Main Menu
User Menu
BRM-1K

Pásové obrněné vozidlo postavené na bázi BMP-1 určené k vedení taktického průzkumu.

Vo vozidle je zabudované zariadenie na ochranu osádky pred účinkami ZHN, automatické nabíjacie zariadenie, infračervené pozorovacie prístroje, zameriavacie, navigačné, prieskumné a spojovacie prostriedky, 2x3 výmetnice zadymovacích granátov.

Veža je umiestnená v strede korby mierne posunutá dozadu, motor-prevodový priestor v pravej prednej časti. Vodič sedí v ľavej prednej časti korby a za ním jeden príslušník roja. Vo veži sedia vedľa seba veliteľ a strelec. Príslušníci roja používajú k vstupu a výstupu z vozidla dvojdielne dvere v zadnej časti korby. Veža má odmer celých 360° a námer kanónu je v rozsahu od -4° do +33°.

Vozidlo je plne obojživelné, pričom jeho pohyb vo vode zabezpečujú pásy. Pred vjazdom do vody je na čele korby vztýčený vlnolam a sú spustené odsávacie čerpadlá.

V řadách ČSLA byly stroje BRM-1K zavedeny do výzbroje 1. průzkumného praporu v Podbořanech. K 31. prosinci 1997 se ve výzbroji AČR nacházelo celkem 15 kusů vozidel BRM-1K.


Technicko-taktická data

Bojová hmotnost: 13 300 kg
Osádka: 6 osob


Rozměry:
- délka: 6 760 mm
- šířka: 2 940 mm
- šířka od vnějších okrajů pásů: 2 850 mm
- šířka stopy (vzdálenost mezi středy pásů):
- výška po věž: 1 920 mm
- světlá výška: 370 mm

Maximální rychlost:
- na zpevněných komunikacích: 65 km/h
- plavby vpřed: 7 km/h
- plavby vzad: 2 km/h


Překročivost (šířka příkopu): 2,5 m
Výstupnost (výška překážky): 0,7 m


Výzbroj:
Kanon 2A28
- ráže: 73 mm
- rychlost střelby: 8 - 10 výstřelů / min
- metná dálka: 1 300 m
- střelivo: PG-15V


Spřažený kulomet PKT
- ráže: 7,62 mm
- rychlost střelby: 200 až 250 výstřelů / min
- počet nábojů: 2 000

Motor: UTD-20
- šestiválcový, čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
- hmotnost: 665 kg ± 2%
- maximální výkon motoru při 2 600 ot/min: 220 kW
- rozsah otáček: 1 500 až 2 600 ot/min
- uspořádání válců: do V pod úhlem 120°
- obsah: 15 900 cm3

Objem palivové nádrže: 462 l

Jízdní dosah: 575 km
URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#47304Verze : 0
MOD
BRM-1K je vozidlem pro vedení taktického průzkumu (transkripce z ruštiny: Bojevaja Razvědyvatělnaja Mašina atd.), K je skutečně velitelská - pro velitele průzkumné roty ze sestavy vševojskového pluku či divizního průzkumného praporu na BVP. Pokud mne pamět neplete, měli je jenom kluci v Podbořanech a 2 ks BRM-1K byly ve Vyškově, snad nějaké další u výcvikového útvaru ve Vajnorech/Bratislava.


Osádka:
velitel Twisted Evil, střelec operátor Shocked (oba ve věži, velitel vpravo),
řidič Razz,
průzkumník navigátor Confused: (za řidičem, pod samostatným příklopem) a
2 průzkumníci-operátoři Palba (vzadu vlevo a vpravo).
Vozidlo nemělo automat nabíjení - střelivo pro hlavní zbraň ve stendu mezi V a S-O ve věži.


Ve vozidle instalován pevně radiolokátor 1RL33 - PSNR-5 (ve věži, nepamatuji se, zda byl výnosný tak jako v BPzV Svatava) pod krytem vpodstatě vzadu mezi příklopy V a S-O (věž byla vlastně z BVP-2 s úpravami, třeba vydutí vzadu právě na PSNR).


Ve věži nebylo odpalovací zařízení PTŘS, před velitelem byl ovládací blok radiolokátoru a taky krabice kombinovaného laserového dálkoměru (blok P-01 od PSNR přímo u koulí).


Průzkumník navigátor měl k dispozici zařízení TNA-3 s přímým výnosem souřadnic na mapový stolek (mapa 1:50 000 nebo 1:25 000 vložená pod plexi, rysky se stínováním na "chybu") - měli jsme to radši, než zařízení ve Svatavě - v BRMKu to bylo přímo vidět. Jinak tam byla elektrocentrála (vzadu mezi operátory), MRP nebo ERRS - radiolokační pátrače, pasivní infrahledy, ruční i velký a spousta dalšího "bordelu" - vždycky jsem měl strach, že přijde chroust s konstatováním, že vozidlo je nepojízdné a nás čeká plnění úkolu pěšky - samozřejmě s většinou odnositelného materiálu. Ačkoliv se to nezdá, tak v mašině bylo víc místa než ve Svatavě - všechny naše bágly se vešly dovnitř.


Nejvíc "běhavé" byly funkce navigátora a obou operátorů (teď je třeba dodat, že operátoři měli samostatné příklopy s pozorovacími přístroji), protože ti zpravidla vypadli ven při propátrávání objektů (most, osada, kraje lesa apod.) a lítali s RF-10 jako střelený.
Bohužel, fotky nemám - tehdy jsme na mašiny dávali dřevěné rámy, aby nebylo poznat, že je to "něco jiného".
Pokud se nepletu, vzadu byly jen po 1 střílně a ta ve dveřích - to si moc nepamatuju. Každopádně navigátor měl taky "díru" vlevo vpředu. Pak mám dojem, že už byl tlumič pérování i na 2.pojezdovém kole (jako u BVP-2 a BPz-V a tuším, že stejně to tak bylo i s krabicovými blatníky - ale to se možná pletu.
Záměr byl, mít v sestavě průzkumné roty všechna vozidla pásová (u čety vždy po 1 ks BPzV Sněžka pro VČ, 1 ks BPzV Svatava a 1 ks BVP-1) a pro velitele roty taky Sněžka nebo Svatava.
Když jsme cvičili jako SPzH - samostatná průzkumná hlídka, tak to byla docela sranda, jezdit i přesuny po civilních cestách (žádný UAZ s majáčkem a PADka, hezky jsme vyměnili sklo na pravém světlometu - černé za bílé, na zásuvku ve věži jsme připojili upravený maják a URRRÁÁÁ Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil, VVP Libava nebo Boletice byly "naše" i s přilehlým okolím). Sranda končila, když se cvičil PzO - průzkumný odřad, to byla celá rota na jednom úkolu, VR taky, tak nic moc. Navíc jsme podle norem byli pěkně roztahaní a nebylo to už o "kontaktu na dohled" Rolling Eyes .


Za povšimnutí stojí také skutečnost, že vozidlo má pouze tlumiče pérování na vahadlech prvního a posledního pojezďáku na každé straně korby, což samozřejmě odpovídá podvozku BVP-1, ale hnací kola jsou stejná jako na BVP-2 (a nebo na BPzV Svatava) a stejně tak i pásy jsou stejné jako na těchto vozidlech (na původních pásech z BVP-1 byly na každém článku 3 záběrové zuby - jeden široký a dva kratší proti němu, na BVP-2 a BPzV Svatava jsou 4 záběrové zuby - místo toho širšího jsou dva, proti sobě mírně do úhlu postavené). Použití hnacích kol z BVP-2 a pojezdových pásů z téhož typu bylo, alespoň co si pamatuji, na BRM-1K vcelku pravidlem, alespoň u těch několika mašin, se kterými jsem přišel do styku...
URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#55654Verze : 0
BRM-1K, Vojenské technické muzeum, Lešany, 2004.
SOV - BRM-1K -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#47305Verze : 0
MOD
Pohled na strop věže BRM-1K s příklopy stanovišť velitele (vpravo) a střelce-operátora (vlevo). V zadní části stropu věže kryt zastavěného radiolokátoru 1 RL 133 (jinak PSNR-5... Podvižnaja Stancija Nazemnoj razvedki).
SOV - BRM-1K -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#62877Verze : 0
Pohled na věž BRM-1K zepředu, před stanovištěm velitele (z tohoto pohledu vlevo) je "hlavová" část dálkoměru DKRM-1 (Dalnoměr Kvantovyj Razvědyvatělnyj Modificirovanyj).
SOV - BRM-1K -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#62913Verze : 0
Taky na první fotce nevidím zadýmováky na bocích věže a anténu vedle příklopu S-O. Pokusím se "vygooglovat" ještě nějaké fotky, pak začneme společně přemýšlet nad tou případnou změnou. Každopádně V Lešanech na tabulkách člověk může potkat leccos, kdysi dávno jsem byl svědkem toho, jak pan ředitel vysvětloval panu tehdejšímu ministrovi Lobkowicovi, že projekt BPzV Sněžka není BPzV Sněžka, ale jedno z prvních BVP-2...
URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#63018Verze : 0
Výsledek hledání: Fotografie BRM-1K ve výzbroji Polských ozbrojených sil
SOV - BRM-1K -


SOV - BRM-1K -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#63029Verze : 0
BRM-1K ruské armády nasazené v Čečensku.
SOV - BRM-1K -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#125169Verze : 0
MOD
BRM-1K
SOV - BRM-1K -


SOV - BRM-1K -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#140023Verze : 0
MOD
Pokud má někdo "zbytečných" 55.000 USD, může si ve Velké Británii koupit BRM-1K...
Vozidlo původně z výzbroje podbořanského pzpr...
Z označení vyplývá, že vozidlo bylo "v uložení" - tomu odpovídá i "nakonzervování" kokardy (nikdy jsem nepochopil, proč), obalení vnějšího povrchu pracovní části brzdovratného zařízení voskovaným papírem...
SOV - BRM-1K -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#157898Verze : 0
Detaily interiéru BRM-1K


001 Pohled do věže vozidla
Ve středu snímku je vidět lapač vystřelených nábojnic, vlevo od něj pak sedadlo střelce operátora s vakem na uložení ochranné kukly a skříňka střelce (pro navádění a odpalování zbraní) – obvykle nazývaná „berany“. Za sedačkou jsou pak vidět držáky nábojů kanónu a vpravo od svislé osy snímku je teleskopický držák/válec vysouvání antény radiolokátoru 1RL133 (PSNR-5).


002 Pohled do prostoru průzkumníka operátora a prostoru věže skrze levé zadní dveřeVe středu snímku je čerpadlo rozvodu čistého/filtrovaného vzduchu v bojovém prostoru s přívodem zleva zespodu a rozvodem trubkami vlevo a vpravo nahoře kolem věnce věže. Na koncových dílech rozvodu jsou ochranné pryžové manžety. Nahoře je vidět těleso kolem teleskopického komínu přívodu vzduchu do pohonné jednotky a částečně také příklop průzkumníka operátora, pásy pro upevnění materiálu na stropě vozidla, zeleně označená trubka je součástí chladící soustavy vozidla. Vpravo je vidět část elektrovýzbroje vozidla a elektrocentrály, u levého okraje snímku pak vnitřní stěnu levé palivové nádrže.


003 Pohled do prostoru průzkumníka operátora skrze pravé zadní dveře
Ve středu snímku je vidět těleso jedné ze dvou palivových nádrží a ochrannou trubku palivoznaku, žlutě označené trubky jsou částí palivové soustavy vozidla – propojují její jednotlivé části (zde pravou vnitřní palivovou nádrž s pravými dveřmi. Vpravo na stěně vozidla je vidět držák samopalu a cívku s kabelem teleskopické antény. Na stropě vpravo je vidět otočný pozorovací přístroj průzkumníka navigátora a plátěná brašna na uložení kabelu a náhrudního přepínače. Vpravo, na vnitřní straně dveří, je zavěšen vak na uložení ochranné kukly průzkumníka operátora, nad ním jsou vidět propojovací trubky zadní (dveřní) nádrže, pravé zadní obrysové světlo a kloub teleskopické antény. Poduška sedačky průzkumníka operátora chybí. Zeleně natřená trubka je opět součástí chladící soustavy vozidla, nad ní vlevo je vidět kolo, jíž se „utahovaly“ západky zadních dveří při hermetizaci vozidla (a před překonáním vodní překážky).


004 Pohled do prostoru velitele vozidla z pravého prostoru průzkumníka operátora
Ve středu snímku je vidět výškově stavitelnou sedačku velitele s místem pro uložení dokumentace za opěradlem. Rozpoznatelný je také způsob upevnění některých prvků výstroje a zařízení vozidla na gumových silentblocích. Vpravo od věže jsou umístěny láhve s hasící směsí, zapojené do rozvodu automatického hasícího zařízení a schránky na uložení dalšího materiálu. U pravého okraje snímku je vidět jeden ze dvou třmenů, upevňujících pravou vnitřní palivovou nádrž, u levého pak část přívodu vzduchu k pohonné jednotce. U horního okraje snímku je vidět koncový díl rozvodu čistého/filtrovaného vzduchu, ochranná pryžová manžeta chybí.


005 Pohled do prostoru otočné podlahy věže skrze pravý prostor průzkumníka operátora
Uprostřed snímku je pod sedačkou velitele vidět systém otočných kontaktů, vpravo pak vnitřní palivová nádrž a ochranná trubka palivoznaku. Vlevo dole je vidět palivová nádrž elektrocentrály, držák (přenosného) hasícího přístroje a nahoře pak těleso přívodu vzduchu k pohonné jednotce. Žlutě natřená trubka je součástí palivové soustavy vozidla, zeleně natřená trubka pak patří k soustavě chladící – přivádí topné médium (chladící kapalinu pohonné jednotky) k radiátoru na pracovišti průzkumníka operátora.



Zdroj: Snímky byly původně umístěny na stránkách firmy Mortar Investments, zabývající se obchodem vojenským materiálem a byly chybně označeny jako snímky BMP-1 (BVP-1).
V současnosti již tyto snímky v původním umístění nejsou dostupné.

SOV - BRM-1K - 001 Pohled do věže vozidla

001 Pohled do věže vozidla
SOV - BRM-1K - 002 Pohled do prostoru průzkumníka operátora a prostoru věže skrze levé zadní dveře

002 Pohled do prostoru průzkumníka operátora a prostoru věže skrze levé zadní dveře
SOV - BRM-1K - 003 Pohled do prostoru průzkumníka operátora skrze pravé zadní dveře

003 Pohled do prostoru průzkumníka operátora skrze pravé zadní dveře
SOV - BRM-1K - 004 Pohled do prostoru velitele vozidla z pravého prostoru průzkumníka operátora

004 Pohled do prostoru velitele vozidla z pravého prostoru průzkumníka operátora
SOV - BRM-1K - 005 Pohled do prostoru otočné podlahy věže skrze pravý prostor průzkumníka operátora

005 Pohled do prostoru otočné podlahy věže skrze pravý prostor průzkumníka operátora
URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#277735Verze : 0
Detaily interiéru BRM-1K


006 Pohled na část stropu před pravým příklopem prostoru průzkumníka operátora
Vlevo nahoře je vidět brašnička pro uložení kabelu a náhrudního přepínače, vlevo nad elektrocentrálou jsou uloženy schránky na materiál a část elektrovýzbroje vozidla. Ve středu snímku je vidět těleso přívodu vzduchu k pohonné jednotce, odsávací ventilátor a hadici pro plnění paliva do elektrocentrály. Pod stropem jsou vidět trubky rozvodu čistého/filtrovaného vzduchu s pryžovými ochrannými manžetami na koncových dílech rozvodu.


007 Pohled na pravé pracoviště průzkumníka operátora
Vpravo je vidět těleso jedné ze dvou palivových nádrží a ochrannou trubku palivoznaku, na stěně vozidla je vidět horní část držáku samopalu a cívku s kabelem teleskopické antény. Na stropě vpravo je vidět otočný pozorovací přístroj průzkumníka navigátora. Poduška sedačky průzkumníka operátora chybí. Zeleně natřená trubka je opět součástí chladící soustavy vozidla, nad ní vlevo je vidět kolo, jíž se „utahovaly“ západky zadních dveří při hermetizaci vozidla (a před překonáním vodní překážky).


008 Pohled do prostoru levého pracoviště průzkumníka operátora
Na levé stěně korby je vidět těleso levé palivové nádrže, držák (přenosného) hasícího přístroje a vnitřní část střílny s hadicí pro odsávání zplodin střelby zpod odražeče nábojnic. Směrem k věži je vidět čerpadlo rozvodu čistého/filtrovaného vzduchu v bojovém prostoru s přívodem zleva zespodu a rozvodem trubkami vlevo a vpravo nahoře kolem věnce věže. Na koncových dílech rozvodu jsou ochranné pryžové manžety.
Na stropě je vidět příklop průzkumníka operátora, jeho otočný pozorovací přístroj s ovládací rukojetí a pásy pro upevnění vezené výstroje a materiálu. Před sedačkou průzkumníka operátora, na níž chybí poduška, je čechol limbu trojnožky, na niž se ustavoval pozorovací přístroj NNP-21 a další technické prostředky průzkumu. Na zadní stěně krytu elektrocentrály a akumulátorů je zásuvka pro připojení nožových kontaktů kabelu pro spouštění/dobíjení z vnějšího zdroje.


009 Pohled na záď korby vozidla
Je vidět způsob uchycení teleskopického stožáru antény a samotný stožár, kombinace starších (malých, vypouklých) a novějších (větších průměrem, plochých) krytů obrysových světel, částečně je vidět také vydutí zadní části šikmého pancíře věže, v němž je vytvořen prostor pro anténu radiolokátoru PSNR-5 a na příklopu velitele je vidět také periskop pro sledování prostoru za vozidlem. Hydrodynamická žebra a způsob uchycení náhradních článků pojezdového pásu je typický pro většinu vozidel řady BVP-1 a 2.


010 Pohled na levou stěnu levého prostoru průzkumníka operátora
Na snímku je zachycena schránka pro uložení materiálu a dokumentace, střílna s optickým hranolem, brašnička na uložení kabelu a náhrudního přepínače vnitřního hovorového zařízení, skříňka s přepínači, umožňující automatické vypnutí vnitřního osvětlení při otevření zadních dveří a nebo příklopu a světlo vnitřního osvětlení s modrým filtrem. Vlevo je pak vidět konektor pro připojení montážní svítilny, případně „konzervátoru/dobíječe“ pro režimové dobíjení vozidlových akumulátorů z vnější sítě. V pravém dolním rohu je vidět horní objímku držáku samopalu.


Zdroj: Snímky byly původně umístěny na stránkách firmy Mortar Investments, zabývající se obchodem vojenským materiálem a byly chybně označeny jako snímky BMP-1 (BVP-1).
V současnosti již tyto snímky v původním umístění nejsou dostupné.

SOV - BRM-1K - 006 Pohled na část stropu před pravým příklopem prostoru průzkumníka operátora

006 Pohled na část stropu před pravým příklopem prostoru průzkumníka operátora
SOV - BRM-1K - 007 Pohled na pravé pracoviště průzkumníka operátora

007 Pohled na pravé pracoviště průzkumníka operátora
SOV - BRM-1K - 008 Pohled do prostoru levého pracoviště průzkumníka operátora

008 Pohled do prostoru levého pracoviště průzkumníka operátora
SOV - BRM-1K - 009 Pohled na záď korby vozidla

009 Pohled na záď korby vozidla
SOV - BRM-1K - 010 Pohled na levou stěnu levého prostoru průzkumníka operátora

010 Pohled na levou stěnu levého prostoru průzkumníka operátora
URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#277738Verze : 0
Detaily interiéru BRM-1K


011 Pohled do prostoru věže za sedačkou střelce operátora
Ve středu spodního okraje snímku je zachycen čelní panel radiostanice R-130, nad ní pak prvky ladění anténního dílu. Vpravo je na věnci věže vidět zámek odměru věže, vpravo od něj pak ukazatel natočení věže a skříňku vnitřního hovorového zařízení. Na stropě věže jsou vidět jeden z pozorovacích přístrojů střelce operátora, světlo osvětlení bojového prostoru s modrým filtrem, vnitřní část anténního kloubu s dielektrickým krytem a vlastní příklop střelce operátora s „klikou“. V levé části snímku je vidět část stěny šachty pro uložení antény radiolokátoru PSNR-5 s klikou, ovládající zámek jejího příklopu a červené světlo, upozorňující na jeho odjištění. Oranžová „armatura“ je jedním z nosných prvků otočné podlahy věže.


012 Pohled do prostoru ovládacích prvků výzbroje zleva zespodu
Ve středu snímku je náměrové řídidlo se skříní převodů, v pravém horním rohu snímku je částečně vidět řídidlo odměrové. Dále je vidět ozubení věnce věže a kabeláž elektropohonů odměru a náměru zbraní.


013 Pohled do prostoru ovládacích prvků výzbroje zespoda zepředu
Na konzole je otočně uchycena skříňka střelce (pro navádění a odpalování zbraní) – obvykle nazývaná „berany“. V pravém dolním rohu snímku je vidět část čelního panelu radiostanice R-130 (za sedačkou střelce operátora), v levém dolním rohu je vidět část čelního panelu radiostanice R-123 (za sedačkou velitele). Opět je vidět vnitřní stěna šachty pro uložení antény radiolokátoru PSNR-5 s klikou, ovládající zámek jejího příklopu a pohyblivá pracovní lapa, sloužící k osvětlení pracoviště velitele vozidla. V levém horním rohu je částečně vidět těleso optiky otočného příklopu velitele.


014 Pohled na levou stěnu korby vozidla mezi pracoviště řidiče a průzkumníka navigátora
U pravého kraje snímku je vidět modře natřené trubky – část vzduchové soustavy vozidla s ovládacími prvky vlnolamu a výsuvného „komínu“ přívodu vzduchu k pohonné jednotce, nádržku nemrznoucí směsi pro čištění (prostředního) pozorovacího přístroje řidiče a brašničku pro uložení kabelu a náhrudního přepínače vnitřního hovorového zařízení. Červené světlo na výztuze v pravém horním rohu snímku informuje řidiče vozidla o otevření zadních dveří. Ve středu snímku je vidět pod ochranným (nášlapným) rámem přístroj radiačního a chemického průzkumu GO-27 a vlevo na stěně je vidět část sklopného mapového planžetu navigačního zařízení TNA-3. Nad ním je vidět těleso jednoho z měničů napětí s pojistkou.


015 Pohled na levou stranu pracoviště průzkumníka navigátora
Ve středu snímku je zachycen ovládací a indikační blok tankového navigačního zařízení TNA-3 s indikátorem směrníku (azimutu) vozidla (uprostřed čelního panelu) a výnosem souřadnic „x“ a „y“ (v levé části čelního panelu). Pod ovládacím blokem TNA-3 je vidět horní část tělesa jednoho z měničů napětí a stíněná kabeláž. U dolního kraje snímku je vidět pohyblivá pracovní lapa, sloužící k osvětlení pracoviště průzkumníka navigátora. V levé části snímku je vidět skříňku pro připojení nočního pozorovacího přístroje NNP-21 k palubní síti vozidla, pro osvětlení limbu zařízení a pro ohřev přístroje.


Zdroj: Snímky byly původně umístěny na stránkách firmy Mortar Investments, zabývající se obchodem vojenským materiálem a byly chybně označeny jako snímky BMP-1 (BVP-1).
V současnosti již tyto snímky v původním umístění nejsou dostupné.

SOV - BRM-1K - 011 Pohled do prostoru věže za sedačkou střelce operátora

011 Pohled do prostoru věže za sedačkou střelce operátora
SOV - BRM-1K - 012 Pohled do prostoru ovládacích prvků výzbroje zleva zespodu

012 Pohled do prostoru ovládacích prvků výzbroje zleva zespodu
SOV - BRM-1K - 013 Pohled do prostoru ovládacích prvků výzbroje zespoda zepředu

013 Pohled do prostoru ovládacích prvků výzbroje zespoda zepředu
SOV - BRM-1K - 014 Pohled na levou stěnu korby vozidla mezi pracoviště řidiče a průzkumníka navigátora

014 Pohled na levou stěnu korby vozidla mezi pracoviště řidiče a průzkumníka navigátora
SOV - BRM-1K - 015 Pohled na levou stranu pracoviště průzkumníka navigátora

015 Pohled na levou stranu pracoviště průzkumníka navigátora
URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#277739Verze : 0
Detaily interiéru a na povrchu věže BRM-1K


016 pohled do prostoru levé části otočné podlahy věže
Je vidět prvky zavěšení otočné podlahy věže, u levého kraje snímku pak část levé palivové nádrže a vpravo několik patek pro upevnění střeliva hlavní výzbroje ve stojanu.


017 pohled na strop věže vozidla
Zachycen je otočný příklop velitele s hlavovou částí laserového dálkoměru DKRM-1 a sklopným ochranným sklem, příklop střelce operátora (oba příklopy mají instalovány periskopy pro sledování prostoru za vozidlem) a příklop šachty pro uložení antény radiolokátoru PSNR-5. Všimněte si, že na hlavové části kombinovaného zaměřovače střelce operátora 1PN-22M1 není sklopné ochranné sklo, neboť vozidlo není vybaveno OZ PTŘS 9M14M Maljutka. Vlevo od příklopu střelce operátora je anténní kloub radiostanice.


Zdroj: Snímky byly původně umístěny na stránkách firmy Mortar Investments, zabývající se obchodem vojenským materiálem a byly chybně označeny jako snímky BMP-1 (BVP-1).
V současnosti již tyto snímky v původním umístění nejsou dostupné.

SOV - BRM-1K - 016 pohled do prostoru levé části otočné podlahy věže

016 pohled do prostoru levé části otočné podlahy věže
SOV - BRM-1K - 017 pohled na strop věže vozidla

017 pohled na strop věže vozidla
URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#277740Verze : 0
Východoněmecká armáda NVA disponovala celkem 15 obrněnými průzkumnými vozidly BRM-1K, jedno z nich ("bílá 11186") je součástí sbírek v Panzermuseum Munster (©Radek Havelka, léto 2009 a 2011).











URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#370018Verze : 0
MOD
Diskuse
Na fotke 016 sa nachádza v hornej časti zariadenie R-014D (zelená skrinka), a pod ním napájací blok radiostanice R-130. V tomto vozidle sa rýchlotegraf používa v spolupráci s radiostanicou R-130, ktorá je nad rýchlotelegrafom, na tejto fotke ju však nieje vidno.
URL : https://www.valka.cz/SOV-BRM-1K-t13280#658262Verze : 0