Main Menu
User Menu

CZK - PKP 25/20 (pokladač koľajových polí)

Pokladač koľajových polí PKP-25/20 je špeciálny mostový žeriav určený na pokladanie a ťahanie koľajových polí o dĺžke 25 m, max. hmotnosti 20 t na drevených alebo betónových pražcoch. Využitie má aj pri stavbe mostných konštrukcií, hlavne na ukladanie nosníkov IP.
PKP-25/20 patrí k vyhradeným technickým zariadeniam Železničného vojska.


Ťažným automobilom je terénny automobil T-138, T-148 upravený aj pre jazdu po koľajniciach.


Pokladač sa skladá z :


- ťažný automobil T-138
- most pokladača s príslušenstvom (zložený z 5 mostových dielov – A B C E F)
- kočky s príslušenstvom
- elektrická inštalácia


Kočky : v súprave sú 3 kočky , medzi sebou spojené štyrmi rozperami o dĺžke 4.36 m a 3 m. Všetky sú vybavené elektrickým kladkostrojom TO 262


Hlavné technické údaje :


Rozmery v mm :
Dĺžka : 57.145
Šírka : 3.404
Výška : 4.529 od hlavy koľajnice


Hmotnosť v kg:


Diel A : 2.454
Diel B : 5.247
Diel C : 6.580
Diel E : 2.147
Diel F : 2.240


Portál s povozkom : 4.288
Kočky s príslušenstvom : 3.428


Celková hmotnosť ťahača : 44.500 ( pracovná poloha).
Nosnosť jednej kočky : 7,5 t
Nosnosť pokladača : 20 t


Technický výkon pri pokládke :


- 500 m/hod – priama koľaj
- 200 m /hod. – v oblúku



Max. rýchlosť v km/hod.:
- koľajnice : 20
- cesta : 50


Obsluha : 1 + 4


- veliteľ pokladača
- vodič ťažného automobilu
- žeriavnik
- strojník elektrocentrály 30 kW
- vodič zadného podvozku SPDB-25 (pri preprave po ceste)


Preprava : PKP sa prepravuje po železnici demontovaný na piatich vozoch NsK.



Zdroj:
Žel-25-4
ATOM
Československý voják
CZK - PKP 25/20 (pokladač koľajových polí) - T 138 ako ťahač PKP 25/20

T 138 ako ťahač PKP 25/20
CZK - PKP 25/20 (pokladač koľajových polí) - Vytrhávanie starých koľají pomocou PKP 25/20

Vytrhávanie starých koľají pomocou PKP 25/20
CZK - PKP 25/20 (pokladač koľajových polí) - Kabína strojníka

Kabína strojníka
CZK - PKP 25/20 (pokladač koľajových polí) - Pokladanie koľajových polí

Pokladanie koľajových polí
URL : https://www.valka.cz/CZK-PKP-25-20-pokladac-kolajovych-poli-t13444#304039Verze : 0
PKP 25/20i


Pokladač koľajových polí PKP 25/20i je umiestnený na podvozku T815 P17 26 208 6x6.2. Slúžil u ženijních jednotiek pri opravách železnice. Vozidlo je vybavené dvojnápravovým adaptérom s prítlakom zaisťujícím hladký chod tažkej nákladnej techniky do polomeru oblúku 80 m. Bližšie info www.saz.cz



TECHNICKÁ DATA
Délka - ? mm
Šířka - 2500 mm
Výška (kabina) - ? mm
Rozvor - 3700 + 1320mm
Motor - Tatra T3-929-16
Objem - 15 825 ccm
Výkon - 208 kW
Rychlost - 80 km/h


zdroj : tatrasite
CZK - PKP 25/20 (pokladač koľajových polí) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-PKP-25-20-pokladac-kolajovych-poli-t13444#48063Verze : 0
Na výše uvedených internetových stránkách i dalších, naleznete více detailních záběrů. Například ...
CZK - PKP 25/20 (pokladač koľajových polí) -


CZK - PKP 25/20 (pokladač koľajových polí) -


CZK - PKP 25/20 (pokladač koľajových polí) -


CZK - PKP 25/20 (pokladač koľajových polí) -


CZK - PKP 25/20 (pokladač koľajových polí) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-PKP-25-20-pokladac-kolajovych-poli-t13444#111932Verze : 0
MOD
Nejstarší provedení s využitím T-138.
CZK - PKP 25/20 (pokladač koľajových polí) - (Týl a zásobování)

(Týl a zásobování)
URL : https://www.valka.cz/CZK-PKP-25-20-pokladac-kolajovych-poli-t13444#239297Verze : 0
MOD
PKP 25/20i - inovovaný. Ako ťahač je použité vozidlo T 815.


Zdroj:
ATOM 1986 č.9
ATOM 1989 č.12
CZK - PKP 25/20 (pokladač koľajových polí) - PKP 25/20i T 815 ČSĽA

PKP 25/20i T 815 ČSĽA
CZK - PKP 25/20 (pokladač koľajových polí) - T 815 ako ťahač PKP 25/20i

T 815 ako ťahač PKP 25/20i
URL : https://www.valka.cz/CZK-PKP-25-20-pokladac-kolajovych-poli-t13444#305845Verze : 0
Diskuse
Pocas mojej ZVS (90-92) boli PKP vo vyzbroji Zeleznicneho vojska. Osobne som sa stretol s dvoma typmi. (Zobrazene v civilnej verzii https://kirow.wz.cz/koridor/PKP25.html ).


TTD som nasiel na www.saz.cz


Model 25/20i mal oproti "civlnej" verzi T815 sirsi rozchod zadnych kolies o 5 cm kvoli tomu, aby stred vnutornej pneumatiky isiel presne po hlave kolajnice a mal pridanu reverznu prevodovku, aby sa PKP mohol pohybovat po kolajniciach rovnakou rychlostou vpred a vzad.
PKP bolo mozne presuvat aj po ceste s pouzitim specialneho podvozku SPDB ...
URL : https://www.valka.cz/CZK-PKP-25-20-pokladac-kolajovych-poli-t13444#111825Verze : 0