Název: Name: | Lavočkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3 | Lavochkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3 |
Originální název: Original Name: | Лавочкин-Горбунов-Гудков ЛаГГ-3 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.12.1940-DD.MM.1941 Leningradský letecký závod č. 23, Leningrad DD.01.1941-DD.MM.1941 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij DD.03.1941-DD.MM.1941 Taganrožský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Taganrog | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1940-DD.06.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 322 (do 22. 06. 1941) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.03.1940 I-301 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2680 kg | 5908 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3346 kg | 7377 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,810 m | 32ft 2,22in |
Délka: Length: | 8,810 m | 28ft 10,85in |
Výška: Height: | 3,060 m | 10ft 0,46in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,62 m2 | 189.66 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 189,9 kg/m2 | 38.89 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK 105P okapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 772,25 kW (1 050 k). Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | Klimov VK-105P twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,036 hp for take-off, driving a three-blade variable-pitch VISh-61P propeller of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 452 l | 99.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 575 km/h v 5000 m | 357.3 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,25 m/s | 2411.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,1 min do 5000 m | 7,1 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9500 m | 31168 ft |
Dolet: Range: | 655 km | 407 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1100 km | 683.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm s 220 náboji 2x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm po 220 nábojích a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm po 325 nábojích. | One fixed forward-firing 0.5 inch UBK machine-gun firing through the propeller spinner with 220 round, two fixed forward-firing 0.5 inch UBS machine-guns, 220 rpg and two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns, 325 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letouny prvních sérií se potýkaly s velkými nedostatky, které vznikly ve výrobě, maximální rychlost mnohdy poklesla až na 550 km/h. V závodech chyběly kanóny a tak se výzbroj vrátila ke stejnému složení jako měl I-22. Další informace v práci Chronologický přehled konstrukcí S.A.Lavočkina. | - |
Zdroje: Sources: | TTD doplnil a upravi mederátor Vláďa dle původního Schlengeho příspěvku Václav Němeček, Vojenská letadla III,. 3. upravené a doplněné vydání,. Praha, Naše vojsko, 1992. ISBN 80-206-0117-1. Zbyněk Válka. Stíhací letadla 1939/45, Olomouc, Votobia, 1999 ISBN 80-7198-396-9 http://airwar.ru/enc/fww2/lagg3.html http://www.airpages.ru/ru/lagbp.shtml a svého archivu |