji
Do roku 1945 měly všechny Praga RN a RND elektrickou výstroj Bosch, masku s nápisem (formou hliníkových písmenek) (kromě 2 sérií pro WH a RAD, ty měly masky holé), dveře uchycené třemi panty, horskou vzpěru, středy kol s nápisem PRAGA. Také uchycení předního okna a motorové přepážky bylo naprosto jiné.
Rozdíly mezi benzínem (Praga RN) a naftou (Praga RND): jiná převodovka a diferenciál, jiné uchycení motoru. Diesel měl startování na 24 voltů (2x dvě 12 V baterie) = silnější dynamo, menší nádrž na 70 l a měl celkovou hmotnost 6,5 tuny.
Zdroje:
Do roku 1945 měly všechny Praga RN a RND elektrickou výstroj Bosch, masku s nápisem (formou hliníkových písmenek) (kromě 2 sérií pro WH a RAD, ty měly masky holé), dveře uchycené třemi panty, horskou vzpěru, středy kol s nápisem PRAGA. Také uchycení předního okna a motorové přepážky bylo naprosto jiné.
Rozdíly mezi benzínem (Praga RN) a naftou (Praga RND): jiná převodovka a diferenciál, jiné uchycení motoru. Diesel měl startování na 24 voltů (2x dvě 12 V baterie) = silnější dynamo, menší nádrž na 70 l a měl celkovou hmotnost 6,5 tuny.
Zdroje:
Archiv Praga, pan Příhoda a katalogy náhradních dílů
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-RN-t13545#239284Verze : 1
Modernizácia predvojnového typu
Začiatok 30. rokov 20. storočia môžeme považovať za obdobie vzniku automobilu Praga RN. Prvé Pragy RN boli vyrobené v roku 1933. Boli to autá so šesťvalcovým zážihovým motorom s výkonom 38,3 kW (52 k) s hranatou dvojdverovou trojmiestnou kabínou so zaťahovacími oknami, zmiešanej konštrukcie, pevnými nápravami a mechanickými brzdami, ktoré neskôr nahradili kvapalinové. Automobil sa ďalej vyvíjal a konštrukčne zdokonaľoval, čo sa odzrkadlilo vo výrobných zmenách. Hranatá kabína bola postupne zaobľovaná. Do automobilu boli montované modernejšie a výkonnejšie motory. V roku 1939 dostala Praga RN podobu, ktorú si pamätáme aj z povojnovej výroby.Oblá predná maska s vodorovným rebrovaním, celkovo oblé tvary kabíny a blatníkov zodpovedajú dizajnu 30. rokov minulého storočia. Po vojne v roku 1946 bola znovu rozbehnutá výroba čiastočne zmodernizovanej Pragy RN.
Žiadosť na zavedenie Pragy RN do výzbroje čs. armády predniesol 3. podnáčelník hlavného štábu v septembri 1948. V tom čase čs. armáde chýbalo v tabuľkách počtov viac ako 4 000 nákladných automobilov. Koncom roka 1948 sa uskutočnila na MNO porada za účasti zástupcov automobilového priemyslu, na ktorej boli okrem iného spresnené i požiadavky na čiastočné konštrukčné úpravy vozidla pre potreby čs. armády. Podľa nich mali byť všetky vozidlá vybavené radovým, kvapalinou chladeným zážihovým šesťvalcovým motorom so zdvihovým objemom 3 468 cm³ a celkovým výkonom 53 kW (72 k) pri 3 500 ot/min. Ďalej sa v rámci úpravy požadovalo spevnenie rebrinového rámu vozidla, zosilnenie zadnej časti rámu, na ktorej bolo uchytené ťažné zariadenie a zlepšenie odpruženia. Na streche kabíny sa mal nachádzať uzatvárateľný príklop pre veliteľa vozidla. Bočnice mali byť zvýšené z pôvodných 500 mm na 870 mm, pričom sklopné lavice, namontované na vnútornej strane bočníc, mali umožniť prepravu 24 sediacich osôb. Výška vozidla s oblúkmi a plachtou nemala prekročiť 2 650 mm.
Na jar 1949 automobilka Praga Vysočany predviedla takto upravené vozidlo zástupcom II.odboru hlavného štábu. Na základe ich odporúčania sa s vozidlom vykonali vojskové skúšky. V ich priebehu sa uskutočnili jazdy najmä na spevnených a poľných cestách, čiastočne aj v teréne. Skúšky ukázali, že vozidlá na suchom úmerne zvlnenom teréne sú schopné v prípade potreby ťahať okrem 57 mm PTK vz. 43 aj 76 mm kanón vz. 42. V lete 1949 bol rozkazom MNO zavedený do výzbroje čs. armády automobil Praga RN. Výrobu vozidla zabezpečovala automobilka Praga Praha – Vysočany. V rokoch 1949 až 1953 prevzala armáda spolu 4 274 valníkových automobilov Praga RN. Boli prideľované prevažne peším a neskoršie streleckým divíziám. Menší počet dostali i mechanizované divízie. Postupný proces vyraďovania vozidla Praga RN z čs. armády sa začal v roku 1958 a skončil sa v roku 1960. V tom roku bola čs. armáda definitívne vybavená vozidlami Praga V3S.
Zdroj : OBRANA č.5 2011
Začiatok 30. rokov 20. storočia môžeme považovať za obdobie vzniku automobilu Praga RN. Prvé Pragy RN boli vyrobené v roku 1933. Boli to autá so šesťvalcovým zážihovým motorom s výkonom 38,3 kW (52 k) s hranatou dvojdverovou trojmiestnou kabínou so zaťahovacími oknami, zmiešanej konštrukcie, pevnými nápravami a mechanickými brzdami, ktoré neskôr nahradili kvapalinové. Automobil sa ďalej vyvíjal a konštrukčne zdokonaľoval, čo sa odzrkadlilo vo výrobných zmenách. Hranatá kabína bola postupne zaobľovaná. Do automobilu boli montované modernejšie a výkonnejšie motory. V roku 1939 dostala Praga RN podobu, ktorú si pamätáme aj z povojnovej výroby.Oblá predná maska s vodorovným rebrovaním, celkovo oblé tvary kabíny a blatníkov zodpovedajú dizajnu 30. rokov minulého storočia. Po vojne v roku 1946 bola znovu rozbehnutá výroba čiastočne zmodernizovanej Pragy RN.
Žiadosť na zavedenie Pragy RN do výzbroje čs. armády predniesol 3. podnáčelník hlavného štábu v septembri 1948. V tom čase čs. armáde chýbalo v tabuľkách počtov viac ako 4 000 nákladných automobilov. Koncom roka 1948 sa uskutočnila na MNO porada za účasti zástupcov automobilového priemyslu, na ktorej boli okrem iného spresnené i požiadavky na čiastočné konštrukčné úpravy vozidla pre potreby čs. armády. Podľa nich mali byť všetky vozidlá vybavené radovým, kvapalinou chladeným zážihovým šesťvalcovým motorom so zdvihovým objemom 3 468 cm³ a celkovým výkonom 53 kW (72 k) pri 3 500 ot/min. Ďalej sa v rámci úpravy požadovalo spevnenie rebrinového rámu vozidla, zosilnenie zadnej časti rámu, na ktorej bolo uchytené ťažné zariadenie a zlepšenie odpruženia. Na streche kabíny sa mal nachádzať uzatvárateľný príklop pre veliteľa vozidla. Bočnice mali byť zvýšené z pôvodných 500 mm na 870 mm, pričom sklopné lavice, namontované na vnútornej strane bočníc, mali umožniť prepravu 24 sediacich osôb. Výška vozidla s oblúkmi a plachtou nemala prekročiť 2 650 mm.
Na jar 1949 automobilka Praga Vysočany predviedla takto upravené vozidlo zástupcom II.odboru hlavného štábu. Na základe ich odporúčania sa s vozidlom vykonali vojskové skúšky. V ich priebehu sa uskutočnili jazdy najmä na spevnených a poľných cestách, čiastočne aj v teréne. Skúšky ukázali, že vozidlá na suchom úmerne zvlnenom teréne sú schopné v prípade potreby ťahať okrem 57 mm PTK vz. 43 aj 76 mm kanón vz. 42. V lete 1949 bol rozkazom MNO zavedený do výzbroje čs. armády automobil Praga RN. Výrobu vozidla zabezpečovala automobilka Praga Praha – Vysočany. V rokoch 1949 až 1953 prevzala armáda spolu 4 274 valníkových automobilov Praga RN. Boli prideľované prevažne peším a neskoršie streleckým divíziám. Menší počet dostali i mechanizované divízie. Postupný proces vyraďovania vozidla Praga RN z čs. armády sa začal v roku 1958 a skončil sa v roku 1960. V tom roku bola čs. armáda definitívne vybavená vozidlami Praga V3S.
Zdroj : OBRANA č.5 2011
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-RN-t13545#403129Verze : 2
Praga RN
Zdroj : Svět motorů 1952 č. 120
Výcvik vodičov - mechanikov.
Zdroj : Svět motorů 1952 č. 120
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Výcvik vodičov - mechanikov.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-RN-t13545#260634Verze : 1
Reklama
Zdroj : Archív VHÚ Bratislava
Vozidlo Praga RN upravené na prepravu pechoty počas prehliadky 9.mája 1953 v Bratislave.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vozidlo Praga RN upravené na prepravu pechoty počas prehliadky 9.mája 1953 v Bratislave.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-RN-t13545#306176Verze : 0
Praga RN (RND) (VPZ 314 620) československé armády při výpomoci vojáků na žních u obce Hředle, léto 1953.
Zdroj: Československá armáda
Období | - |
Typ stroje | CZK - Praga RN |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-RN-t13545#537915Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Praga RN (RND) (VPZ 508 183) československé armády v autodílně, zima 1953/1954.
Zdroj: Československá armáda
Období | - |
Typ stroje | CZK - Praga RN |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-RN-t13545#537916Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Vozy Praga RN (RND) (vůz v popřední VPZ 300 803) československé armády provozované u vojenské autoškoly, 1954.
Zdroj: Československá armáda
Období | - |
Typ stroje | CZK - Praga RN |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-RN-t13545#537917Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Praga RN, která se účastnila slavnostní vojenská přehlídka na pražské Letné, 8. května 2005.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-RN-t13545#137310Verze : 2
Poválečná Praga RN (SPZ AX 30-24) s dobře patrným střešním poklopem kabiny, vojenská přehlídka, Praha, 8. května 2005.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-RN-t13545#139225Verze : 1
Praga RN zo zbierok Vojenského historického múzea v Piešťanoch.
Maska chladiča.
Predné detaily.
Vybavenie kabíny.
Ovládacie prvky.
Stropný otvor.
Skrinky na náradie.
Detaily pravej strany.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Maska chladiča.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Predné detaily.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vybavenie kabíny.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Ovládacie prvky.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Stropný otvor.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Skrinky na náradie.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Detaily pravej strany.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-RN-t13545#310486Verze : 1
Praga RN (2.3586) z poválečné výroby znázorňují vůz prvorepublikové československé armády ze sbírek Vojenského muzea Králíky, Cihelna 2015, srpen 2015.
Období | - |
Typ stroje | CZK - Praga RN |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-RN-t13545#537920Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Praga RN (RND) (VPZ 220 170), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, duben 2016.
Období | - |
Typ stroje | CZK - Praga RN |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-RN-t13545#551686Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.