Název: Name: | OT-90 | |
Originální název: Original Name: | OT-90 | |
Kategorie: Category: | obrněný transportér | |
Výrobce: Producer: | VOP 026, Šternberk / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1990-DD.MM.1991 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 620 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1990 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Přepravní kapacita: Seating Capacity: | 6 (8) osob/troops | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 12400 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 6735 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2940 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2105 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 370 mm | |
Pancéřování: Armour: | 6 - 19 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | UTD-20 - čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový - počet válců: 6 do V - sklon válců: 120° - maximální kroutící moment: 980 (+49/- 98) Nm - hmotnost: 665 kg + 5% - rozměry: -- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele) -- šířka: 1 150 mm -- výška: 732 mm - kompresní poměr: 15,8 - objem válců: 15,9 l | |
Výkon: Power: | 220 kW při 2600 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | mechanická synchronizovaná převodovka - počet stupňů: 5+1 - hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 65 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 40-451) km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 745 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 540 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 35 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 25 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,5 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,7 m | |
Brodivost: Fording Depth: | -2) m | |
Výzbroj: Armament: | kulomet KPVT - ráže: 14,5 mm - náboje: 500 kusů kulomet vz. 43/66 SGMT (později PKT) - ráže: 7,62 mm - náboje: 2000 kusů | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) průměrná rychlost na suché nezpevněné cestě 2) vozidlo je obojživelné; - maximální rychlost (vpřed): min. 7 km/h - maximální rychlost (vzad): ~ 2 km/h | |
Zdroje: Sources: | Tanková a automobilová technika v české a slovenské armádě, Naše vojsko, Praha 2003 http://vojenstvi.cz/vasedotazy_63.htm |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#429586Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
OT-90
Pásová obrněný transportér OT-90 vznikl na začátku devadesátých let přestavbou z bojového vozidla pěchoty BVP-1, jehož věž byla nahrazena upraveným věžovým kompletem z BTR-60PB, který byl v Československu používán na transportérech OT-64A SKOT.
Tato konverze byla iniciována uzavřením Smlouvy o konvenčních ozbrojených silách v Evropě v Paříži dne 19.11.1990 a Dohody o maximálních úrovních konvenčních zbraní a techniky, jež byla podepsána 3.11.1990 v Budapešti. V rámci limitů stanovených těmito smlouvami mohla mít československá armáda ve své výzbroji maximálně 2050 kusů bojových obrněných vozidel, tzn. obrněných transportérů (vozidla určená k přepravě družstva pěchoty a vybavená zbraní ráže menší než 20 mm) a bojových vozidel pěchoty (vozidla vybavená kanónem ráže nejméně 20 mm a odpalovacím zařízením protitankových řízených střel). Na konci osmdesátých let ČSLA disponovala více než 2000 exempláři BVP-1 a BVP-2, pro které však uvedené úmluvy stanovovaly limit 1430 kusů. Aby mohly být smlouvy splněny, přistoupilo se k rekonstrukci bojových vozidel pěchoty BVP-1 na obrněné transportéry. Tímto způsobem měla být zároveň provedena obměna starého vozového parku v kategorii obrněných transportérů (OT-62 a OT-64), které již byly zastaralé a navíc k nim nebyl dostatek náhradních dílů.
V krátké době bylo navrženo pět variant řešení s výzbrojí i bez výzbroje (z toho byly postaveny dva funkční vzory), které musely splňovat požadavky na nevratnost změn a poměrně jednoduchou a rychlou možnost přestavby. Kvůli velmi omezeným technickým, časovým a kapacitním důvodům byla realizována varianta s využitím věže z typu OT-64A. Tímto způsobem došlo k "omlazení" obrněných transportérů československé armády o 10 až 15 let. Zároveň došlo k částečné unifikaci s již provozovanými bojovými vozidly pěchoty. Přestavbou na OT-90 se sice několik stovek vozidel BVP-1 ušetřilo sešrotování, ale za cenu, kdy "nový" obrněný transportér měl velké množství nedostatků. Vzhledem k nouzové povaze konverze, kterou realizovali pracovníci VOP 026 často přímo u bojových útvarů, byla kvalita řemeslného zpracování transportérů OT-90 v řadě případů velmi špatná. To spolu se snížením palebné síly původního bojového vozidla pěchoty vedlo k tomu, že OT-90 získaly posměšnou přezdívku "Havlův tygr".
Mezi roky 1990 a 1991 bylo na standard OT-90 upraveno celkem 620 kusů BVP-1. Po rozpadu federace jich AČR do své výzbroje převzala 413. V roce 2008 byly do Středoafrické republiky ze Slovenska dodány pravděpodobně tři OT-90.
Již v počátcích provozu OT-90 u útvarů se na světlo světa dostala řada jejich nedostatků, které byly řešeny v rámci modernizací OT-90M1 a OT-90M2. Od základního provedení OT-90 byla dále odvozena řada specializovaných nástaveb:
VP-90 - velitelské pracoviště
DP-90 - dělostřelecká pozorovatelna
MU-90 - minový ukladač
OZ-90 - zdravotnické vozidlo odsunové
DTP-90/55 - dílna technické pomoci
DTP-90/72 - dílna technické pomoci
ZV-90 - zdrojové vozidlo
Pásová obrněný transportér OT-90 vznikl na začátku devadesátých let přestavbou z bojového vozidla pěchoty BVP-1, jehož věž byla nahrazena upraveným věžovým kompletem z BTR-60PB, který byl v Československu používán na transportérech OT-64A SKOT.
Tato konverze byla iniciována uzavřením Smlouvy o konvenčních ozbrojených silách v Evropě v Paříži dne 19.11.1990 a Dohody o maximálních úrovních konvenčních zbraní a techniky, jež byla podepsána 3.11.1990 v Budapešti. V rámci limitů stanovených těmito smlouvami mohla mít československá armáda ve své výzbroji maximálně 2050 kusů bojových obrněných vozidel, tzn. obrněných transportérů (vozidla určená k přepravě družstva pěchoty a vybavená zbraní ráže menší než 20 mm) a bojových vozidel pěchoty (vozidla vybavená kanónem ráže nejméně 20 mm a odpalovacím zařízením protitankových řízených střel). Na konci osmdesátých let ČSLA disponovala více než 2000 exempláři BVP-1 a BVP-2, pro které však uvedené úmluvy stanovovaly limit 1430 kusů. Aby mohly být smlouvy splněny, přistoupilo se k rekonstrukci bojových vozidel pěchoty BVP-1 na obrněné transportéry. Tímto způsobem měla být zároveň provedena obměna starého vozového parku v kategorii obrněných transportérů (OT-62 a OT-64), které již byly zastaralé a navíc k nim nebyl dostatek náhradních dílů.
V krátké době bylo navrženo pět variant řešení s výzbrojí i bez výzbroje (z toho byly postaveny dva funkční vzory), které musely splňovat požadavky na nevratnost změn a poměrně jednoduchou a rychlou možnost přestavby. Kvůli velmi omezeným technickým, časovým a kapacitním důvodům byla realizována varianta s využitím věže z typu OT-64A. Tímto způsobem došlo k "omlazení" obrněných transportérů československé armády o 10 až 15 let. Zároveň došlo k částečné unifikaci s již provozovanými bojovými vozidly pěchoty. Přestavbou na OT-90 se sice několik stovek vozidel BVP-1 ušetřilo sešrotování, ale za cenu, kdy "nový" obrněný transportér měl velké množství nedostatků. Vzhledem k nouzové povaze konverze, kterou realizovali pracovníci VOP 026 často přímo u bojových útvarů, byla kvalita řemeslného zpracování transportérů OT-90 v řadě případů velmi špatná. To spolu se snížením palebné síly původního bojového vozidla pěchoty vedlo k tomu, že OT-90 získaly posměšnou přezdívku "Havlův tygr".
Mezi roky 1990 a 1991 bylo na standard OT-90 upraveno celkem 620 kusů BVP-1. Po rozpadu federace jich AČR do své výzbroje převzala 413. V roce 2008 byly do Středoafrické republiky ze Slovenska dodány pravděpodobně tři OT-90.
Již v počátcích provozu OT-90 u útvarů se na světlo světa dostala řada jejich nedostatků, které byly řešeny v rámci modernizací OT-90M1 a OT-90M2. Od základního provedení OT-90 byla dále odvozena řada specializovaných nástaveb:
VP-90 - velitelské pracoviště
DP-90 - dělostřelecká pozorovatelna
MU-90 - minový ukladač
OZ-90 - zdravotnické vozidlo odsunové
DTP-90/55 - dílna technické pomoci
DTP-90/72 - dílna technické pomoci
ZV-90 - zdrojové vozidlo
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#82461Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Bokorysy verzí OT-90 a OT-90M1.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#174931Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
OT-90 ("423") z výzbroje československé armády, cca 1991.
Zdroj : ATOM
Zdroj : ATOM
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#206511Verze : 0
OT-90 z výzbroje OS SR se zkombinovaným nátěrem smytelných letních a zimních maskovacích barev.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#90191Verze : 1
wade
MOD
Reklama
OT-90 z výzbroje OS SR.
tá bodka vpredu je moje ot a práve to valím tak 70........
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
tá bodka vpredu je moje ot a práve to valím tak 70........
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#104339Verze : 0
wade
MOD
Interiér transportéru OT-90 z výzbroje OS SR.
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#104341Verze : 0
wade
MOD
Obrněné transportéry OT-90 z výzbroje OS SR.
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#105090Verze : 0
wade
MOD
OT-90 vyřazený z výzbroje AČR, 60 cm sněhu, teplota -10°C, rychlost 60 km/h.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#95888Verze : 0
OT-90 vyřazený z výzbroje AČR, zima 2004/2005.
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#104543Verze : 1
OT-90 vyřazený z AČR na akci Bahna 2005.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#114851Verze : 1
OT-90 se zapnutým zadýmovacím zařízením.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#126459Verze : 0
OT-90 ("660" a "661") z výzbroje 1. ženijní mechanizované roty 151. ženijního praporu, únor 2008.
Fotografie: 151. ženijní prapor
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - OT-90 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#429590Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
"Havlův Tygr" - přestavba BVP-1 (IFV) na OT-90 (APC) vynucená smlouvou o konvenčních silách v Evropě. Tato smlouva klasifikovala BVP-1 s jeho 73 mm kanónem jako stíhač tanků. Proto byly nadpočetné BVP-1 urychleně přestavěny sejmutím věže a její náhradou věžičkou z OT-64. Bohužel se vyznačovaly nízkou tuhostí navařeného oběžného věnce a nekvalitním provedením přestavby (technologie svařování hliníkové slitiny skříně). To vedlo k častému zkřížení věnce a nepohyblivosti věže. Existují OT-90M1, M2 a M3.
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#82466Verze : 0
Myslíte si, že to je OT-90?
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#47129Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Keďže mu chýba tlmenie vahadla druhého pojazdového kolesa,tak to vyzerá na pôvodnú-prvú podobu OT90.
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#47139Verze : 0
brano
MOD
Už to tak vypadá, ale trochu mne matou ty gumové náhrady blatníků a zvlášť ten kryt nad boxem filtru FVZ a otevřená krabice/krabička nad "falešným hákem", ve kterém byla trubka, kterou se přiváděl vzduch pro přístroj radiačního a chemického průzkumu GO-27. Taky modifikace Luny", respektive její přemístění na věž se mi moc nezdá.
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#56075Verze : 0
Inak ten OT-90 vyzerá,ako upravený prototyp pôvodnej OT-90.Možno nejaký predchodca modernizačnej úpravy M1.
Písmená U,UP a P znamenajú presne čo? Nieje mi význam tohoto značenia úplne jasný. Je to úprava,upravený prototyp a prototyp alebo čo?
Písmená U,UP a P znamenajú presne čo? Nieje mi význam tohoto značenia úplne jasný. Je to úprava,upravený prototyp a prototyp alebo čo?
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#56364Verze : 0
brano
MOD
U=uložené vozidlo (zpravidla po generálce nebo jiné "větší periodické opravě"), vpodstatě určeno ke zprovoznění při mobilizaci), bylo/mělo by být ve skladech NZ, různé druhy uložení (od kompletní "šprcky" přes poloobal až po prosté zakonzervování motoru, nátěr pásů "Madolakem" a gumových částí "Gumolakem", dělaly se zpravidla jen "přechody" a nebo, pokud šlo o mašinu v kompletní "šprcce", tak se jenom kontrolovaly vlhkoměry a 1xza 5let se udělaly přechody. Vzhledem k intenzitě údržby (zpravidla a pokud bylo uložení odfláknuto) myšiny tekly a z technického hlediska stály za dvě věci... netočily, nebrzdily, tekly a tak...
P=provozní vozidlo, před provedením generálky nebo jiné "větší periodické opravy", využíváno k výcviku s cílem "vyjetí meziopravní normy proběhu km", ač se to nezdá, tak to byly mašiny v nejlepším technickém stavu (zpravidla - dělal se na nich vzhledem k intenzivnímu provozu odpovídající údržba) - nenechte se zmást vzhledem...
UP=uložené vozidlo se zvýšeným proběhem, vpodstatě platí jako u "U", ale druh uložení jen konzervací motoru a připojením na UKN - konzervátor/dobíječ baterek, vytahovalo se zpravidla na větší cvičení (plukovní nebo divizní) a bylo první na řadě k převedení z "UP" na "P", pokud některá z mašin toho typu šla do generálky nebo jiné "větší periodické opravy".
V mnoha případech uvádění těchto zkratek nebylo pravidlem...
P=provozní vozidlo, před provedením generálky nebo jiné "větší periodické opravy", využíváno k výcviku s cílem "vyjetí meziopravní normy proběhu km", ač se to nezdá, tak to byly mašiny v nejlepším technickém stavu (zpravidla - dělal se na nich vzhledem k intenzivnímu provozu odpovídající údržba) - nenechte se zmást vzhledem...
UP=uložené vozidlo se zvýšeným proběhem, vpodstatě platí jako u "U", ale druh uložení jen konzervací motoru a připojením na UKN - konzervátor/dobíječ baterek, vytahovalo se zpravidla na větší cvičení (plukovní nebo divizní) a bylo první na řadě k převedení z "UP" na "P", pokud některá z mašin toho typu šla do generálky nebo jiné "větší periodické opravy".
V mnoha případech uvádění těchto zkratek nebylo pravidlem...
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90-t13257#56490Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.