Název: Name: | ZIL-131 | |
Originální název: Original Name: | ЗИЛ-131 | |
Kategorie: Category: | valník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1966-13.07.1971 Moskevský automobilový závod I. A. Lichačova (ZIL), Moskva / 13.07.1971-DD.12.1986 Moskevský automobilový závod I. A. Lichačova, výrobní sdružení (PO ZIL) | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1966-DD.12.1986 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 3 (+24 na ložnej ploche / in cargo bed) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 6x6 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 6685 kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | 5000 kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 11685 kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 4000 kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | 15685 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 7040 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2500 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2975 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 330 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 3350 mm - 1250 mm | |
Rozchod: Track: | 1820 mm - všechny | |
Brzdová soustava: Braking System: | pneumatická | |
Elektrický systém: Electrical System: | 12 V, ak. batéria 6ST-78 / 6ST-90 | |
Pneumatiky: Tyres: | 14,00-20 (370-508) | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | ZIL-131, 110,3 kW | |
Převodovka: Gearbox: | mechanická, 5 stupňová, synchronizovaný 2-5 stupeň, dvojstupňová prídavná prevodovka | |
Spojka: Clutch: | jednodisková, suchá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 340 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 80 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 30 km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 40 l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 850 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | 36 ° / 40 ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,4 m | |
Uživatelské státy: User States: | ... | |
Poznámka: Note: | Přehled variant typu ZiL-131 | |
Zdroje: Sources: | Автолегенды СССР. Грузовики No. 15 - ЗИЛ-131; DeAgostiny 2017+ ISSN 2071-095X www.russianarms.ru ru.wikipedia.org |
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-131-t13188#660267Verze : 0
buko1
MOD
ZiL-131
Stredný trojnápravový nákladný terénny automobil ZIL-131 bol vyrábaný v rokoch 1967 - 1991. Výrobca, Automobilový závod I.A. Lichačeva, Moskva.
V priebehu výroby bol modernizovaný. Automobil je schopný prevádzky vo všetkých klimatických podmienkach, vrátane tropických, pri teplote ovzdušia od - 40°C do +55°C.
Vyrábal sa v dvoch základných verziách :
- valníkový - ložná plocha bola upravená aj na prepravu osôb,
- skriňový - na vstavanie rôznych druhov špeciálnych zariadením.
Koncepčne výchádzal z automobilu ZIL-130, modernizovaná verzia ZIL-131 mala nahradiť ZIL-157.
Okrem základných typov sa vyrábali :
ZIL 131 A – nákladný automobil bez tieneného a hermetizovaného elektrického zariadenia, s rovnaným elektrickým zariadením ako u automobilu ZIL 131. Počet miest na sedenie na plošine valníku je 16 ( ZIL 131 má 24). Znížená brodivost ma 900 mm ( ZIL 131 má 1400 mm ).
ZIL 131 V – sedlový tahač určený k vlečeniu špeciálnych návesov.
V ČSLA boli okrem základných typov používané verzie :
- nákladný valník - ZIL 131
- ťahač návesov - ZIL 131V
Stredný trojnápravový nákladný terénny automobil ZIL-131 bol vyrábaný v rokoch 1967 - 1991. Výrobca, Automobilový závod I.A. Lichačeva, Moskva.
V priebehu výroby bol modernizovaný. Automobil je schopný prevádzky vo všetkých klimatických podmienkach, vrátane tropických, pri teplote ovzdušia od - 40°C do +55°C.
Vyrábal sa v dvoch základných verziách :
- valníkový - ložná plocha bola upravená aj na prepravu osôb,
- skriňový - na vstavanie rôznych druhov špeciálnych zariadením.
Koncepčne výchádzal z automobilu ZIL-130, modernizovaná verzia ZIL-131 mala nahradiť ZIL-157.
Okrem základných typov sa vyrábali :
ZIL 131 A – nákladný automobil bez tieneného a hermetizovaného elektrického zariadenia, s rovnaným elektrickým zariadením ako u automobilu ZIL 131. Počet miest na sedenie na plošine valníku je 16 ( ZIL 131 má 24). Znížená brodivost ma 900 mm ( ZIL 131 má 1400 mm ).
ZIL 131 V – sedlový tahač určený k vlečeniu špeciálnych návesov.
V ČSLA boli okrem základných typov používané verzie :
- nákladný valník - ZIL 131
- ťahač návesov - ZIL 131V
Zdroj: Aut-24-19 Stredný terénny automobil ZIL 131 a jeho modifikácie, predpis ČSLA - Praha 1978
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-131-t13188#211876Verze : 3
Typ
Nákladní automobil určený k přepravě nákladů a k vlečení přívěsů po komunikacích a v terénu. Tento typ se stal rovněž základem pro řadu speciálních nástaveb (kontrolní a zkušební stanice, přepravník stlačeného vzduchu pro PLRK, rektifikační stanice radiolokátorů, prostředky pro vedení REB aj.)
Technicko-taktická data (pro valníkový automobil)
Celková hmotnost:
- vozidla bez navijáku: 10 185 kg
- vozidla s navijákem: 10 425 kg
Užitečný náklad (včetně osádky):
- na silnici: 5 000 kg
- v terénu: 3 500 kg
Přípojná hmotnost: 4 000 kg
Rozměry:
- celková délka vozidla bez navijáku: 6 900 mm
- celková délka vozidla s navijákem: 7 040 mm
- celková šířka: 2 500 mm
- celková výška po střechu kabiny: 2 480 mm
- celková výška valníkové verze s plachtou: 2 975 mm
- světlá výška pod přední nápravou: 330 mm
- světlá výška pod první a druhou zadní nápravou: 335 mm
Ložný prostor valníkové verze:
- délka: 3 600 mm
- šířka: 2 322 mm
- výška bočnic: 1 545 mm
- ložná plocha: 8,36 m2
Rozvor náprav: 3975 mm - 1 250 mm
Rozchod kol: 1 820 mm
Nájezdový úhel
- přední s navijákem: 36°
- přední bez navijáku: 45°
- zadní: 40°
Motor:
- typ: ZIL-131, vidlocový (úhel rozevření válců 90°), čtyřdobý, s rozvodem OHV
- počet válců: 8
- vrtání válců: 100 mm
- zdvih pístů: 95 mm
- objem válců: 6 l
- kompresní stupeň: 6,5
- maximální výkon: 111 kW (150 k) při 3 200 ot/min
- maximální točivý moment: 402 Nm při 1 800 až 2 000 ot/min
- pořadí zapalování ve válcích: 1-5-4-2-6-3-7-8
- číslování válců (od ventilátoru motoru):
-- pravá skupina: 1-2-3-4
-- levá skupina: 5-6-7-8
- mazání motoru: tlakové, ze skříně s chlazením oleje v chladiči
- olejové čerpadlo: zubové, dvoustupňové uložené na pravé straně bloku válců
- čistič oleje: odstředivý s reaktivním pohonem, plnoprůtočný
- chlazení motoru: vzduchové, nucené s jedním chladícím ventilátorem
- motor je schopen práce při:
-- podélném sklonu: 30°
-- příčném sklonu: 25°
- karburátor: K 88 A
- dopravní palivové čerpadlo: B 10
- rozdělovač zapalování: R 102
- zapalovací cívka: B 102-B
- zapalovací svíčky: SN 307
- maximální spotřeba paliva: 240 g/km
- čistič vzduchu: olejový - třístupňový VPM-3
Spojka:
- typ: jednokotoučová, suchá s pružinovým tlumičem torzních kmitů na hnaném kotouči
- třecí obložení: azbestové
- počet párů třecích ploch: 2
Hlavní převodovka:
- typ: mechanická, s 5 rychlostními stupni pro jízdu vpřed a jednou pro jízdu vzad se 2 synchronizačními spokami pro řazení 2 a 3, 4 a 5 rychlostního stupně
Přídavná převodovka:
- typ: mechanická, s 2 rychlostními stupni (normálním a redukovaným)
- převodová čísla:
-- redukční převod: 2,08
-- základní převod: 1,0
- zapínámí pohonu přední nápravy: automatické (elektropneumatickým ventilem) při zařazení redukčního rychlostního stupně (redukovaného) v redukční převodovce, nebo ruční pro zařazení základního rychlostního stupně přepínačem na přístrojové desce
Nápravy:
- nosníky náprav: ocelové, svařované ze dvou lisovaných polovin s přivařenými přírubami a výkem
- stálý převod: dvojitý, s párem kuželových a párem čelních ozubených kol
- převodová čísla:
-- kuželové soukolí: 1,727
-- čelní soukolí: 4,25
-- celkové převodové číslo rozvodovky: 7,339
-- diferenciál: kuželový se čtyřmi satelity
Rám a zavěšení náprav:
- rám: nýtovaný, z lisovaných podélníků "U" profilu spojených lisovanými příčkami
- závěsné zařízení. vzadu - závěsný kák s pryžovým tlumičem, výška závěsného zařízení (u nezatíženého vozidla) nad zemí 934 mm; vpředu na nárazníku dva pevné háky
- zavěšení přední nápravy: na podélných půleleiptických pérech, přední konce per jsou k rámu připevněny kovanými oky a čepy, zadní konce mají kluzné uložení
- zavěšení zadních náprav: vahadlový závěs na kluzných ložiskách dvou podélných půlelipticých per, suvné síly jsou přenášeny reakčními táhly
- tlumiče: olejové, teleskopické, dvoučinné, na přední nápravě
Kola a pneumatiky:
- kola: disková, s děleným ráfkem a rozpěrným kruhem
- pneumatiky: osmivrstvové, s proměnným huštěním, rozměr 12,00-20, talk huštění od 0,42 MPa do 0,05 MPa, tlak při jízdě na vozovkách s tvrdým povrchem a při zatížení 3 500 kg činí 0,3 MPa, při zatížení 5 000 kg je tlak 0,42 MPa
- huštění pneumatik: centrální, s vnitřním přívodem vzduchu k pneumatikám, ovládané z místa řidiče
Brzdy:
- provozní: přetlaková, vzduchová, bubnová, s vnitřními čelistmi na všech kolech
- parkovací brzda: mechanická, bubnová s vnitřními čelistmi, umítěná na výstupním hřídeli přídavné převodovky
- kompresor: dvouválcový s kapalinovým chlazením hlavy válců i bloku
- hlavní brzdič: dvouokruhový, jeden okruh pro ovládání brzd vozidla, druhý pro přívěs (návěs u ZILu-131V)
Elektrické zařízení:
- elektrická instalace: jednovodičová, odrušená, záporný pól přiveden na kostru vozidla
- napětí sítě: 12 V (24 V)
- akumulátor: jeden, 12 V, 6 ST81EMSZ o kapacitě 81 Ah
- zapalovací svíčky: SN 307 nebo SN 307-B, stíněné, hermetizované, nerozebiratelné, se závitem 14 x 1,25 mm
- alternátor: G2B
Výstroj vozidla:
- naviják: horizontální, se šnekovým převodem, uložen v přední části rámu
- pohon navijáku: dvěma spojovacími koubovými hřídeli s meziložiskem od skříně pro odběr výkonu umístěné na pravé straně převodovky
- převodové číslo navijáku: 31
- pracovní tažná síla na laně: 45 kN
- maximální tažná síla navijáku: 50 kN
- celková délka lana: 72 m
- pracovní délka lana: 65 m
Brodivost: 1 400 mm
Rychlost:
- maximální při jízdě s nákladem 5 000 kg (bez přívěsu) na vodorovné suché asfaltové silnici: 80 km/h
- maximální povolená: 60 km/h
Jízdní dosah: 850 km
Průměrná spotřeba paliva: 45 l / 100 km (po rovině na zpevněných cestách, v terénu až třikrát víc)
Nákladní plošina:
- valník: dřevěný, pevné bočnice, sklopné zadní čelo
- počet míst k sezení: 24
Zdroje
1) Tanková a automobilová technika v české a slovenské armádě, Praha, 2003
2) Příručka řidiče automobilu ZIL-131, Praha, 1989
3) Na pomoc řidičům a mechanikům, ATOM 1979
Nákladní automobil určený k přepravě nákladů a k vlečení přívěsů po komunikacích a v terénu. Tento typ se stal rovněž základem pro řadu speciálních nástaveb (kontrolní a zkušební stanice, přepravník stlačeného vzduchu pro PLRK, rektifikační stanice radiolokátorů, prostředky pro vedení REB aj.)
Technicko-taktická data (pro valníkový automobil)
Celková hmotnost:
- vozidla bez navijáku: 10 185 kg
- vozidla s navijákem: 10 425 kg
Užitečný náklad (včetně osádky):
- na silnici: 5 000 kg
- v terénu: 3 500 kg
Přípojná hmotnost: 4 000 kg
Rozměry:
- celková délka vozidla bez navijáku: 6 900 mm
- celková délka vozidla s navijákem: 7 040 mm
- celková šířka: 2 500 mm
- celková výška po střechu kabiny: 2 480 mm
- celková výška valníkové verze s plachtou: 2 975 mm
- světlá výška pod přední nápravou: 330 mm
- světlá výška pod první a druhou zadní nápravou: 335 mm
Ložný prostor valníkové verze:
- délka: 3 600 mm
- šířka: 2 322 mm
- výška bočnic: 1 545 mm
- ložná plocha: 8,36 m2
Rozvor náprav: 3975 mm - 1 250 mm
Rozchod kol: 1 820 mm
Nájezdový úhel
- přední s navijákem: 36°
- přední bez navijáku: 45°
- zadní: 40°
Motor:
- typ: ZIL-131, vidlocový (úhel rozevření válců 90°), čtyřdobý, s rozvodem OHV
- počet válců: 8
- vrtání válců: 100 mm
- zdvih pístů: 95 mm
- objem válců: 6 l
- kompresní stupeň: 6,5
- maximální výkon: 111 kW (150 k) při 3 200 ot/min
- maximální točivý moment: 402 Nm při 1 800 až 2 000 ot/min
- pořadí zapalování ve válcích: 1-5-4-2-6-3-7-8
- číslování válců (od ventilátoru motoru):
-- pravá skupina: 1-2-3-4
-- levá skupina: 5-6-7-8
- mazání motoru: tlakové, ze skříně s chlazením oleje v chladiči
- olejové čerpadlo: zubové, dvoustupňové uložené na pravé straně bloku válců
- čistič oleje: odstředivý s reaktivním pohonem, plnoprůtočný
- chlazení motoru: vzduchové, nucené s jedním chladícím ventilátorem
- motor je schopen práce při:
-- podélném sklonu: 30°
-- příčném sklonu: 25°
- karburátor: K 88 A
- dopravní palivové čerpadlo: B 10
- rozdělovač zapalování: R 102
- zapalovací cívka: B 102-B
- zapalovací svíčky: SN 307
- maximální spotřeba paliva: 240 g/km
- čistič vzduchu: olejový - třístupňový VPM-3
Spojka:
- typ: jednokotoučová, suchá s pružinovým tlumičem torzních kmitů na hnaném kotouči
- třecí obložení: azbestové
- počet párů třecích ploch: 2
Hlavní převodovka:
- typ: mechanická, s 5 rychlostními stupni pro jízdu vpřed a jednou pro jízdu vzad se 2 synchronizačními spokami pro řazení 2 a 3, 4 a 5 rychlostního stupně
Přídavná převodovka:
- typ: mechanická, s 2 rychlostními stupni (normálním a redukovaným)
- převodová čísla:
-- redukční převod: 2,08
-- základní převod: 1,0
- zapínámí pohonu přední nápravy: automatické (elektropneumatickým ventilem) při zařazení redukčního rychlostního stupně (redukovaného) v redukční převodovce, nebo ruční pro zařazení základního rychlostního stupně přepínačem na přístrojové desce
Nápravy:
- nosníky náprav: ocelové, svařované ze dvou lisovaných polovin s přivařenými přírubami a výkem
- stálý převod: dvojitý, s párem kuželových a párem čelních ozubených kol
- převodová čísla:
-- kuželové soukolí: 1,727
-- čelní soukolí: 4,25
-- celkové převodové číslo rozvodovky: 7,339
-- diferenciál: kuželový se čtyřmi satelity
Rám a zavěšení náprav:
- rám: nýtovaný, z lisovaných podélníků "U" profilu spojených lisovanými příčkami
- závěsné zařízení. vzadu - závěsný kák s pryžovým tlumičem, výška závěsného zařízení (u nezatíženého vozidla) nad zemí 934 mm; vpředu na nárazníku dva pevné háky
- zavěšení přední nápravy: na podélných půleleiptických pérech, přední konce per jsou k rámu připevněny kovanými oky a čepy, zadní konce mají kluzné uložení
- zavěšení zadních náprav: vahadlový závěs na kluzných ložiskách dvou podélných půlelipticých per, suvné síly jsou přenášeny reakčními táhly
- tlumiče: olejové, teleskopické, dvoučinné, na přední nápravě
Kola a pneumatiky:
- kola: disková, s děleným ráfkem a rozpěrným kruhem
- pneumatiky: osmivrstvové, s proměnným huštěním, rozměr 12,00-20, talk huštění od 0,42 MPa do 0,05 MPa, tlak při jízdě na vozovkách s tvrdým povrchem a při zatížení 3 500 kg činí 0,3 MPa, při zatížení 5 000 kg je tlak 0,42 MPa
- huštění pneumatik: centrální, s vnitřním přívodem vzduchu k pneumatikám, ovládané z místa řidiče
Brzdy:
- provozní: přetlaková, vzduchová, bubnová, s vnitřními čelistmi na všech kolech
- parkovací brzda: mechanická, bubnová s vnitřními čelistmi, umítěná na výstupním hřídeli přídavné převodovky
- kompresor: dvouválcový s kapalinovým chlazením hlavy válců i bloku
- hlavní brzdič: dvouokruhový, jeden okruh pro ovládání brzd vozidla, druhý pro přívěs (návěs u ZILu-131V)
Elektrické zařízení:
- elektrická instalace: jednovodičová, odrušená, záporný pól přiveden na kostru vozidla
- napětí sítě: 12 V (24 V)
- akumulátor: jeden, 12 V, 6 ST81EMSZ o kapacitě 81 Ah
- zapalovací svíčky: SN 307 nebo SN 307-B, stíněné, hermetizované, nerozebiratelné, se závitem 14 x 1,25 mm
- alternátor: G2B
Výstroj vozidla:
- naviják: horizontální, se šnekovým převodem, uložen v přední části rámu
- pohon navijáku: dvěma spojovacími koubovými hřídeli s meziložiskem od skříně pro odběr výkonu umístěné na pravé straně převodovky
- převodové číslo navijáku: 31
- pracovní tažná síla na laně: 45 kN
- maximální tažná síla navijáku: 50 kN
- celková délka lana: 72 m
- pracovní délka lana: 65 m
Brodivost: 1 400 mm
Rychlost:
- maximální při jízdě s nákladem 5 000 kg (bez přívěsu) na vodorovné suché asfaltové silnici: 80 km/h
- maximální povolená: 60 km/h
Jízdní dosah: 850 km
Průměrná spotřeba paliva: 45 l / 100 km (po rovině na zpevněných cestách, v terénu až třikrát víc)
Nákladní plošina:
- valník: dřevěný, pevné bočnice, sklopné zadní čelo
- počet míst k sezení: 24
Zdroje
1) Tanková a automobilová technika v české a slovenské armádě, Praha, 2003
2) Příručka řidiče automobilu ZIL-131, Praha, 1989
3) Na pomoc řidičům a mechanikům, ATOM 1979
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-131-t13188#46659Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
...
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-131-t13188#51540Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
.....foto
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-131-t13188#73661Verze : 0
...
(©Radek Havelka)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-131-t13188#85469Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
...
Vůz finské armády (Puolustusvoimat)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vůz finské armády (Puolustusvoimat)
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-131-t13188#121524Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Nová kariéra staršího vozu...
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-131-t13188#126979Verze : 0
1 - hnací příruba
2 - kolový kohout centrálního huštění
3 - brzdový buben
4 - přední kolo s pneumatikami centrálního huštění
5 - podélná listová péra
6 - pedál spojky
7 - táhlo řízení
8 - řízení
9 - přední nárazník
10 - naviják
11 - olejový chladič
12 - chladič posilovače řízení
13 - nádrž čerpadla posilovače
14 - chladič chladící kapaliny
15 - nálevný otvor oleje
16 - kompresor
17 - čistič vzduchu
18 - motor
19 - pedál brzdy
20 - volant
21 - řadicí páka převodovky
22 - řadicí páka redukční převodovky
23 - pedál plynu
24 - páka řízení pohonu navijáku
25 - páka parkovací brzdy
26 - vzduchojem
27 - potrubí odvětrání převodovky
28 - vypouštěcí potrubí vzduchu od rozváděcího ventilu
29 - potrubí přívodu vzduchu k palivovým nádržím
30 - zadní držák budky řidiče
31 - elektromagnetický vzduchový ventil pro automatické zařazení pohonu přední nápravy
32 - palivová nádrž
33 - spojovací hřídel stední nápravy
34 - tlumič výfuku
35 - výfukové potrubí
36 - spojovací hřídel pohonu zadní nápravy
37 - vrchní vzpěrná tyč
38 - spodní vzpěrná tyč
39 - zadní kolo
40 - zásuvka přenosné svítilny
41 - zadní nárazník
42 - závěsné zařízení
43 - zásuvka přívěsu
44 - hadicová spojka
45 - nosník
46 - zadní hnací náprava
47 - brzdové válce
48 - brzdový buben
49 - podélné péro
50 - kozlík pro připevnění zadních náprav k rámu
51 - střední hnací náprava
52 - pryžový nárazník
53 - parkovací brzda
54 - redukční převodovka
55 - hlavní spojovací hřídel pohonu zadních náprav
56 - vodič k odpojovači akumulátoru
57 - spojovací hřídel pohonu přední nápravy
58 - převodovka
59 - akumulátor
60 - spojovací tyč
61 - hydraulický tlumič
62 - přední hnací náprava
(Příručka řidiče automobilu ZIL-131)
2 - kolový kohout centrálního huštění
3 - brzdový buben
4 - přední kolo s pneumatikami centrálního huštění
5 - podélná listová péra
6 - pedál spojky
7 - táhlo řízení
8 - řízení
9 - přední nárazník
10 - naviják
11 - olejový chladič
12 - chladič posilovače řízení
13 - nádrž čerpadla posilovače
14 - chladič chladící kapaliny
15 - nálevný otvor oleje
16 - kompresor
17 - čistič vzduchu
18 - motor
19 - pedál brzdy
20 - volant
21 - řadicí páka převodovky
22 - řadicí páka redukční převodovky
23 - pedál plynu
24 - páka řízení pohonu navijáku
25 - páka parkovací brzdy
26 - vzduchojem
27 - potrubí odvětrání převodovky
28 - vypouštěcí potrubí vzduchu od rozváděcího ventilu
29 - potrubí přívodu vzduchu k palivovým nádržím
30 - zadní držák budky řidiče
31 - elektromagnetický vzduchový ventil pro automatické zařazení pohonu přední nápravy
32 - palivová nádrž
33 - spojovací hřídel stední nápravy
34 - tlumič výfuku
35 - výfukové potrubí
36 - spojovací hřídel pohonu zadní nápravy
37 - vrchní vzpěrná tyč
38 - spodní vzpěrná tyč
39 - zadní kolo
40 - zásuvka přenosné svítilny
41 - zadní nárazník
42 - závěsné zařízení
43 - zásuvka přívěsu
44 - hadicová spojka
45 - nosník
46 - zadní hnací náprava
47 - brzdové válce
48 - brzdový buben
49 - podélné péro
50 - kozlík pro připevnění zadních náprav k rámu
51 - střední hnací náprava
52 - pryžový nárazník
53 - parkovací brzda
54 - redukční převodovka
55 - hlavní spojovací hřídel pohonu zadních náprav
56 - vodič k odpojovači akumulátoru
57 - spojovací hřídel pohonu přední nápravy
58 - převodovka
59 - akumulátor
60 - spojovací tyč
61 - hydraulický tlumič
62 - přední hnací náprava
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Příručka řidiče automobilu ZIL-131)
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-131-t13188#233239Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
...
(Příručka řidiče automobilu ZIL-131)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Příručka řidiče automobilu ZIL-131)
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-131-t13188#235154Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
ZIL-131 (valník)
Jeden z nákladních ZILů 131 z doby služby u 5. prrtz
(Foto z vlastní sbírky)
(
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jeden z nákladních ZILů 131 z doby služby u 5. prrtz
(Foto z vlastní sbírky)
(
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-131-t13188#297652Verze : 0
Nákladný automobil ZIL-131 ( valník) je možné upraviť pre odsun ranených.
TTD vozidla sú plne totožné s vozidlom ZIL-131.
Povolený počet prepravovaných osôb : 24
Odsunová kapacita :
- s využitím lavičiek : 18 sediacich ranených,
- použitím jednej súpravy DRNA : 6 ležiacich na nosidlách,
- pri improvizovanom spôsobe sa umiestnia pozdĺžne 4 nosidlá voľne na podlahu ložnej plochy.
Zdroj : Zdrav-23-3 TTD poľného zdravotníckeho materiálu a techniky NV Praha 1986
ZIL-131 odsunová úprava
Odsunová úprava
TTD vozidla sú plne totožné s vozidlom ZIL-131.
Povolený počet prepravovaných osôb : 24
Odsunová kapacita :
- s využitím lavičiek : 18 sediacich ranených,
- použitím jednej súpravy DRNA : 6 ležiacich na nosidlách,
- pri improvizovanom spôsobe sa umiestnia pozdĺžne 4 nosidlá voľne na podlahu ložnej plochy.
Zdroj : Zdrav-23-3 TTD poľného zdravotníckeho materiálu a techniky NV Praha 1986
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
ZIL-131 odsunová úprava
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Odsunová úprava
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-131-t13188#309069Verze : 1
Doplnenie údajov :
Búdka vodiča – celokovová – uzatvorená – trojmiestna s tepelnou izoláciou,
Valník : drevený – okovaný s kovovými priečkami dna – predné čelo a bočnice sú pevné ( nesklopné ). Zadné čelo je sklopné.
Pre potreby ČSLA bola pre ľahšiu manipuláciu s nakladaným a vykladaným materiálom vykonaná rekonštrukcia drevených neotvárateľných bočníc na bočnice sklopné. Zároveň boli vykonané i ďalšie úpravy ( záves pre núdzové vlečenie automobilu, záves pre príves, zásuvka pre vonkajšie štartovanie, osadenie vstrekovaču JIKOV 132 a i.).
Objem motora : 6280 cm³
Hmotnosť motora: 495 kg
Svetlosť : 330
Objem palivových nádrží :
Hlavná : 170 l
Zásobná : 170 l
Zdroj : Aut-24–21 Stredný terénny automobil ZIL 131 Vojskové opravy, predpis ČSLA - Praha 1981
Aut-24-19 Stredný terénny automobil ZIL 131 a jeho modifikácie,, predpis ČSLA - Praha 1978
Popis ovládacích prvkov v kabíne ZIL-131.
Motor ZIL 131 - popis.
Sklopné bočnice - úprava v ČSLA.
Búdka vodiča – celokovová – uzatvorená – trojmiestna s tepelnou izoláciou,
Valník : drevený – okovaný s kovovými priečkami dna – predné čelo a bočnice sú pevné ( nesklopné ). Zadné čelo je sklopné.
Pre potreby ČSLA bola pre ľahšiu manipuláciu s nakladaným a vykladaným materiálom vykonaná rekonštrukcia drevených neotvárateľných bočníc na bočnice sklopné. Zároveň boli vykonané i ďalšie úpravy ( záves pre núdzové vlečenie automobilu, záves pre príves, zásuvka pre vonkajšie štartovanie, osadenie vstrekovaču JIKOV 132 a i.).
Objem motora : 6280 cm³
Hmotnosť motora: 495 kg
Svetlosť : 330
Objem palivových nádrží :
Hlavná : 170 l
Zásobná : 170 l
Zdroj : Aut-24–21 Stredný terénny automobil ZIL 131 Vojskové opravy, predpis ČSLA - Praha 1981
Aut-24-19 Stredný terénny automobil ZIL 131 a jeho modifikácie,, predpis ČSLA - Praha 1978
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Popis ovládacích prvkov v kabíne ZIL-131.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Motor ZIL 131 - popis.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Sklopné bočnice - úprava v ČSLA.
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-131-t13188#329638Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.