Název: Name: | Polikarpov I-15 | |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-15 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.10.1933-DD.MM.1935 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského, Moskva / DD.11.1934-DD.MM.1936 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva / DD.07.1937-DD.MM.1938 Servicio de Aviación y Fabricación no. 3/16, Reuz / DD.MM.1937-DD.MM.1938 Servicio de Aviación y Fabricación no. 3/16, Sabadell / DD.MM.1937-DD.MM.1938 Servicio de Aviación y Fabricación no. 3/16, Molins de Rey / DD.MM.1937-DD.MM.1938 Servicio de Aviación y Fabricación no. 3/16, Villafranca del Penedés / | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1934-DD.MM.1938 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 673: 335 závod č. 1 51 závod č. 39 231 (287?) SAF 3/16 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.11.1933 CKB-3 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 980 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1374 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1414 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,750 m | |
Délka: Length: | 6,100 m | |
Výška: Height: | 3,200 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,88 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 62,8 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-25 (licenční výroba Wright R-1820-F3) vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 525,9 kW (715 k). Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu, průměr 2 900 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 160 – 240 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 367 km/h v 3000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 310 km/h v 2600 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,1 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9800 m | |
Dolet: Range: | 550 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 630 km | |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný synchronizovaný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm, 750 nábojů pro každý. Pumový náklad do 40 kg pum. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three: Fighters, London, Macdonald & Co., Publishers Ltd., 1961 (seventh impression 1973), ISBN 0-356-01447-9. Mikhail A. Maslov, Polikarpov I-15, I-16 and I-153, Oxford, UK, Osprey Publishing, 2010, ISBN 978-1-84603-981-2. Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 1, Aircraft in Action, No. 157., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1995, ISBN 0-89747-343-4. L+K č. 3/1975, Letadla 39-45, Polikarpov I-15 a I-15bis, Václav Němeček. http://avia.russian.ee/air/russia/pol_i-15.php http://www.airwar.ru/enc/fww2/i15.html http://www.airpages.ru/eng/ru/i15_1.shtml http://www.vvsregiaavions.com/VVSHTML/vi15x1.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#459286Verze : 0
Vláďa
MOD
Historie typu.
Počátkem třicátých let minulého století nemělo sovětské letectvo ve své výzbroji moderní stíhací letouny, Stíhací I-5 byl zastaralý dříve než přišel do výroby a importovaný I-7 na tom nebyl o nic lépe. J. V. Stalin tento problém vyřešil způsobem sobě vlastním, zavřel konstruktéry do vězení. To se stalo i N. N. Polikarpovovi a opravdu, nový letoun byl brzy na světě – dvouplošný I-15.
Prototyp byl neprodleně zalétaný V. P. Čkalovem a ten si nový letoun nemohl vynachválit, výborná ovladatelnost, obratnost, rychlost a stoupavost, prostě vše co má stíhačka splňovat.
Příkaz k zahájení sériové výroby přišel brzy, ale vyvstal problém – prototyp létal s americkým motorem Wright SGR-1820-F3 a v sovětském Rusku tento motor ještě nebyl, rozeběhla se tedy jednání s americkou stranou, jejichž cílem byl nákup motorů, nebo ještě lépe jejich licenční výroba. Jednání se protahovala, ale nakonec bylo dosaženo kladného výsledku. Byly zakoupeny motory (několik desítek, možná i sto) a získána práva na jejich licenční výrobu.
Výroba motoru se rozeběhla v druhé polovině roku 1934 v továrnách ve městech Perm a Kazaň, na jejich výrobu dozíral konstruktér A. D. Švecov, který byl zodpovědný za plynulou výrobu a jejich další vývoj.
Mezitím však bylo vyrobeno 404 stíhacích letounů I-15, ale ty byly poháněny méně výkonnými motory M-22 (Bristol Jupiter), výkony byly samozřejmě nižší než jakých dosahoval prototyp, ale byly lepší než I-5 a I-7. Po této sérii bylo vyrobeno 59 letounů poháněných dovezenými motory Wright a dalších 270 vyrobených strojů dostalo již licenčně vyrobené motory označené jako M-25. Tyto motory byly kapotovány krytem typu Towned.
Oproti prototypu byla zesílena výzbroj, sériově vyrobené stroje nesly výzbroj skládající se ze čtyř kulometů PV-1.
I-15 se zúčastnil bojů ve Španělsku na straně republikánského letectva, vedl si zde dobře, tedy až do příchodu moderních německých a italských jednoplošníků, Španělé je používali i po ukončení občanské války. V roce 1939 byl I-15 nasazeny do bojů Chalchyn-Golu s Japonskem, ale to byla již vyloženě labutí píseň i pro mírně výkonnější I-15bis. Proti Německu se dostalo do vzduchu také několik desítek I-15, ale většinou opět to byly modernější I-15bis.
Piloti hodnotili tento letoun značně rozdílně, mnohým vadilo prosezení horního křídla (připomíná křídlo racka), stěžovali si na špatný výhled při přistání i při bojových letech, další piloti si toto prolomení pochvalovali. Nicméně Polikarpovova konstrukční kancelář v roce 1937 toto křídlo u další verze upravila baldachýn horního křídla byl obnoven a byl tedy přímý, tato verze byla poháněna motorem M-25V, který byl kryt prstencem NACA, tato verze byla označena I-15bis nebo I-152.
Použité prameny:
Mikhail A. Maslov, Polikarpov I-15, I-16 and I-153, Oxford, UK, Osprey Publishing, 2010, ISBN 978-1-84603-981-2.
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 1, Aircraft in Action, No. 157., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1995, ISBN 0-89747-343-4.
L+K č. 3/1975, Letadla 39-45, Polikarpov I-15 a I-15bis, Václav Němeček.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i15.html
http://www.airpages.ru/eng/ru/i15_1.shtml
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#459287Verze : 1
Vláďa
MOD
Reklama
Údaj o 404 vyrobených I-15 M-22 pravděpodobně jako první uvádí Hans-Heiri Stapfer, ale ruské zdroje jsou jednoznačně proti. Podle Michaila Maslova bylo vyrobeno celkem 384 ks I-15 a dva prototypy. Kromě prototypů postavených v závodě č. 39 uvádí následující čísla o produkci:
Na stejných číslech se shodují i další autoři, stejně jako na tom, že "velká část" z prvních 94 strojů měla dovozové motory Wright. Na čem se neshodnou je počet strojů vybavených motory M-22, kde je uváděno "několik" i "většina". Podobně u počtu strojů postavených ve Španělsku se lze setka s údaji o 287 strojích, z toho 205 bez motorů, i s 231 stroji, z toho cca 30 bez motorů.
Маслов, Михаил. Король истребителей: Боевые самолеты Поликарпова. ЭКСМО, Москва 2009. ISBN 978-5-699-309986.
- | 1934 | 1935 | 1936 | Celkem |
Závod č. 1 | 60 | 273 | 2 | 335 |
Závod č. 39 | 34 | 15 | - | 49 |
Celkem | 94 | 288 | 2 | 384 |
Na stejných číslech se shodují i další autoři, stejně jako na tom, že "velká část" z prvních 94 strojů měla dovozové motory Wright. Na čem se neshodnou je počet strojů vybavených motory M-22, kde je uváděno "několik" i "většina". Podobně u počtu strojů postavených ve Španělsku se lze setka s údaji o 287 strojích, z toho 205 bez motorů, i s 231 stroji, z toho cca 30 bez motorů.
Маслов, Михаил. Король истребителей: Боевые самолеты Поликарпова. ЭКСМО, Москва 2009. ISBN 978-5-699-309986.
Маслов, Михаил. Истребитель И-15: курносый забияка, Комбат № 1. Полигон 2001.
Маслов, Михаил. Боевые чайки Сталина: И-15, И-15бис, И-153. Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-32232-9.
Bjušгенс, Г. С.Самолётостроение в СССР (1917-1945)., книга I. САГИ, Москва 1992.
Gordon, Yefim; Dexter, Keith. Polikarpov's Biplane Fighters. Midland Publishing, Hinckley 2002. ISBN 1-85780-141-5.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#548500Verze : 1
Aubi
MOD
Polikarpov I-15 z výzbroje 1a Escuadrilla de Chatos, rok 1937. Se strojem létal velitel letky J. Antonov.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Polikarpov |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 46 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1937 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#420139Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
.
Polikarpov I-15 Chatoi, na němž létal v době bitvy na Jaramě (podzim 1936) americký dobrovolník Harold Dahl (5 sestřelů ?). Na stejném stroji absolvoval seznamovací let další Američan, Charles A. Koch (2 sestřely), jenž přišel do Španělska s 2285 nalétanými hodinami. Stroj na horních a bočních plochách tmavě zelený, spodní plochy světle modré, kryt motoru černý, konce křídel červené stejně jako pruh na trupu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Polikarpov |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Dahl, Harold Evans |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 54 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR podzim 1936 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Polikarpov I-15 Chatoi, na němž létal v době bitvy na Jaramě (podzim 1936) americký dobrovolník Harold Dahl (5 sestřelů ?). Na stejném stroji absolvoval seznamovací let další Američan, Charles A. Koch (2 sestřely), jenž přišel do Španělska s 2285 nalétanými hodinami. Stroj na horních a bočních plochách tmavě zelený, spodní plochy světle modré, kryt motoru černý, konce křídel červené stejně jako pruh na trupu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#434328Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
.
Polikarpov I-15 republikánského letectva, pilot ani jednotka neznámé, není jasný ani smysl bílého čísla na kýlovce.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Polikarpov |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | CA-010 |
Taktické označení / imatrikulace | 878 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Polikarpov I-15 republikánského letectva, pilot ani jednotka neznámé, není jasný ani smysl bílého čísla na kýlovce.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#434331Verze : 0
Rad
MOD
.
Jeden z prvních Chato dodaných do Španělska. Později byl ukořistěn povstalci.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Polikarpov |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | CC-013 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR podzim 1936 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Jeden z prvních Chato dodaných do Španělska. Později byl ukořistěn povstalci.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#434333Verze : 0
Rad
MOD
Polikarpov I-15, který pozoruhodným způsobem zasáhl do života tří mužů.
Létali na něm Francisco Vinals Guarro a Romulo Negrín. Po srážce s tímto strojem také zahynul přední španělský letec Carlos de Haya.
Polikarpov I-15, únor 1938, 2. letka, pilot nadporučík Francisco Vinals Guarro. Dne 21. 2. 1938 se během vzdušného boje srazil letoun CC-011 se strojem Fiat CR 32, jenž pilotoval Carlos de Haya, přední španělský předválečný letec. Zatímco Vinals Guarro se dokázal vrátit na základnu, de Haya zahynul v troskách svého Fiatu. Tento stroj také často pilotoval Romulo Negrín, syn předsedy rady ministrů 2. republiky. Stroj nese standardní zbarvení, na horních a bočních plochách tmavá zelená, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Létali na něm Francisco Vinals Guarro a Romulo Negrín. Po srážce s tímto strojem také zahynul přední španělský letec Carlos de Haya.
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Polikarpov |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Vinals Guarro, Francisco |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | CC-011 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 21.02.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Polikarpov I-15, únor 1938, 2. letka, pilot nadporučík Francisco Vinals Guarro. Dne 21. 2. 1938 se během vzdušného boje srazil letoun CC-011 se strojem Fiat CR 32, jenž pilotoval Carlos de Haya, přední španělský předválečný letec. Zatímco Vinals Guarro se dokázal vrátit na základnu, de Haya zahynul v troskách svého Fiatu. Tento stroj také často pilotoval Romulo Negrín, syn předsedy rady ministrů 2. republiky. Stroj nese standardní zbarvení, na horních a bočních plochách tmavá zelená, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#434925Verze : 0
Rad
MOD
.
Poilkarpov I-15, CA-142, prosinec 1938, 1. stíhací letka. Na tomto stroji s Mickey Mousem na SOP létal velitel letky Capitán Vicente Casstilo Monzó. Stroj nese standardní zbarvení, na horních a bočních plochách tmavá zelená, spodní plochy světle modré. Z dostupných fotografií není patrné, jakou barvou byl natřen kryt motoru.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Polikarpov |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Castillo Monzó, Vicente |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | CA-142 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.12.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Poilkarpov I-15, CA-142, prosinec 1938, 1. stíhací letka. Na tomto stroji s Mickey Mousem na SOP létal velitel letky Capitán Vicente Casstilo Monzó. Stroj nese standardní zbarvení, na horních a bočních plochách tmavá zelená, spodní plochy světle modré. Z dostupných fotografií není patrné, jakou barvou byl natřen kryt motoru.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#434929Verze : 0
Rad
MOD
.
Polikarpov I-15 CA-151 sloužil u 3. letky v rámci Patrulla de los Toros (viz. detail znaku na SOP) při protivzdušné obraně Barcelony a Valencie. Stroj nese standardní zbarvení, na horních a bočních plochách tmavá zelená, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Polikarpov |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | CA-151 |
Taktické označení / imatrikulace | 151 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Polikarpov I-15 CA-151 sloužil u 3. letky v rámci Patrulla de los Toros (viz. detail znaku na SOP) při protivzdušné obraně Barcelony a Valencie. Stroj nese standardní zbarvení, na horních a bočních plochách tmavá zelená, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#434931Verze : 0
Rad
MOD
.
Polikarpov I-15 Chato, na němž létal poručík José Falcó Sanmartín (4 sestřely). Stroj 6. výrobní série byl dodán v listopadu 1938. Může jít o stroj, na němž Falcó v únoru 1939 sestřelil dva Bf 109 E-1. Letoun nese na horních a bočních plochách tmavou zelenou barvu, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Polikarpov |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Falcó Sanmartín, José |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | CA-205 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.11.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Polikarpov I-15 Chato, na němž létal poručík José Falcó Sanmartín (4 sestřely). Stroj 6. výrobní série byl dodán v listopadu 1938. Může jít o stroj, na němž Falcó v únoru 1939 sestřelil dva Bf 109 E-1. Letoun nese na horních a bočních plochách tmavou zelenou barvu, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#453967Verze : 0
Rad
MOD
.
Polikarpov I-15 Chato, náležející 3. letce republikánského letectva, v podobě z listopadu 1938. Letoun nese na horních a bočních plochách tmavou zelenou barvu, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Polikarpov |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | CA-131 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.11.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Polikarpov I-15 Chato, náležející 3. letce republikánského letectva, v podobě z listopadu 1938. Letoun nese na horních a bočních plochách tmavou zelenou barvu, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#453970Verze : 0
Rad
MOD
.
Polikarpov I-15 Chato, na němž v u 2. letky létal v lednu 1939 Francisco Viňals Guarro. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr tmavou zelenou, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Polikarpov |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Vinals Guarro, Francisco |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | CA-030 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.01.1939 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Polikarpov I-15 Chato, na němž v u 2. letky létal v lednu 1939 Francisco Viňals Guarro. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr tmavou zelenou, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#453971Verze : 0
Rad
MOD
.
Polikarpov I-15 z výzbroje blíže neurčené jednotky sovětského letectva v polovině 30. let. Horní a boční plochy tmavě zelené, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Polikarpov |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 2 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Polikarpov I-15 z výzbroje blíže neurčené jednotky sovětského letectva v polovině 30. let. Horní a boční plochy tmavě zelené, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#469652Verze : 0
Rad
MOD
.
Polikarpov I-15, duben 1937, Katalánsko. S letounem létalo republikánské eso Juan Comas (10 sestřelů). Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr tmavou zelenou, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Polikarpov |
Typ letounu | Polikarpov I-15 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Comas Borrás, Juan |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 17 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.04.1937 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Polikarpov I-15, duben 1937, Katalánsko. S letounem létalo republikánské eso Juan Comas (10 sestřelů). Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr tmavou zelenou, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#469786Verze : 0
Rad
MOD
Fotografie I-15
Zdroj je uveden výše
Zdroj je uveden výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#209864Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-t1337#209863Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.