Main Menu
User Menu
Reklama

Polikarpov I-15bis

Polikarpov I-15bis

Поликарпов И-15бис

     
Název:
Name:
Polikarpov I-15bis
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-15бис
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.01.1937-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1937-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2408
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1937
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1310 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1730 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1870 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,200 m
Délka:
Length:
6,280 m
Výška:
Height:
3,416 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
84,390 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-25V vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 570 kW (775 k) a nominální výkon 551,62 kW (750 k) v h= 2 900 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu, průměr 2 800 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
320 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
379 km/h v 3500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,42 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,6 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9100 m
Dolet:
Range:
520 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
770 km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný synchronizovaný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm, 1 100 nábojů pro každý horní a 425 pro každý spodní kulomet.
Pumový náklad do 150 kg pum (2x AO-25 a 2x FAB-50).
Uživatelské státy:
User States:





?
Poznámka:
Note:
Rozdíly oproti starší I-15:
- byla zesílena konstrukce
- křídlo baldachýn horního křídla byl obnoven a byl tedy přímý
- mírně se zvětšila nosná plocha
- instalace výškovějšího motoru M-25V
- kryt motoru byl tvořen prstencem NACA
- pevná ostruha byla později nahrazena ostruhovým kolečkem
- byla montována větší podvozková kola
- zlepšena aerodynamika
Zdroje:
Sources:
William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three: Fighters, London, Macdonald & Co., Publishers Ltd., 1961 (seventh impression 1973), ISBN 0-356-01447-9.
Mikhail A. Maslov, Polikarpov I-15, I-16 and I-153, Oxford, UK, Osprey Publishing, 2010, ISBN 978-1-84603-981-2.
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 1, Aircraft in Action, No. 157., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1995, ISBN 0-89747-343-4.
L+K č. 3/1975, Letadla 39-45, Polikarpov I-15 a I-15bis, Václav Němeček.
www.aviation.ru
http://www.wio.ru/tacftr/polikarp.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i15b.html
http://www.luxavia.ru/item/40
http://www.cofe.ru/avia/P/P-123.htm
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15bis-t1338#459590Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek a fotografie
Zdroje uvedeny výše
Polikarpov I-15bis  -


Polikarpov I-15bis  -


Polikarpov I-15bis  -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15bis-t1338#209861Verze : 0
MOD
.
Polikarpov I-15bis  - I-152, výrobní číslo 4616, taktické číslo „ žlutá 173“, náležel do stavu 2. letky 152. stíhacího pluku (dříve patřil 4. letce 19. IAP) 9. letecké armády. V této podobě nouzově přistál na zamrzlém jezeře Oulunyarvi 24. prosince 1939 ve finském zápolí. Pilot poručík J. A. Andrejev se zastřelil. Letoun byl plně funkční a 26. února 1940 byl zařazen k LeLv 29 pod označením VH-11. Během roku 1940 přeznačen na VH-2, aby se zabránilo překrývání čísel s ukořistěnými I-153, jejichž seriály začínaly VH-12. 4. 6. 1942 byl stroj přečíslován na IH-2. Byl používán k vlekání cílů. Během služby dvakrát havaroval, vyřazen 20. 2. 1945 s celkovým náletem 114,50 hodin. Letoun nesl standardní sovětskou kamufláž, zelenou AMT 4 na horních a bočních plochách, spodní plochy světle modré AMT 17.

I-152, výrobní číslo 4616, taktické číslo „ žlutá 173“, náležel do stavu 2. letky 152. stíhacího pluku (dříve patřil 4. letce 19. IAP) 9. letecké armády. V této podobě nouzově přistál na zamrzlém jezeře Oulunyarvi 24. prosince 1939 ve finském zápolí. Pilot poručík J. A. Andrejev se zastřelil. Letoun byl plně funkční a 26. února 1940 byl zařazen k LeLv 29 pod označením VH-11. Během roku 1940 přeznačen na VH-2, aby se zabránilo překrývání čísel s ukořistěnými I-153, jejichž seriály začínaly VH-12. 4. 6. 1942 byl stroj přečíslován na IH-2. Byl používán k vlekání cílů. Během služby dvakrát havaroval, vyřazen 20. 2. 1945 s celkovým náletem 114,50 hodin. Letoun nesl standardní sovětskou kamufláž, zelenou AMT 4 na horních a bočních plochách, spodní plochy světle modré AMT 17.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15bis-t1338#606205Verze : 0
MOD
.
Polikarpov I-15bis  - Tento I-152 s taktickým číslem 10 náležel do stavu 13. OIAE (zkratka znamená Otdělnaja Istrebitělnaja Aviacionnaja Eskadrilja = samostatná stíhací letka), 61. letecké brigády vzdušných sil Baltské floty. Pilotem byl komisař letky I. I. Volosevič, pozdější Hrdina SSSR. Nápis Za Stalina! byl namalován 30. listopadu 1940. Není jasné, zda byl namalován pouze kvůli fotografii, nebo s ním letadlo skutečně létalo. Barva čísla je neznámá, obvykle se maluje jako červená, ale na fotografii se zdá výrazně světlejší než červená hvězda na trupu (téměř neviditelná na zeleném pozadí), proto ji někteří autoři vykládají spíše jako středně modrou. Jinak horní a boční plochy standardně tmavě zelené AMT 4, spodní plochy světle modré AMT 17.

Tento I-152 s taktickým číslem 10 náležel do stavu 13. OIAE (zkratka znamená "Otdělnaja Istrebitělnaja Aviacionnaja Eskadrilja" = samostatná stíhací letka), 61. letecké brigády vzdušných sil Baltské floty. Pilotem byl komisař letky I. I. Volosevič, pozdější Hrdina SSSR. Nápis "Za Stalina!" byl namalován 30. listopadu 1940. Není jasné, zda byl namalován pouze kvůli fotografii, nebo s ním letadlo skutečně létalo. Barva čísla je neznámá, obvykle se maluje jako červená, ale na fotografii se zdá výrazně světlejší než červená hvězda na trupu (téměř neviditelná na zeleném pozadí), proto ji někteří autoři vykládají spíše jako středně modrou. Jinak horní a boční plochy standardně tmavě zelené AMT 4, spodní plochy světle modré AMT 17.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15bis-t1338#606287Verze : 0
MOD