Název: Name: | Reggiane Re.2000 Falco | Reggiane Re.2000 Falco |
Originální název: Original Name: | Reggiane Re.2000 Falco | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1943 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 136 (6 Itálie, 70 pro Maďarsko a 60 pro Švédsko) včetně prototypu | |
První vzlet: Maiden Flight: | 24.05.1939 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2090 kg | 4608 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2795 kg | 6162 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3450 kg | 7606 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 7,992 m | 26ft 2,64in |
Výška: Height: | 3,200 m | 10ft 5,98in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,40 m2 | 219.58 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 122,70 kg/m2 | 25.13 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Piaggio P.XI RC 40 o výkonu 736 kW v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá Piaggio-D'Ascanio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm. | Piaggio P.XI RC 40, fourten-cylinder two row radial air cooled, rated 986 hp at 13,125 ft, driving Piaggio-D'Ascanio P.1001 three-bladed constant speed propeller of 10ft 2in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 695 l | 153 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 529 km/h v 5200 m | 328.7 mph in 17060 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 440 km/h v 6000 m | 273.4 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,0 m/s | 2165.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,17 min do 6000 m | 6,17 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10500 m | 34449 ft |
Dolet: Range: | 840 km | 522 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1400 km | 869.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm s 300 náboji na zbraň. Pumový náklad: do 200 kg. | Two 0.50 inch Breda-SAFAT fixed forward-firing in the upper nose, 300 rpg. Bomb load: two 220lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Popis v historii. | The Re.2000 was the first of a series of Italian fighter aircraft produced by the Reggiane subsidiary of the Caproni group. The Re.2000 arrived too late to compete in the 1938 contest to find a new fighter for the Regia Aeronautica (Italian Air Force), and only a very small number entered Italian service. It had originally been intended that Reggiane would concentrate on licensed production of American aircraft. Instead it was decided to produce a semi-original aircraft, heavily based on the Seversky P-35. This was a single seat fighter powered by the 1,050hp Twin Wasp engine, capable of reaching 305 mph. The Reggiane design retained the fuselage and wings of the P-35. It was powered by the Piaggio P.XI RC.40 14-cylinder air-cooled radial engine, providing 986hp. Despite the less powerful engine, the Re.2000 was still faster than the P-35, with the prototype reaching a top speed of 320mph. |
Zdroje: Sources: | Cattaneo Gianni, The Reggiane Re. 2000, Profile Publications No.123, Leatherhead, UK, rok 1966 L+K 5/1968, Letadla 1939 - 45 http://histaviation.com/Reggiane_Re_2000.html http://home.att.net/~historyzone/Reggiane.html www.xs4all.nl http://www.comandosupremo.com/Re2000.html www.historyofwar.org www.reocities.com archiv autora |