Main Menu
User Menu

Macchi C.202 Folgore

Macchi MC.202 Folgore

     
Název:
Name:
Macchi C.202 Folgore II. série
Originální název:
Original Name:
Macchi C.202 Folgore II° Serie
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.10.1940-DD.08.1943 SA Aeronautica Macchi, Varese /
DD.07.1941-DD.09.1943 Societa Italiana Ernesto Breda per Costruzioni Meccaniche, Sesto San Giovanni /
DD.11.1941-DD.07.1942 Societa Aeronautica Italiana Ing. A. Ambrosini & C., Passignano sul Trasimeno /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.09.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~1150 (C.202 všech sérií)
První vzlet:
Maiden Flight:
10.08.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
23571) kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2778 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2937 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,580 m
Délka:
Length:
8,855 m
Výška:
Height:
3,496 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16,82 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
165,16 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Alfa Romeo RA.1000 RC 41-I Monsone o vzletovém výkonu 864 kW/1175 k při 2 500 ot/min.
Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
355 l + 82 l v přídavné interní nádrži
2x 100 l přídavná nádrž (pozdější série)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
5952) km/h v 5600 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
544 km/h v 6000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
18,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,963) min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10546 m
Dolet:
Range:
7804) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, po 360 nábojích
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v křídlech, po 500 nábojích (od VI. série)


na strojích posledních sérií dva závěsníky pod křídly pro 2x 160kg 100kg nebo 50kg pumy
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
První tři výrobní série nesly výzbroj skládající se ze dvou velkorážných kulometů Breda-SAFAT.
Počínaje čtvrtou sérií byla tato výzbroj rozšířena o dva křídelní kulomety táže 7,7 mm.
Od deváté série bylo křídlo vybaveno univerzálními závěsníky, závěsníky byly celkem dva a bylo na něj možno zavěsit pumu o hmotnosti do 160 kg nebo jednu stolitrovou nádrž.
Několik stovek letounů, pocházejících z různých výrobních sérií, bylo vyzbrojeno německými kanóny MG 151/20, ty byly instalovány do gondolek pod křídlo, v gondolce byla nesena i zásoba 200 granátů.


Data pro stroje posledních sérií:
1) 2515 kg
2) 599 km/h
3) 4,67 min
4) 765 km
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, 2001, ISBN 0-76031-194-3
Gianni Cattaneo, The Macchi C.202, Number 28, Profile Publications, 1967, No ISBN
L+K 17/1965, Letadla 1939-45, MC 202 Folgore
https://web.archive.org/web/20060928032342/.../macchi_us.htm
https://www.century-of-flight.net/.../ww2/Macchi%20MC.202%20Folgore.htm
https://www.constable.ca/mc202.htm
https://www.cofe.ru/avia/M/M-2.htm
https://www.go2war2.nl/artikel/1288/3
https://wp.scn.ru/ru/ww2/f/920/32/1
https://www.airwar.ru/enc/fww2/mc202.html
archiv autora


Pohled z boku.








URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#380680Verze : 0
MOD
Fotografie, na kterých je Folgore zachycen na různých bojištích




URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#212566Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrt C.202.


zdroje uvedeny výše


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#212565Verze : 0
MOD
.

Tato Macchi C.202 (VII. série) létala u 356. perutě 21. skupiny na východní frontě. Operovala v listopadu 1942 z letiště Millerovo v Rusku. Kamufláž pouštního typu, horní a boční plochy kryje písková (Nocciola Chiaro), na ní pak nastříkané množství olivově zelených skvrn (Verde Oliva Scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio Azzurro Chiaro). Na kýlovce znak 21. Gruppo (viz detail). Černé trojčíslí 356 slouží k určení jednotky, zatímco bílá 1 je pořadovým číslem letounu uvnitř jednotky.


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#403407Verze : 0
MOD
.

Macchi C.202, která létala v létě 1942 u 382. perutě, patřící pod 21. skupinu na východní frontě. Stroj nese tzv. kontinentální kamufláž - horní a boční plochy (a spodní plocha zadní části trupu) tmavě zelené (Verde Mimetico 2) doplněné množstvím pískových skvrn (Giallo Mimetico 2). Spodní plochy světle šedé (Grigio Mimetico).
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#403409Verze : 0
MOD
.

Tento MC.202 patřil ke 20. stíhací skupině a operoval v červnu na Sardinii. Kamufláž standardní italská: horní a boční plochy písková (Giallo mimetico 2) doplněná zelenými skvrnami, tentokrát ve forma nepravidelných "kroužků" (tzv. univerzální zelená - Verde oliva scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio mimetico).
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#412841Verze : 0
MOD
Macchi C.202 Folgore 7. série (151-2), 151. Squadriglia, 20. Gruppo, 51. Stormo, pilot major Eunio Tarantolo, severní Afrika.




URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#467900Verze : 0
MOD
.

Macchi C.202 s taktickým označením 85-2 sloužil v lednu 1943 u 85. Squadriglia, 18 Gruppo, 3 Stormo Caccia Terrestre. Stroj pilotoval Sergente Maggiore Luigi Gorrini, jedno z předních italských es. Kamufláž standardní italská: horní a boční plochy písková (Giallo mimetico 2) doplněná zelenými skvrnami, tentokrát ve forma nepravidelných "kroužků" (tzv. univerzální zelená - Verde oliva scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio mimetico).
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#611646Verze : 0
MOD
.

Macchi C.202, jenž sloužil v září 1942 u 153. Gruppo Autonomo, Caccia Terrestre. Na stroji létal velitel skupiny Maggiore Andrea Favini. Stroj nese taktické označení CL III, šlo o zvláštnost skupiny - tato jednotka nepoužívala standardní číselné označení.
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-202-Folgore-t1322#611655Verze : 0
MOD