Main Menu
User Menu

Reggiane Re.2005 Sagittario

     
Název:
Name:
Reggiane Re.2005 Sagittario
Originální název:
Original Name:
Reggiane Re.2005 Sagittario
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.05.1944 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1943-DD.05.1944 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy (MM494 a MM495)
13 předsériových
16 "nultá" série (MM.92343 - MM.92358)
malé množství 1. série
celkem 32-37
První vzlet:
Maiden Flight:
30.04.1942 neoficiální vzlet prototypu (MM494)
10.05.1942 oficiální vzlet
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2600 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3574 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3610 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m
Délka:
Length:
8,730 m
Výška:
Height:
3,150 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,40 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
175,20 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat RA.1050 RC 58 Tifone kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW.
Vrtule trojlistá Piaggio P.2001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
536 l + 2x 150 l v přídavných nádržích pod křídly
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
678 km/h v 6950 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
515 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
20,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,5 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11500 m
Dolet:
Range:
980 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1270 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v ose vrtule se 150 náboji,
2x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v křídlech s 200 náboji na hlaveň a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem s 350 náboji na hlaveň.
Pumový náklad: maximálně do 1 000 kg pod trupem, normálně 2x 160 kg pumy pod křídly.
Uživatelské státy:
User States:


?
Poznámka:
Note:
8. 9. 1943 kapitulovala Itálie, po tomto datu je osud letadel Re.2005 nejasný. Některé prameny uvádějí, že byl letouny zničeny, aby nepadly do rukou Němců, některé zdroje uvádějí, že třináct letadel bylo zabaveno Němci a několik letounů potom sloužilo u protivzdušné obrany Berlína. Další možnost, která je zmiňována, Němci je nasadili při obraně rumunských naftových polí v Ploesti. Zde je jisté, že zde létal druhý vyrobený prototyp.
Zdroje:
Sources:
John F. Brindley, Caproni Reggiane Re 2001 Falco II, Re 2002 Ariete & Re 2005 Sagittario, Aircraft in Profile, Vol. 13, Windsor, Berkshire, UK, Profile publications Ltd., 1973, ISBN 0-85383-022-3.
L+K 17/1974, Letadla 1939-45, Caproni Reggiane Re.2005 Sigittario, Václav Němeček
https://www.airwar.ru/enc/fww2/re2005.html
https://www.comandosupremo.com/Re2005.html
fire.prohosting.com
https://members.tripod.com/cm_busc/id19.htm
archiv autora

Reggiane Re.2005 Sagittario - Trojpohled

Trojpohled
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#380422Verze : 0
MOD
O nasadení v Nemecku nemám nič hmatateľné.Čítal som o tom u Václava Němečka-Voj.letadla 3.Na jednom talianskom webe som sa dočítal toto...vyrobené boli 2 prototypy plus v dvoch nultých(predsériových) sériách až 35 ks RE2005.V prvej sérii 17ks,v druhej 18(z toho 9 boli zaradených do stavu Luftwaffe).Ak dobre prekladám...z originálu:


"In definitiva la produzione di quasto caccia dalla linea elegante si è articolata in due prototipi e due preserie ("serie 0"), la prima di 17 esemplari e la seconda di 18 (9 dei quali ceduti alla Luftwaffe). "
Reggiane Re.2005 Sagittario -


Reggiane Re.2005 Sagittario -


Reggiane Re.2005 Sagittario -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34321Verze : 0
MOD
...
Reggiane Re.2005 Sagittario -


Reggiane Re.2005 Sagittario -


Reggiane Re.2005 Sagittario -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34322Verze : 0
MOD
...
Reggiane Re.2005 Sagittario -


Reggiane Re.2005 Sagittario -


Reggiane Re.2005 Sagittario -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34324Verze : 0
MOD
980 km/hod dosahoval bez problémov.Testované Com.De Pratom.
Reggiane Re.2005 Sagittario -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34325Verze : 0
MOD
Diskuse
S tim Nemeckem to neni vubec jiste, stejne tak nasazeni v Rumunsku pri obrane rifinerii. Italove nemaji zadny material, ktery by toto potvrzoval. Znam pouze jediny Re2005 "bila 7" ale to fotili v Italii. U letectva RSI meli 2 ks tohohle krasneho letadla. Mam fotky na "4". U RA byl typ nasazen opravdu u 362 Sq (22 Gruppo), ale letali na nem piloti i z jinych Sq. Italove vyrobili cca 30 ks vcetne 2 prototypu.


To Brano: mam dve knizky od Italu a tam jsou vsechny MM.xxxxx (Sn.) vyrobenych Re.2005 neni jich vic nez 30. Nemci opravdu nejake dostali, ale podle toho co vim zustaly vsechny masiny v Italii, odtud take fotky "bile 7" - byla zarazena do prehledu letadel k rozpoznani.


Re.2005 pouzivalo Lufdients Kommandi Italien. 3 letadla rozbil americky nalet na zemi, dalsi 3 byly zniceny pri havariiach (napr. 096108 16.3.1944). Opravitelne letadla se vratila do tovarny.
Ke dni 31.7 bylo 5 ks prezentovani u Flieger Ziel Staffel20 (operovala do prosince 1944). Mam Sn. pouze 29 vyrobenych kusu.
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#34276Verze : 0

Citace - brano :

980 km/hod dosahoval bez problémov.Testované Com.De Pratom.



Těch 980 km/h, to je údaj ASI („odečteno z budíku“), bez přístrojové opravy a opravy na stlačitelnost vzduchu, a nebo jde o skutečně (!!) dosaženou rychlost, TAS?
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2005-Sagittario-t1329#82556Verze : 0